ערן זהבי ובירם כיאל שוחררו מהנבחרת ויטוסו לישראל

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט

החלוץ שנפגע בהפסד באלבניה נבדק ולא ימשיך למשחק הידידות מול צפון אירלנד. הקשר עזב בעקבות חתונת אחיו. בסביבת השחקנים נשמעה ביקורת על השיטה והחילופים של הרצוג, מקורביהם: "זהבי חייב להיות החלוץ המוביל"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל ספגה אתמול (שישי) באלבסן מהלומה מקצועית ומוראלית חזקה לאחר פתיחת קמפיין משחקי האומות כשהפסידה 1:0 לנבחרת אלבניה. האכזבה הישראלית גדולה וגורם בנבחרת ישראל אמר כי מה שהיה תחת אלישע לוי ואלי גוטמן לא השתנה כלל: "אותן אמירות של כלום, סיפורים ואין לישראל נבחרת שמגיע לה להיות ביורו נכון לעכשיו".

לפני שנה ועשרה חודשים החל באלבסן עידן אלישע לוי שניצח על אותו מגרש 0:3 את אלבניה. אתמול על המגרש לא נראתה נבחרת ישראלית שעברה שינוי מקצועי ואין שום תחושה שהעידן האוסטרי של וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג מגיע עם מסר לאוסף השחקנים הנוכחי, כדי שיוכל להבין מה רוצים ממנו. עמוק לאחר חצות בשיחות עם מקורבי השחקנים, האמירות שיצאו מטירנה היו בנוסח: "השיטה לא טובה, התרגול היה לא נכון עבור הרכב ששונה בשל פציעות ואין זה נכון לשחק כך עם הרכב שלא היה יחד מעולם בנבחרת".

מלבד השוער גיא חיימוב, הבלם שרן ייני והקשר דור פרץ, כל השחקנים לא הציגו יכולת ראויה למדי הנבחרת. האכזבה הגדולה באה על פי הגורמים בנבחרת הלאומית מניסו קפילוטו, עאיד חבשי, אלי דסה, ביברס נאתכו בירם כיאל ובעיקר מערן זהבי ומואנס דאבור. "זאת נבחרת בלי מחץ ובלי איכויות שהייתה כבויה במגרש. מלכי השערים של סין ואוסטריה לא סיפקו רגעי מלכות וכל שחקן היה מגיע למצבים שהם תרמו אתמול", אמר גורם.

גם בהתאחדות לכדורגל היו מי שההופעה הישראלית לא מצאה חן בעיניהם, אבל הגנו על צוות האימון: "בדיעבד, זה היה לא טוב ולא כך רצינו את הופעת הבכורה של הרצוג. נכון שהוא כאן רק חמישה ימים ואין להטיל על צוות האימון את האשמה. יש זמן לתקן והכוונה היא להתחיל כבר במשחק הידידות נגד צפון אירלנד, כי לאחר מכן כול הקמפיין ייפתח או יינעל בשני המשחקים בארץ נגד סקוטלנד ואלבניה בחודש הבא".


זהבי. לא ישחק מול צפון אירלנד (אודי ציטיאט)

הכוונה היא שכבר נגד צפון אירלנד יהיו שינויים רבים בהרכב כשמנור סולומון, שערך אתמול את הופעת הבכורה, יהיה בהרכב הפותח. תומר חמד יחליף את ערן זהבי הפצוע. בשיחות בין השחקנים עלו טענות כי החילופים המאוחרים של אנדי הרצוג בשיטה הלא מוכרת והמתורגלת של שלושה בלמים היו טעות מקצועית.

בין שאר הדברים שעלו בשיחות עם מקורבי השחקנים, הטענה היא שזהבי חייב להיות החלוץ המוביל של הנבחרת לפני מואנס דאבור ותומר חמד, מהלך שייבחן במשחקים נגד סקוטלנד ואלבניה בישראל. זהבי שעלה למחצית השנייה לאחר שקיבל שתי זריקות וסובל ממתיחה איתה הגיע וטופלה עד למשחק. חלוץ גוואנגז'ו ר.פ. נבדק על ידי רופא הנבחרת ד"ר מארק רוסנובסקי, אחריה שוחרר מהנבחרת ויטוס בחזרה לישראל. שחקן נוסף שיעזוב את הנבחרת הוא הקשר בירם כיאל, שיחזור לארץ בעקבות חתונת אחיו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי