שלום לך ירושלים: בית"ר מתכוננת לעונה חדשה ולעידן חדש

משה חוגג
משה חוגג | דני מרון

העברת הבעלות למשה חוגג אושרה באופן רשמי, שחקני הרכש החדשים הגיעו ועברו בבקרה ומוני ברוש מונה למנכ"ל, וכעת בבית וגן מתכוננים לאתגר האמיתי: ליגת העל. ימים לא קלים עברו על בית"ר, וימים לא קלים לפניה

(גודל טקסט)

זה היה צפוי כמובן, אך החותמת הרשמית של ההתאחדות לכדורגל ניתנה אתמול (שלישי) על העברת בית"ר ירושלים לידיו של הבעלים החדש, משה חוגג.

הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות אישרה את המהלך במסגרתו נרכשה הקבוצה מהבירה בידי חוגג תמורת 26.5 מיליון שקל. חוגג נפגש אתמול עם יו"ר הבקרה התקציבית עופר אורליצקי, והאחרון נתן את אישורו להעברת הסגל הקיים – כולל שחקני הרכש – לקראת מחזור הפתיחה של ליגת העל. בשלב זה ינוע תקציב הקבוצה סביב 40 מיליון שקל. למרות זאת, גם בבקרה וגם בקבוצה מהבירה העריכו שבסופו של דבר התקציב יהיה אפילו גבוה יותר ועשוי להיות מעל 45 מיליון.

אתמול, בצעד ניהולי ראשון שביצע חוגג, הודיע המועדון על מינויו של מוני ברוש למנכ"ל המועדון, בעוד אלי אוחנה ימונה ליו"ר הקבוצה, כך שהשניים יחד יובילו את הצוות הניהולי של בית"ר ירושלים. "מוני מביא עמו יכולות ניהוליות מגוונות וידע רב בתחום הספורט. אני בטוח כי תרומתו להצלחת הקבוצה תהיה משמעותית ותסייע לכולנו להוביל את בית"ר לעידן חדש", אמר חוגג. ברוש שימש עד היום כמנכ"ל מיזם Block TV, ערוץ טלוויזיה בינלאומי בתחום הבלוקצ'יין ובעברו עבד במגוון תפקידים בתחום תקשורת הספורט, באינטרנט ובטלוויזיה.

מוני ברוש.
מוני ברוש. "מביא עימו יכולות ניהוליות מגוונות" (האתר הרשמי)

אתמול בבוקר גם חתמו באופן רשמי שלושת שחקני הרכש החדשים, מאור בוזגלו, ערן לוי ואפונסו טיירה, שהתייצבו בבית וגן לצורך חתימתם. בוזגלו חתם לעונה אחת, לוי לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת וטיירה, שהגיע מקריית שמונה, חתם לשנתיים עם אופציה לעונה שלישית.

בבית וגן סיפרו אתמול כי אם הבאתו של בוזגלו, אותו סימן חוגג כמועמד ראשון לחיזוק, עברה בצורה חלקה, הרי שעם לוי מדובר היה בסיפור מורכב הרבה יותר. עד לפני כמה ימים התנגד המאמן גיא לוזון להגעתו, אך הבעלים ואוחנה, שהיו בעד צירופו, לחצו על המאמן לשנות את דעתו. בסופו של דבר, אחרי שהמהלך כמעט וטורפד לחלוטין, הסכים לוזון לתת אור ירוק להחתמתו של לוי, בעוד השחקן עצמו קיבל מסר חד משמעי כי במועדון לא יסכימו לקבל אף מקרה של הפרת משמעת או התנהגות שאינה הולמת או בלתי ספורטיבית – הן על כר הדשא והן בחדר ההלבשה.

"חד משמעית: בלי הסכמתו של גיא לוזון לא היינו מחתימים את לוי", הבהיר אתמול גורם בבית גן והוסיף: "צריך לזכור שהתחלנו את ההכנות לעונה באיחור רב, וזה יהיה לוקסוס גדול מדי עבור המועדון לוותר על שחקן עם מספרים כמו של ערן לוי. אנחנו בטוחים שהוא יכול לתרום לנו הרבה מאוד ומתעלמים מהדיבורים שהיו עליו בחודשים האחרונים. נעשה לערן עוול בתקופה האחרונה, שפטו אותו על סמך תקופה בה הוא היא בשיא ולא קיבל את הדרוג שהוא חשב שמגיע לו. השוק הישראלי נטול שחקנים ושחקן התקפה כמו ערן יכול להוסיף לנו הרבה מחץ בחלק הקדמי".

ערן לוי.
ערן לוי. "בלי הסכמתו של לוזון לא היינו מחתימים אותו" (דני מרון)

באשר לבוזגלו, שחוזהו נאמד בכ-200 אלף דולר לעונה לפני מענקים, יצוין כי על פי סעיף מיוחד עליו חתם הקשר יתבטל החוזה בין הצדדים באופן אוטומטי במקרה שהפציעה הקשה ממנה סבל השחקן תחזור על עצמה.

בתוך כך, מועמדותו של המגן השמאלי לורן דה בוק ירדה אתמול סופית מן הפרק, אחרי שהמגן סיכם את תנאיו באוסטנד הבלגית. כעת ינסו הצהובים-שחורים להחתים מגן זר אחר. יצוין כי ברגע שיגיע שחקן שכזה, בבית"ר יצטרכו לשחרר את אחד מששת הזרים הרשומים. המועמד הראשון לעזיבה יהיה הבלם קרלוס קוויאר, שכזכור כבר קיבל הודעה שעליו לחפש לעצמו קבוצה חדשה.

בבית"ר החלו בימים האחרונים בהכנות לקראת פתיחת משחקי ליגת העל. הקבוצה תפתח את העונה ביום שני, במשחק חוץ מול מכבי פ"ת באצטדיון המושבה, ובמועדון הביעו דאגה קלה מסדר המשחקים שזימן להם כמה וכמה מבחנים לא פשוטים – במיוחד לנוכח העובדה שהשחקנים עדיין לא מחוברים, וכי לא כל שחקני הסגל נמצאים בכושר משחק מלא.

לוזון וחוגג. מבחן לא פשוט בתחילת העונה (דני מרון)
לוזון וחוגג. מבחן לא פשוט בתחילת העונה (דני מרון)

לאחר המשחק במושבה תערוך בית"ר ירושלים את משחק הבית הראשון שלה באצטדיון טדי כשתפגוש את הפועל חדרה, אך אחר כך תתארח אצל הפועל חיפה, תארח את בני סכנין, תצא למשחק חוץ בקריית שמונה ותקנח סדרת משחקים לא פשוטה במפגש ביתי עם סגנית האלופה מכבי תל אביב.

בבית"ר יודעים היטב שפתיחה צולעת של העונה עלולה להביא ליצירת כדור שלג שיהיה קשה לעצור. סיטואציה שבה בית"ר תרשום עד המחזור השישי שניים או שלושה הפסדים תכניס את ללחץ את המועדון, שגם כך אינו נהנה בדרך כלל משקט תעשייתי. לכך אפשר להוסיף את ההכנה הבעייתית לעונה ואת העובדה שבוזגלו יוכל למעשה לחזור למגרשים רק לקראת חודש אוקטובר, כך שברור כי המבחן שעומד בפני לוזון ושחקניו אינו פשוט.

"התחלנו את ההכנות באיחור, וזה משפיע גם על כל נושא בניית הסגל וגם על החיבור", הסבירו אתמול במועדון, "גם סדר המשחקים שלנו לא פשוט וכולל במחזורים הראשונים שני משחקי חוץ קשים מול מכבי פ"ת והפועל חיפה – ובכלל, כל משחק יכול להיות מוקש ואנחנו לא מקלים ראש באף יריב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי