זהבי צפוי לחזור לשחק תוך 10 ימים, טיבי יחליף את קפילוטו

טאלב טוואטחה עם דן איינבינדר
טאלב טוואטחה עם דן איינבינדר | עדי אבישי

הקשר עבר MRI בישראל, הנבחרת נחתה בצפון אירלנד וערכה אימון כאשר בין השינויים עשויים גם גלזר וסולומון לפתוח. הרצוג טרם החליט על מספר הבלמים, השחקנים ערכו ארוחת חג בבית המלון

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיימה הערב (ראשון) אימון בן שעה בבלפסט בבירת צפון אירלנד, אימון שנערך מספר שעות לאחר הנחיתה אל תוך מזג אוויר קר. המאמן האוסטרי אנדי הרצוג מתכוון לבצע מספר שינויים בהרכב הפותח מעבר לחסרונם של ערן זהבי ובירם כיאל הנמצאים בארץ. זהבי עבר בדיקת MRI בקרסול רגלו, והתוצאות יועברו תחילה לצוות הרפואי של הנבחרת. מסתמן כי הוא יוכל לחזור לשחק בתוך עשרה ימים. יצוין כי זהבי הגיע עם פציעה למשחק באלבניה ולפני המשחק קיבל זריקה ועוד שתי זריקות במחצית המשחק לאחר הפציעה במהלך בו החטיא שער ומפגש עם שוער אלבניה שבו חש זהבי על פי דבריו קליק ברגל.

באימון הערב לא תורגל ההרכב הפותח, והצוות המקצועי ביצע מספר תרגולים וניסיונות כשברור כי לפחות חמישה שישה שינויים יהיו נגד צפון אירלנד.
ניסו קפילוטו יוחלף ע"י איתן טיבי, דן גלזר עשוי לשחק במקומו של כיאל כשמנור סולומון או דור מיכה יתפסו מקום בקו הקדמי. הערב בדק אנדי הרצוג את שיתוף הפעולה בין מואנס דאבור לתומר חמד. מחר באימון המסכם שלפני המשחק יתורגל ההרכב הפותח ויוחלט אם להמשיך במערך של שלושה בלמים או לשנות שיטה ולשחק עם שני בלמים.

הערב חוגגת נבחרת ישראל בבית המלון בבלפאסט את כניסת חג ראש השנה ומי מהמשלחת שיבקש להתפלל יוכל לעשות זאת בחדר מיוחד שהוכן מראש כשמספר שחקנים כבר הודיעו שישתתפו בתפילה.


הרצוג. יערוך שינויים בהרכב ובשיטה (אודי ציטיאט)

שחקני הנבחרת ערכו ביניהם שיחות על המשחק נגד אלבניה שאינו מרפה מהם והם מתקשים לעשות את המעבר מהאכזבה באלבסן לתקוות השינוי בבלפסט. כולם דיברו ועסקו גם אתמול בפספוס הענק, במשחק בו ישראל הייתה חיבת לנצח. לכולם בנבחרת ברור על פי השיחות בקרב הצוות המקצועי והשחקנים כי חובה לעשות תוצאה טובה נגד צפון אירלנד, למרות שמדובר במשחק ידידות. שחקנים ציינו שהם רוצים לעשות "תיקון מקצועי" ולשוב לישראל עם תוצאה שתיתן ביטחון לקראת שני המשחקים המכריעים הבאים בליגת האומות נגד סקוטלנד ב-11 באוקטובר באצטדיון סמי עופר וב-14 באוקטובר באצטדיון טוטו טרנר נגד אלבניה.

לצוות המקצועי האוסטרי, שמתכנן מהפכה בניהול הכדורגל בישראל, ברור כי הם צריכים לעסוק עכשיו רק בטורניר ליגת האומות הנוכחי ובכל מקרה שחקני הנבחרת לא יעמדו לרשותם מעבר לימים הבודדים שלפני סקוטלנד ואלבניה, כמו בכל הנבחרות באירופה ואין תוספת ימים של ריכוז השחקנים מליגת העל ומהקבוצות בהן משחקים הליגיונרים. "כך לא משחקת הגנה של נבחרת ששואפת להגיע ליורו 2020", אמר גורם בנבחרת ישראל. 

הצוות המקצועי בראשות אנדי הרצוג ואלון חזן, יחד עם המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר, מתכוונים להמשיך את הטורניר במערך שיכלול שלושה בלמים, אבל כבר הערב באימון בבלפסט הדגש יהיה על יותר יצירתיות במרכז המגרש ושינוי בהרכב הכמעט קבוע שעדיין תקוע מעידן המאמנים הקודמים, אלי גוטמן ואלישע לוי, בו השליטה בקישור נמצאת ברגליים של הקפטן ביברס נאתכו, שלא מצליח להביא למגרש את ההתלהבות והיצירתיות החסרה במעברים ממרכז המגרש קדימה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי