הרצוג בחר במערך המושלם לנבחרת; רצוי שתהיה לו גם תוכנית ב'

מואנס דאבור, בירם כיאל
מואנס דאבור, בירם כיאל | דני מרון

נכון שהמאמן נראה מקובע מדי וספק אם מחזיק בתוכנית חלופית בזמן אמת, אבל השבוע זה עבד ואיך אפשר להתווכח עם מי שנמצא בפסגת הבית? שרון ניסים על הבחירה בטרנר, הצבתו של חמד והאמונה לקראת סקוטלנד

(גודל טקסט)

כמה נעים לסיים שלושה משחקים בטורניר ליגת האומות ולהרגיש שיש תקווה, ציפייה ואמונה שאולי אנחנו מסוגלים באמת לעלות ליורו 2020. אל תתבלבלו, גם אחרי הניצחון אמש (ראשון) על אלבניה הדרך למקום הראשון בבית עוד רחוקה, כי המפגש הקריטי בסקוטלנד יהיה שונה לגמרי ממה שראינו בארץ. הסקוטים בבית זה סיפור שונה לחלוטין ממה שראינו בסמי עופר והמשימה לא פשוטה כלל.

ההחלטה לשחק בטרנר חייבת להפוך להרגל בנבחרת ישראל, גם במוקדמות היורו שיחלו במרץ ושם נפגוש לפחות שלוש נבחרות לא אטרקטיביות ואותן צריך לארח בנתניה או בבאר שבע. האווירה והתמיכה שקיבלו אתמול שחקני הנבחרת מחממים את הלב ולבטח השחקנים יעידו עד כמה זה סייע להם.

ועכשיו לכדורגל, מצרך שלא היה לנו הרבה ממנו מצד הכחולים לבנים בשנים האחרונות. ישראל סחטה את המומנטום מהניצחון על סקוטלנד עד תומו עם פתיחה סוחפת ושער שהתחיל עם הטבח המצטיין אריאל הרוש, שאילולא יכולת אדירה שלו והצלות מופלאות כנראה שהטבלה היום הייתה נראית אחרת.


בלעדיו הכל היה נראה אחרת. אריאל הרוש (דני מרון)

דווקא השער המהיר הרגיע מוקדם מדי את הנבחרת שלנו, שנלחצה לשערה. שוב התברר שהרצוג את רוטנשטיין פיצחו את המערך הנכון לנבחרת ישראל, מערך שלושת הבלמים ושלושת הקשרים שניחנים ביכולת גם להרוס וגם לבנות; זה המערך המדויק לנבחרת, בהתחשב בהיצע הכדורגלנים שיש לנו כרגע.

למרות השער של תומר חמד ולמרות הנתונים הנפלאים שלו במדי הנבחרת, אני לא בטוח שהוא השחקן הנכון למערך שבנה הרצוג. דווקא שחקן מהיר יותר יכול להפוך את המערך למושלם, אבל לכו תתווכחו עם מי שהשיג שש נקודות תוך שלושה ימים.

במחצית השנייה, למרות שליטה מוחלטת של האלבנים, הם התקשו לאיים על השער של הרוש שלא נאלץ להפגין את היכולת הנפלאה מהמחצית הראשונה. נושא אחד מרתק בעיניי, גם מול סקוטלנד וגם אמש: ברגעים מסוימים במשחק מול אלבניה הרגשנו שהרצוג לא מגיב להתרחשויות. המאמן האוסטרי דבק בשיטה שלו כמעט בכל מחיר. בשני המשחקים האחרונים זה עבד, אבל אני חושב שכדאי שתהיה להרצוג גם תוכנית ב'.


הרצוג. כדאי שגם תהיה לו תוכנית ב' (דני מרון)

כשמפסידים תמיד נוהגים להזכיר את אלה שאינם, אך הפעם אזכיר אותם דווקא בניצחונות. מתברר שהנבחרת מצליחה להוציא מעצמה, לפחות כרגע, יותר דווקא כשאין כוכב אחד שמושך את כל תשומת הלב (עיינו ערך: ערן זהבי). הנבחרת היא הגורם החשוב באמת. ועכשיו, פתאום גם שש נקודות עשויות להספיק כדי לעלות לפליאוף. בואו נקווה לתוצאה שתספיק למקום הראשון, כך שלפחות התקווה והאמונה יישארו איתנו לתקופה ארוכה יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי