לא תמיד המאמן אשם: השאלות הקשות שצריך לשאול גיא לוזון

גיא לוזון
גיא לוזון | דני מרון

בית"ר ירושלים שוב נראתה רע והפסידה גם להפועל חדרה, אבל שרון ניסים משוכנע שהאחראים למצב הם דווקא השחקנים שלא עושים דברים בסיסיים. וגם: אביטן בנה קבוצה זולה, מוכשרת ומאומנת שמיהרו להוריד בחזרה ללאומית

(גודל טקסט)

את הונו הגדול עשה משה חוגג ממטבעות וירטואליים, על הרכש שהמליצו לו להביא אלי אוחנה וגיא לוזון הוא משלם במטבע אמיתי. אמש (שני) צפה בעלי בית"ר ירושלים בהפסד השני של קבוצתו בליגה, 1:0 לחדרה, ובוודאי שאל את עצמו האם מה שהוא רואה על המגרש אמיתי או וירטואלי, כי בית"ר ירושלים של אתמול היא הרבה דברים, אבל ממש לא קבוצת כדורגל.

נורא קל להטיל את האשמה על גיא לוזון – ויש לו כמובן אשמה גדולה – אבל באו נעצור רגע. ערן לוי, עידן ורד, יאקוב סילבסטר, אלו שחקנים שלא יודעים שבכדורגל המודרני כל הקבוצה עושה הגנה וכל הקבוצה עושה התקפה? בשביל זה לא צריך מאמן.

בית"ר נראית כרגע כמו אוסף של שמות, אמנם שחקנים בחלקם טובים יותר בחלקם פחות, אבל אין שום חלק שיחבר ביניהם. את הפערים העצומים בין החוליות בקבוצה הבית"רית ניתן היה לראות בקלות בהרבה מאוד דקות וגם בשער שספגה בית"ר. לוזון תיאר במדויק במחצית את כל הליקויים של בית"ר, לא סבלנית, לא צפופה ואני אוסיף מופקרת, אז למה שום דבר לא השתנה בין המחציות? מדוע השחקנים לא ממלאים אחר ההוראות? אלו שאלות קשות שכל המועדון הבית"רי יצטרך לשאול את עצמו.


נראה ששחקנים לא ממלאים את הוראות המאמן (דני מרון)

סביב הדקה ה-70 החלו הקריאות 'ביזיון ביזיון' מצד אוהדי בית"ר, והם צודקים. לא בגלל התוצאה, אלא בגלל הדרך. בשבוע שעבר קיבלו אותם אוהדים הרבה מחמאות על עידוד בלתי פוסק גם לאחר התבוסה, עכשיו יגיע המבחן האמיתי של החיבור בין הקהל לקבוצה ונראה עד כמה הסבלנות תהיה מנת חלקם של האוהדים.

מצד השני, הרבה מילים חמות וטובות על הפועל חדרה והמאמן שלה ניסו אביטן. מדובר בקבוצה שסובלת ממיעוט בתחום האיכות, אבל חדרה היא קבוצה מסודרת, מאורגנת , שיודעת שכל הקבוצה חייבת להתגונן יחד, יוצאת להתקפות מעבר באופן שניכר שהיא עובדת עליהן באימונים. אביטן ידע שהקבוצה שלו תקום או תיפול בבחירת הזרים שלה ונראה שפלומיין ומתיאוס הם שחקנים זולים, אך מרשימים שעושים רושם טוב מאוד בפתיחת העונה. גם לוסיו מביא ניסיון, כוח ועוצמה ונראה לאחר שני מחזורים שאביטן בנה יופי של קבוצה.

חדרה היא כל מה שלא שבית"ר, בעיקר קבוצה ממושמעת. איך אני יודע זאת? כי היא הקפידה לעשות מינימום עבירות באזורים שמהם ערן לוי יכול לטווח ואין לי ספק שזו הוראה ברורה מהספסל, השחקנים ביצעו זאת ללא דופי וזו רק הוכחה קטנה למשמעת של קבוצה. מי שדאג להוריד אותם ליגה עוד לפני העונה, שירים את הראש ויסתכל מעלה מעלה.


קבוצה מאומנת עם זרים טובים, אך מרשימים. פרדי פלומיין חוגג (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי