אלי טביב נפגש עם יו"ר הבקרה וביקש זמן נוסף להיערכות

אלי טביב
אלי טביב | דני מרון

בעלי בית"ר ירושלים נועד עם עופר אורליצקי וביקש מספר ימים כדי לעבור על הנתונים ולבחון כיצד לפעול, סיפר כי מכירת שחקנים על הפרק. הערכה: יבחר להשקיע גם אם פחות מבעבר, התראה לפני הורדת ליגה לא תישלח כרגע

(גודל טקסט)

ב-1991 ירדה בית"ר בפעם האחרונה מהליגה הבכירה לליגת המשנה. האם בשבוע הבא, כשלושה חודשים לאחר שהגיעה לגמר גביע המדינה וסיימה את העונה במקום השלישי בליגת העל, היא תנשור שוב? אם תשאלו את יו"ר הבקרה התקציבית עופר אורליצקי, התשובה בהחלט עלולה להיות חיובית.

לספורט1 נודע שאורליצקי נפגש היום (שלישי) עם בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב על מנת להבין ממנו אם בכוונתו להשקיע כסף כדי להעמיד תקציב ראוי ובכך לעבור את אישור הבקרה לעונת המשחקים הקרובה. מבחינת אורליצקי, אם הפגישה לא הייתה נערכת הוא היה מוציא עוד הערב מכתב רשמי ובו התראה של שבעה ימים בטרם תורד בית"ר ירושלים לליגה הלאומית, אלא שבמהלך הפגישה ביקש טביב מספר ימים נוספים כדי להיערך ולבחון את המצב בטענה שרק שב מחו"ל.

כידוע בשבוע שעבר הגישו מחזיק זכויות הניהול בבית"ר אלי אוחנה והחשב חיים נבון את התקציב, אך הוא לא אושר בבקרה. בפגישה משולשת שנערכה בין אורליצקי ובין אוחנה ונבון הובהר לשניים כי אין אישור לתקציב הנוכחי, וללא השקעת הבעלים טביב, הוא גם לא יאושר. מבחינת התקנון, המועד האחרון לקבלת אישור לתקציב הוא מחזור פתיחת ליגת העל (25 באוגוסט) וכעת עסוקים כל הצדדים בניסיון להשגת הכסף הדרוש. בבקרה התקציבית מעריכים שלא יושקעו כספים כפי שהיה בעבר, אבל מקווים שיושקע סכום זה או אחר ומתכוונים לתת לבעלי בית"ר מספר ימים נוספים לפני שיפעלו בנושא. 


מקורבים לצדדים מספרים כי במהלך הפגישה בין טביב לאורליצקי טען בעלי בית"ר ירושלים כי נראה שהוא ייאלץ למכור מספר שחקנים מהסגל הנוכחי כדי לקבל את אישור הבקרה תוך שהוא ממזער משמעותית את השקעתו אם וכאשר. הצדדים קבעו לשוחח פעם נוספת בתחילת השבוע הבא.


בהתאחדות מעריכים שבכל זאת ישקיע סכום כזה או אחר. אלי טביב (דני מרון)

ההערכה במשרדי הבקרה היא שלמרות ההצהרות שלו, לפיהן הוא "זז הצדה" ולא מתכוון להשקיע שקל בבית"ר, יבין טביב שללא העברת התקציב, או במקרה של הורדת ליגה, הוא יאבד את שווי הנכס שנמצא בבעלותו. אם טביב יודיע בסופו של דבר כי יש בכוונתו להשקיע סכום כזה או אחר, יש אפשרות שתחילה יאושר לבית"ר תקציב נמוך יותר, ללא שניים או שלושה שחקנים, אבל בית"ר תוכל לצאת לדרך ולא תרד ליגה עוד לפני פתיחת העונה.

על פי גורמים המצויים בפרטים, טביב ניהל לאחרונה מגעים רציניים למכירת המועדון לאיש עסקים אמריקאי. לאחר שנקב בתג מחיר התחלתי של 40 מיליון שקל, הצליחו הצדדים להגיע במסגרת המשא ומתן לאזור ה-27 מיליון. בסופו של דבר המו"מ הופסק והמכירה לא יצאה אל הפועל.

"זה נראה לא סביר שטביב יסרב בסופו של דבר להשקיע שישה או שבעה מיליון שקל ויסכן את עצמו בירידת הערך של הנכס, שמוערך בכ-30 מיליון שקל", העריך אתמול גורם המקורב למועדון בשיחה עם ספורט1. "יש סיכוי שטביב יעמיד כתנאי להשקעה שלו, מכירת שחקן או שניים, דוגמת עידן ורד ואריק סאבו, וכך יצטרך להשקיע סכום קטן יותר מכיסו הפרטי, אבל כרגע מדובר בהערכות בלבד ועד שאורליצקי לא ידבר אישית עם טביב, הכל נשאר בגדר ספקולציות ושמועות", הוסיף הגורם.


בית"ר ירושלים גוססת ועתידה לוט בערפל (דני מרון)

לתוך המשוואה הזו יש להוסיף גם את הקרב שמנהלים אוהדי בית"ר ירושלים כנגד הבעלים, אותו הם רוצים לראות מחוץ לקבוצה. אמש הודיע תובע ההתאחדות לכדורגל, עו"ד ניר רשף, כי הוא מעמיד את המועדון לדין משמעתי בגין הקריאות הגזעניות והנהמות כלפי אלי דסה במשחק שלשום נגד מכבי ת"א בגביע הטוטו. האוהדים הצהירו כי בכוונתם לגרום לנזקים לטביב בכל משחק, בדיוק כפי שהיה במשחק הבית מול צ'יחורה הגיאורגית במוקדמות הליגה האירופית (אז פרצו ארבעה מהם לכר הדשא, מה שצפוי לגרור ענישה חמורה מאופ"א). מטרת האוהדים היא לגרום לטביב להגיע באופן קבוע לוועדות המשמעת ולשלם קנסות מכיסו. מנגד, טביב טוען כי בגלל אותם אוהדים ובשל הנזק שהם גורמים לו, הוא לא מוכן להכניס את היד לכיס ולהשקיע בקבוצה.

בתוך כך, אמש התקבלה במשרדי המועדון הצעה רשמית ראשונה ממכבי חיפה בגובה מיליון וחצי שקל בנוגע לרכישת הקשר עידן ורד. חשב המועדון חיים נבון עדכן את טביב בהצעה, אך הבעלים דחה אותה על הסף, תוך שהוא נוקב בסכום מינימום של 700 אלף יורו (כשלושה מיליון שקלים) עבור ורד. מבחינת אוחנה, מכירת ורד תתבצע רק כמוצא אחרון, ובמקרה שלא תהיה שום אופציה אחרת להעברת התקציב – או במידה שזה יהיה תנאי הסף של טביב להשקעה כספית מכיסו לטובת הקבוצה. אוחנה והמאמן גיא לוזון הבהירו לא אחת שמבחינתם מכירה של הקשר המוכשר עלולה לפרק את חדר ההלבשה של בית"ר – מה גם שבמצב הנוכחי בשוק השחקנים הישראלי, בית"ר תתקשה מאוד במציאת מחליף ראוי.

אחרי ההדחה ממוקדמות הליגה האירופית וההפסד למכבי ת"א שגרם להדחה גם מגביע הטוטו, משחקה הרשמי הבא של הקבוצה יהיה רק בעוד כשלושבה שבועות במסגרת משחקי הדירוג של גביע הטוטו. עד אז מקווים כל הגורמים הקשורים לקבוצה מהבירה שיימצא הפתרון הכלכלי כדי להפיח רוח חיים במועדון, שכרגע נראה גוסס לחלוטין ועתידו לוט בערפל.


עזיבתו עלולה לפרק את חדר ההלבשה. עידן ורד (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי