שחקני המפתח של נבחרת ארגנטינה, ליונל (ליאו) מסי וחאבייר מסצ'ראנו, הם אלו שדחפו לביטולו המסתמן של משחק הידידות בין נבחרות ישראל וארגנטינה שאמור היה להיערך ביום שבת הקרוב באצטדיון טדי, כך דווח הלילה (רביעי) ברשת "פוקס ספורט" האמריקאית. לפי הדיווח, השחקנים ביקשו מראשי הנבחרת "לא לקחת סיכון", זאת על רקע לחצים פוליטיים כבדים שהופעלו על האלביסלסטה שלא להגיע למשחק בירושלים. שחקן הנבחרת גונסאלו היגוואין תמך אף הוא בביטול הגעת נבחרתו לישראל, כשאמר בראיון ב-ESPN כי "ההחלטה הנכונה הייתה לא לנסוע לישראל".



בתוך כך, גורמים בהפקת ההתמודדות מסרו כי "הופעלו לחצים פרו-פלסטיניים רבים על משפחותיהם של שחקני נבחרת ארגנטינה שלא להגיע למשחק בישראל". 



 


הדיווח על כך פורסם על רקע פרסומים בארגנטינה לפיהם המשחק בסכנת ביטול, זאת עקב המחאה נגד קיומו. במקומו מעוניינת הנבחרת הארגנטינית לשחק בברצלונה מול נבחרת אחרת. בהתאחדות לכדורגל אמרו בתגובה כי הם בודקים את הדיווחים ואין להם מידע נוסף בנושא.

מוקדם יותר היום פורסם כי לאימון נבחרת ארגנטינה בברצלונה הגיעו עשרות מפגינים אנטי-ישראלים שבין השאר הביאו עמם חולצות של ליאו מסי במדי האלביסלסטה כשהן מגואלות בדם.

זו לא הפעם הראשונה שמגיעים אוהדים לאימון נבחרת ארגנטינה כדי למחות על הגעתם לישראל, אבל הפעם הייתה זו מחאה קיצונית ובוטה יותר מהקודמות. האוהדים אף דרכו על חולצות של ליאו מסי במחאה על כך שסמפאולי ושחקניו יעלו על כר הדשא בירושלים בשבת. לפי דיווחים אחדים בארגנטינה במידה והמשחק יועבר מירושלים לחיפה, ייתכן והמשחק ייערך למרות הכל.

שרת התרבות, מירי רגב, עדכנה את ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיווחים, והוא שוחח עם נשיא ארגנטינה בנושא, אך הסיכויים שהדבר יוביל לשינוי ההחלטה נמוכים מאוד. ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, התייחס לאפשרות ביטול המשחק ואמר כי "אני מבין את הלחץ, אבל גם אנחנו בודקים אם יש או אין משחק. כאשר יהיו לנו תשובות ודאיות, נעדכן". מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי, אמר: "הכל בטיפול, נכון לעכשיו אין ביטול".