רשמי: וילי רוטנשטיינר ימונה למנהל הטכני

וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

ההתאחדות הודיעה כי ביום חמישי יגיע האוסטרי לארץ כדי לחתום על חוזהו, ב-1.7 יחל את תפקידו כאחראי על נבחרות ישראל. יו"ר הפורום המקצועי אלי אוחנה: "הותיר רושם עז". המשימה הראשונה: מינוי מאמן

(גודל טקסט)

לאחר מספר שבועות בהן ידע המו"מ עם וילי רוטנשטיינר עליות וירידות, הודיעה הבוקר (שלישי) ההתאחדות לכדורגל על כך שהאוסטרי סיכם את כל תנאיו, יגיע ביום חמישי הקרוב לישראל מלווה בסוכנו כדי לחתום על החוזה ולהתחיל רשמית את עבודתו כמנהל הטכני של נבחרות ישראל.

רוטנשטיינר יתחיל את עבודתו רשמית החל מה-1.7.2018 והמשימה הראשונה שלו תהיה למנות מאמן לאומי חדש. כבר בשבוע הבא יחלו הדיונים כשנכון לעכשיו על הפרק אחד מבין רוני לוי או ניר קלינגר. בפגישה בין רוטנשטיינר לוועדת האיתור תועלה אפשרות לצרף למועמדים גם מאמן זר.

רטנשטיינר, 55, עבד בהתאחדות האוסטרית במשך 18 שנה, מתוכן 16 שנה כמנהל ספורטיבי. הוא מחזיק בתעודת פרו ובעבר אימן גם את הנבחרת הצעירה של אוסטריה. רוטנשטיינר סיים את תפקידו לפני שנה, בין היתר הכישלון ביורו 2016 ולאחר שידע מערכת יחסים בעייתית עם הקבוצות ועם חלק מאנשי ההתאחדות. מאז שעזב, העביר מספר הרצאות מטעם פיפ"א, שימש כמשקיף רשמי וגם ניהל מגעים עם לבסקי סופיה הבולגרית. כאמור, המו"מ עם ההתאחדות הישראלית היה ממושך ורוטנשטיינר אף ביקר במהלכו פעמיים בישראל.  


מאוסטריה לנבחרת ישראל. רוטנשטיינר (Gettyimages)

לאחר ההודעה מסר אלי אוחנה, יו"ר הפורום המקצועי: "אני משוכנע כי מדובר בבשורה טובה ונכונה עבור הכדורגל שלנו. רוטנשטיינר הותיר רושם עז על חברי הפורום והיה ברור לכולנו כי הוא האדם הנכון. המשא ומתן לא היה פשוט, אבל התוצאה הסופית חשובה. לרוטנשטיינר יש את היכולות להוביל, להנהיג ולשתף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי שבעוד מספר שנים לא רב נוכל להפסיק להביט בקנאה ולשאול למה האחרים כן ואנחנו לא. הכדורגל שלנו ייהנה מאיש מקצוע מוביל, שנכון לאתגר ויעניק מהידע שלו לכולם.

"אני חייב להודות ליו"ר ההתאחדות עופר עיני על האמון והתמיכה לאורך כל הדרך, לגזבר דודי גיל ולמנכ"ל רתם קמר שעשו מאמצים גדולים כדי שהדברים יגיעו לסיכום חיובי. שיתוף הפעולה של חבריי הפורום המקצועי – עו"ד מורן מאירי, דרור קשטן, דודו אוואט וד"ר איציק בן מלך – ראוי להערכה. החברים הללו השקיעו עשרות שעות מזמנם הפרטי וללא כל תמורה רק כדי להצעיד קדימה את הענף שהם כל כך אוהבים ואת הנבחרת שכה יקרה להם. ברור כי האתגר הראשון והמידי הוא מינוי מאמן לנבחרת הבוגרת וגם כאן נעשה הכל לטובת העניין. איחולי הצלחה לכולנו"".


עופר עיני,
יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "חברי הפורום, וכל מי שהכדורגל הישראלי יקר לו, עשו הכל כדי למנות את איש המקצוע הטוב והמתאים ביותר ואני מודה להם. המינוי של רוטנשטיינר צריך להיות נדבך משמעותי בקידום הענף והנבחרת הלאומית ואני מאמין כי כך יהיה".


ישוב לישראל בסוף השבוע ויחתום רשמית (ההתאחדות לכדורגל)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי