רגע לפני קריאה לגינוי על ידי אונסק"ו, קטאר מכחישה מעורבות בביטול המשחק בין ישראל לארגנטינה: שגריר ישראל באונס"קו, כרמל שאמה הכהן, הודיע היום (חמישי) כי הוא יצר קשר עם גורם בכיר באמירות, שהכחיש בפניו כי דוחא הייתה מעורבת במהלך. בעקבות זאת, ביטלה ישראל את הצעת הגינוי כלפי קטאר.



בהתכתבות בין השניים, שהגיעה לידי מעריב שאל שאמה הכהן את הגורם הקטארי האם האמירות שילמה להתאחדות הקטארית תמורת ביטול המשחק, והאם קטאר עומדת מאחורי הביטול. הגורם הכחיש את הדיווח. "אנו מאמינים שספורט מבוסס על שפת שלום ואחווה, ואמור כלי לגישור בין אחד לשני ולא לפגיעה אחד בשני גם ובמיוחד כאשר מדובר בצדדים להם יריבות פוליטית ומדינית" אמר שאמה הכהן.








עוד הוסיף השגריר הישראלי לאונס"קו כי "ככל שיתברר שמדינה כזו או אחרת פעלה לביטול המשחק אדרוש ממנכ"לית אונסק"ו לגנות את אותה מדינה בפרט ואת הפוליטיזציה של הספורט בכלל", תוך שהוא מציין שישראל לא רואה ברשות הפלסטינית כמדינה. "לאור ההכחשה הגורפת מצד קטאר וכל עוד אין הוכחה למעורבותה אין סיבה כרגע לפעול לגנותה בגין ביטול המשחק. לגבי שכנינו הפלסטינים שכן פעלו לביטול המשחק הם שוב חוגגים מהסיבות הלא הנכונות ומגלים לכל ישראלי את פרצופם האמיתי והמנטליות המעוותת שמובילה אותם פעם אחר פעם לאותו שום מקום", סיים שאמה הכהן את דבריו.