קלינגר: "אנו מודעים לנקודות התורפה". מיטרבסקי ואלבז ב-11

קלינגר
קלינגר | ערן לוף

18 שנים אחרי ההופעה הקודמת, הפועל חיפה תתייצב מחר (חמישי ב-19:00, ישיר בספורט2) למשחק הראשון מול FH האיסלנדית בסיבוב המוקדמות ה-2. המאמן: "בן בסט הפתיע אותי". ורמוט: "חולם על הבתים". אראל עשוי לפתוח

(גודל טקסט)
הפועל חיפה קיימה הערב (רביעי) את מסיבת העיתונאים לקראת משחק הבית הראשון שלה במסגרת האירופית מזה 18 שנה מול הפנרפיירדיר האיסלנדית. (חמישי ב-19:00, שידור ישיר בספורט2).


לאחר מסיבת העיתונאים הקבוצה קיימה את האימון המסכם ובהמשך את אסיפת וידאו נוספת בה הדגיש קלינגר את החוזקות של הקבוצה האיסלנדית. המאמן ציין בפני השחקנים שמדובר בקבוצה טכנית, בניגוד לקבוצות סקנדינביות שלרוב ידועות כפיזיות. מבחינת ההרכב, מחזיקת הגביע תחסר את גבריאל תמאש המורחק ומי שיחליפו במרכז ההגנה הוא ריקי מיטרבסקי. בקישור עדיין קיימת התלבטות בין גל אראל ששבל אחרונה מפציה לנס זמיר שהצטרף הקיץ ומרשים עד כה את הצוות המקצועי.


 

"מדובר בקבוצה איסלנדית וכידוע, הנבחרת שלהם הייתה במונדיאל ושלנו לא. ראינו בעבר שאסור בשום פנים ואופן לזלזל באף יריבה. אנחנו רוצים לעשות תוצאה לקראת המשחק השני", אמר שחקן בקבוצה. החלוץ היווני החדש נרשם והוא יתחיל את המשחק על הספסל. הפועל חיפה הודיעה רשמית כי את סרט הקפטן יתחלק במהלך העונה בין גילי ורמוט לדור מלול.


 

הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, דור מלול, ניסו קפילוטו, ריקי מיטרבסקי, חן דילמוני, גל אראל (נס זמיר), רסמוס סיוסטדט, מקסים פלקושצ'נקו, גילי ורמוט, ראדו גינסארי, אלי אלבז.




שחקני הפועל חיפה באימון המסכם (ערן לוף)


ניר קלינגר פתח את דבריו: "כולנו מתרגשים ושמחים לחזור לאירופה. אני ו-ורמוט היינו בזה בעבר ואנחנו מסכימים שזו חוויה בלתי רגילה ונרצה להאריך אתה כמה שיותר. היריבה, יחסית לסיבוב שני, היא לא פשוטה. מדובר בקבוצה לא טיפוסית. הם לא פיזים וגבוהים, אלא מאוד טכנים ושמים דגש על התקפה. השחקנים שלי קיבלו ויקבלו היום את כל הנתונים. הם לא קבוצה גדולה, אבל מאוד טכנית ולא טיפוסית. הם משחקים כדורגל התקפי ויש להם חלק קדמי מוכשר. עשינו סקאוטינג ואנחנו יודעים גם את נקודות התורפה. נשתדל לכבד את מה שראינו ואנחנו יודעים שעל כל טעות הם יענישו אותנו. זה המסר העיקר לשחקנים שלי – אל תטעו בהגנה, בטח לא במשחק בית. באירופה יש כללים, היו לי מספיק משחקים בשביל לדעת שיש כללים ברורים שאסור להפר אותם".


ההכנה: "קיימנו משחקים אימונים חזקים, התאמנו וההכנה הייתה טובה. הכושר הגופני משביע רצון, אבל ב-32 ימים אי אפשר להגיע לשיא. השגנו את מה שרצינו במסגרת ההכנה. יש שחקנים שהצטרפו קצת יותר מאוחר, כמו היווני, ואנחנו יודעים שהוא לא בכושר ל-90 דקות. גם גל אראל שנפצע לא בכושר מלא. היו תקלות והפתעות לא צפויות מסביב, אבל אני פחות רוצה לדבר על מי שלא נמצא. אני מאוד מרוצה מהשחקנים שעומדים לרשותי".


הסגל הקיים לעומת הסגל שהיה בעונה שעברה: "אנחנו לא מסתירים שום דבר, הכל ידוע וברור. איבדנו שני שחקנים. אחד ידענו והשני לא תוכנן. עדן הפתיע אותנו מאוד ואני אישית לא הרגשתי בנוח עם כל הסיפור הזה. זה כבר היסטוריה. איבדנו שחקנים שנתנו מספרים יפים, אבל מצד שני עוצמה של קבוצה ומועדון נמדדת ברגעים כאלה. אני מצפה מאלה שצריכים להוביל ולמשוך שיעשו את העבודה הזו עד שנסתדר ונמצא. אני לא מאמין בלתפוס את הראש ולהיכנס להיסטוריה. מה שצריך לקרות קורה ונעשה את הניסיונות להתחזק בצורה שקולה. לא נחטוף כל מה שיש על המדף, צריך סבלנות. ראינו את היווני במשך עשרה ימים, חשבנו שהוא נכון והחתמנו אותו. אם נעבור למרות שלא יהיה קל זה יהיה מצוין. אני מחפש שחקנים שמתאימים לסגנון שלי ואז תהיה לנו קבוצה חזקה לא פחות. אלון תורג'מן, שהיה חוד החנית וגם עדן, שנתן עונה נהדרת, יהיו חסרים אבל נתגבר".



ורמוט וקלינגר. מתרגשים לקראת החזרה לזירה האירופית (ערן לוף)


האפשרות שמאור בוזגלו יצטרף: "התכנסנו כאן בגלל המשחק שיש לנו מחר ולא נפתח את שוק העסקאות כרגע. כל שם שעולה הוא לגיטימי ובסדר. אנחנו נצטרך להחליט כלכלית ומקצועית מה מתאים להפועל חיפה ואני חושב שזה נכון וחכם לעבוד כך ללא היסטריה".


התחושות: "אני מרגיש שלא השלמנו את הסגל עדיין אבל הוא מספיק טובה בשביל להתחיל את העונה. ראיתי הרבה דקות טובות במשחקי ההכנה. אנחנו שמחים שלקחנו משחקים קשים בשביל להבין איפה אנחנו חשופים ופחות טובים. חלק מהדברים תיקנו ועכשיו אנחנו בעיצומו של תהליך. אם בשבוע הקרוב נחתים שניים או שלושה שחקנים שאנחנו רוצים אני אוכל להגיד בפה מלא שהקבוצה שיש לי עכשיו לא פחות טובה מזו שהייתה לי אשתקד".


החזרה של הפועל חיפה לאירופה אחרי שנים רבות
: "עדיף שגילי ורמוט יענה, אני פחות נכנס לתוך הוורידים של השחקנים. באימונים הרגשתי שיש מתח והתרגשות. לפעמים זה עובד לטובה ולפעמים לא. ננסה ביממה הקרובה לנתב את זה לכיוון נכון. יש כללים באירופה. יש דברים שאסור לעשות בזירה הזו. אספתי עם השנים הערות. זה מכלול גדול מאוד וזה לא פשוט. לא באים לשחק ככה וזהו. אני מקווה שזה יצליח לי ונוכשל להשתמש בניסיון שלי ושל השחקנים הוותיקים".


צירופו של נס זמיר: "אם לא הייתי חושב שהוא יכול לפרוץ לא הייתי מביא אותו. הוא פוטנציאל שעדיין לא מומש. נדמה לי שהוא בגיל של ברסקי. זה גיל מעולה לעשות שינוי בחשיבה. אני חושב ששחקנים מבינים שיש מקום שמחבק אותם ונותן להם להתפתח אז כדי להם לבוא. מכבי תל אביב הרוויחה שני שחקנים שהיו הפועל חיפה ואני חושב שאני צריך להגיש להם חשבונית, אבל הפעם אוותר".


היכולת של הפועל באר שבע: "אתה לא מצפה שאני אחווה דעה על המשחק. כל הפסד של קבוצה ישראלית הוא לא טוב לנו ולא טוב לכדורגל. זה אולי נשמע קצת לא טבעי, אבל הפועל חיפה לא מדורגת היום בגלל תוצאות כאלה. אני שמח לאיד של קבוצות שמפסידות. גם ההפסד של בית"ר לא צריך לשמח אף אחד. טוב שמכבי תל אביב עברו סיבוב וככל שנקדם כך יהיה קל יותר בשנים הבאות. האיסלנדים קבוצה טובה מאוד ואני לא עושה מלחמה פסיכולוגית. השחקו שכבש אתמול צמד מול באר שבע היה במשא ומתן איתנו בקיץ שעבר".


גילי ורמוט הקפטן התייצב לצד מאמנו והתייחס לעזיבת בן בסט: "כמו שניר אמר, בהתחלה זה מאוד מפתיע וכמו בומבה. ככל שהזמן חלף התחלנו לעכל ולהתרגל. הגיע האימון הבא והמשחק הבא והתעשתנו. עדן חבר גם מחוץ לכדורגל, זה היה ונגמר ואני מאחל לו המון בהצלחה בבאר שבע".



מלול, תמאש וגינסארי (ערן לוף)


המשחק מול האיסלנדים: "צפינו במשחקים שלהם ואנחנו עדיין לומדים אותם. להערכתי, יהיה שקול והמשחקים יוכרעו על פי מי תרצה יותר. טיול זה לא יהיה".


המטרות: "ברגע שאתה משתתף באירופה אז אתה רואה ביעד הסופי את שלב הבתים. טעמתי מזה כבר, זו קבוצה רביעית בישראל שאני איתה באירופה והלוואי שזה יקרה, סוג של חלום להיות עם הפועל חיפה בשלב בתים באירופה, זה כמו לקחת אליפות. חולמים על זה, אבל כרגע מתרכזים באיסלנדים. המטרות בליגה? הרבה קבוצות כמו מכבי חיפה, סכנין וקריית שמונה התחזק אז קל זה לא יהיה. אנחנו רוצים למנף את ההצלחה של העונה שעברה ואפילו להתקדם. השאיפה היא לצרף עוד כמה שחקנים ואז נדע הרבה יותר טוב כשיהיה לנו סגל שלם. כרגע אי אפשר לקבוע מטרות אבל צריך להסתדר ולעשות את המיטב".


הקהל: "לשמוע שכבר יש 2,000 מנויים זה מעודד מאוד. התמיכה שלהם חשובה לנו והם הראו את זה בעונה שעברה. הם מרימים אותנו ואנחנו מצפים שמחר יגיעו כמה שיותר אוהדים ונראה להם קבוצה טובה, שמחה ולוחמת".


המאמן של הקבוצה האיסלנדית אולאפור קריסטיאנסון אמר במסיבת העתונאים: "הגענו להוציא תוצאה איתה נוכל להגיע הביתה בראש שקט. חם בישראל, אני יודע, הייתי כאן בעבר עם הנבחרת ובאנו מוכנים לזה. כמובן שאני מכיר את קיארטנסון. הסיכויים מחר שווים וזה שהמשחק הראשון הוא בחיפה זה יתרון עבורם".


ורמוט. גם הוא הופתע מעזיבת בן בסט (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי