ראש העיר ברקת במסר חריף לטביב: שחרר את בית"ר

אלי אוחנה ואלי טביב
אלי אוחנה ואלי טביב | דני מרון

ראש עיריית ירושלים פנה במכתב רשמי לבעלי המועדון וביקש ממנו לאפשר לקבוצה לממש את הפוטנציאל: "נתת לי להבין שיהיו לקבוצה 10 מליון שקלים כל עונה, אף אחד לא מאמין שכוונתך להעביר את הבעלות לרוכשים חדשים"

(גודל טקסט)

בזמן שבית"ר ירושלים נמצאת במחנה אימון בהונגריה, מנסה מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, ביחד עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, לגייס אנשי עסקים וספונסרים שיתמכו כלכלית בקבוצה, במקביל לניסיונות לגייס רוכש חדש למועדון. אמש (רביעי) העביר ראש העיר ברקת מכתב רשמי חריף לטביב ובו נכתב: "מר אלי טביב, שלום רב. לפני כחודש, לאחר שהבהרת שברצונך להעביר את הבעלות על בית"ר ירושלים, ישבנו יחד – אתה, אלי אוחנה ואני – במטרה לבחון את הדרך הטובה ביותר לממש את ההעברה.

"ביקשתי ממך בפגישה להיענות למתווה הכולל: השקעת סכום של 5 מיליון שקל לעונת המשחקים הבאה ולאפשר לקבוצת משקיעים לשים סכום זהה של כ-5 מיליון שקל במטרה לאפשר לעונה בניהולו של אלי אוחנה לשמר את בית"ר ברמה גבוהה (כעונת מעבר להעברת בעלות)", כתב ברקת, "בתמורה למוכנות של קבוצת המשקיעים לסייע לקבוצה, הוצע לתת להם אופציה לשנה (בהתחייבות חתומה) למכירת הקבוצה במחיר נקוב וסביר. במקביל לאפשר לך לבחון את מכירת הקבוצה לכל דורש – ככל שתצליח להגיע להסכמה עם רוכשים אחרים באופן ישיר מולך.

"בשבועות האחרונים עבדנו קשה מאחורי הקלעים לבחון ולנסות לממש את המתווה שמהווה win-win לבית"ר, לך כבעלים שמבקש לפרוש ולרוכשים פוטנציאליים שמעוניינים להוביל את המועדון קדימה, תוך כדי סיוע מיידי. לצערי הרב, לא נענית לבקשה. אשר יגורנו בא לנו. למרות החלפת הטיוטות, לא הנפקת נייר חתום מטעמך. המחיר שאותו אתה דורש, כ-40 מיליון שקל, מבריח רוכשים פוטנציאליים וחמור מכך, אף אחד לא מסכים לסייע לקבוצה בתקופת הביניים ולא מאמינים כי בכוונותיך באמת להעביר את הבעלות לרוכשים חדשים.


"אף אחד לא מסכים לסייע לקבוצה בתקופת הביניים" (עדי אבישי)

"הודעתך מאתמול שלא תסייע לקבוצה העונה – לא במשאבים ולא כאופציה חתומה עם מחיר ריאלי נקוב, שמה את אלי אוחנה ואת הקבוצה על פי תהום! שכן היעדר המשאבים הנדרשים לפתיחת העונה עם קבוצה תחרותית והיעדר אופק וחוסר יכולת להעביר את הקבוצה לרוכש אחר, עלולים להביא את הקבוצה לכישלון בהישגיה. החשש הוא שבמסגרת התקציב הנוכחי היא לא תוכל להישאר בליגת העל בעונה הקרובה.

"אזכירך שכשגאידמק החליט לחפש רוכש לבית"ר, הוא פנה אליי ונתן לי מנדט להציג אותה ולמצוא קונה ראוי ולא ביקש שום דבר בתמורה, למרות שהשקיע בה 400 מיליון שקל! כשנפגשנו אז הייתה בינינו ציפייה והבנה שעל מנת שהקבוצה תצליח לממש את הפוטנציאל שלה, היא זקוקה ל-10 מיליון שקל כל עונה, ואתה נתת לי להבין שכך תעשה ולכן בסוף המלצתי לארקדי להעביר אליך את הקבוצה. ההודעה שהוצאת אתמול רחוקה מאוד מהציפייה הזאת. לכן אני קורא לך להיענות לבקשתי לשחרר את הקבוצה כפי ששחרר אותה גאידמק".


ברקת וטביב בימים יפים יותר (יח"צ)

שליחת המכתב של ברקת נעשית על רקע הנתק החריף שיש כיום, בין אוחנה ובין הבעלים טביב, שכזכור מסר השבוע באמצעות היועץ המשפטי של בית"ר, רוני מוזסון, כי הפעם הוא מתכוון לממש ברצינות את התנתקותו המוחלטת מהקבוצה והמועדון ואין בכוונתו להעביר כספים נוספים לטובת התקציב לעונה הקרובה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי