האסלביינק עובר לב"ש. יצליח להשכיח את וואקמה?

נייג'ל האסלביינק
נייג'ל האסלביינק | ערן לוף

ההולנדי הוא החמישי ששרצקי מוכר לברקת, וזה בלי להזכיר את ברק בכר. החור שהשאיר וואקמה הוא לא היחידי שהאלופה צריכה למלא: שמואל שיימן עזב בלי תוכנית ב'

(גודל טקסט)

שלא במתכוון, איזי שרצקי הפך בשנים האחרונות ל"שותף סמוי" בהצלחותיה של הפועל באר שבע. מים רבים זרמו בנחלי הצפון מאז שברק בכר "נחטף" על-ידי אלונה מאחורי גבו של איזי, והפשרת היחסים בין באר שבע לקריית שמונה נעשתה מוקדם מן הצפוי.

נייג'ל האסלביינק הוא חוליה נוספת בשרשרת השחקנים שירדו דרומה לצורך עלייה. עשו את זה קודם לפניו השוער גיא חיימוב, הבלם שיר צדק, הקשר וובה בראון – שהספיק בינתיים לחזור לנקודת המוצא – והמגן אורן ביטון. החיזורים אחרי ההולנדי הם סיפור ארוך, עם אינספור תפניות בעלילה. איזי מוכר, שרצקי לא מוכר. 2.5 מיליון יורו פעם ראשונה, 1.75 מיליון פעם שניה, 1.8 מיליון נמכר, לפי מקורות זרים. מורכבות העסקה מוסברת בין השאר בריבוי הידיים שבחשו בדייסה. מחצית מן הכרטיס שייכת לבוס של הקבוצה הצפונית, במחצית השנייה מתחלקים השחקן ועוד סוכן או שניים. על פי מקורבים לעסקה, ההולנדי התבקש לוותר על חלק מזכויותיו בכרטיסו ובתמורה הוצע לו להגדיל את שכרו ואת משך ההתקשרות. "הפועל באר שבע יודעת מה לעשות כדי שנוכל להתקדם", הוא אמר סמוך למועד שבו לקח לקבוצתו המיועדת שתי נקודות כשאיזן ל-1-1 בדרבי הפרטי שלו, לפני פחות משבועיים; אמירה המלמדת על שליטתו בהתרחשויות. עכשיו הסמנטיקה כבר לא מעניינת. הכול סגור ורק הבדיקות הרפואיות מפרידות בינו ובין חתימה על החוזה החדש.

האם הוא מסוגל להיכנס לנעליו הגדולות של טוני וואקמה? קשה להאמין, ולא בגלל שהמידה של הגנרל גדולה יותר. רף הציפיות מהאסלביינק גבוה. מצפים שיגיע למאזן דו-ספרתי ויחזיר לבאר שבע את כושר ההרתעה שאבד לה במידה מסוימת. בדומה לטוני שהגיע מרעננה ועלה לגדולה בטרנר, גם נייג'ל מגיע מקבוצה קטנה ויש לו רעב להצליח במועדון גדול. יהיה עליו להסתגל לעובדה שמאור מליקסון הוא בעל הבית, ולהתחיל לפרוע שטרות. אם לא יהיו שיבושים של הרגע האחרון, נראה אותו צובר קילומטראז' בשירות הוד מלכותה במחזור הבא באשדוד.

האסלביינק. מנע מהקבוצה החדשה שלו ניצחון (ערן לוף)
האסלביינק. מנע מהקבוצה החדשה שלו ניצחון (ערן לוף)

ההולנדי של קריית שמונה מסתמן כחיזוק המשמעותי ביותר של האלופה. לבכר יש מקום לזר נוסף ואולי לשניים, תלוי בתוכניות שמייעדים למיהאי קורהוט ומיגל ויטור, מה שמעביר אותנו לכנף שמאל של ההגנה ולעזיבתו של שמואל שיימן. בסביבתו של שמואל ממש לא הופתעו מהמהלך. "עוד בעונה שעברה בית"ר של אלי טביב גילתה בו התעניינות ובאר שבע הפכה לתחנת מעבר", אמרו בסביבתו של המגן השמאלי בעל כושר הניידות הגבוה. סוגיה מעניינת היא התחזקותו של שיימן בתחום הרוחני, כפי שאומר אחד ממקורביו: "הוא מאוד מחובר לענייני הדת וירושלים. בניגוד לשחקני רכש אחרים שנשארו לגור במרכז הארץ, שיימן יתגורר בירושלים ובשבילו מדובר בחלום שמתגשם. עבור שיימן לגור בעיר הקודש זה דבר יותר חשוב מזכייה באליפות בקבוצה אחרת".

האצבע הקלה שחתמה על מסמכי השחרור של שיימן אולי הושפעה מהדיווחים ולפיהם פציעתו של אורן ביטון, המגן השמאלי הכשרוני, אינה חמורה כפי שסברו תחילה, וחזרתו לפעילות תתאפשר בטווח הנראה לעין. אז מי יחרוך בינתיים את האגף השמאלי של ההגנה? קורהוט? אופיר דוידזאדה? אולי אף אחד מהם, במקרה של מעבר לשיטת שלושת הבלמים.

במסגרת חישוב המסלול מחדש נפרדה באר שבע מדודו גורש, שוערה בשלוש השנים האחרונות. מלבד כישוריו המקצועיים, הפגין גורש שליטה עצמית ראויה לציון לנוכח האירועים המוזרים שפקדו את תיבת החמש הדרומית בקיץ האחרון. עם אפודה שחורה או כתומה (הכתום הוא השחור החדש?), אריאל הרוש ביצר את מעמדו כשוער מספר 1. שמותיהם של ניצן ואוהד לויטה הוזכרו כמועמדים לתפוס את מקומו של גורש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי