חוגג: "גזענות היא חילול השם. זו לא דרכה של בית"ר ירושלים"

משה חוגג עם ניר ברקת
משה חוגג עם ניר ברקת | דני מרון

בעלי הקבוצה מהבירה נכח בטקס של הליגה נגד השמצה: "הערך הכי יפה הוא ו"אהבת לרעך כמוך". גורם בשורות נועלת הטבלה לספורט1: "נגמרו התירוצים, חייבים לנצח את אשדוד". אולנארה בספק, בוזגלו מתוכנן לשחק כחצי שעה

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים ערכה הבוקר (שלישי) אימון נוסף לקראת משחק החוץ נגד מ.ס.אשדוד ביום ראשון. כידוע, הירושלמים נועלים את הטבלה עם ארבעה הפסדים אחרי שישה מחזורים ובמועדון מבינים שהפסד נוסף, אפילו תוצאת תיקו, ומד הלחץ יגיע לנקודת רתיחה.


פגרת הנבחרת הרגיעה במעט את האווירה הלא טובה שהייתה במועדון אחרי ההפסד האחרון למכבי תל אביב ובבית וגן מקווים שהפגרה תעשה טוב ותביא עמה שינוי גם בצבירת הנקודות. "נכון שזה לכאורה עוד משחק ליגה, אבל במצבנו צריך לנצח כל משחק עכשיו", אמר גורם במועדון לספורט1 לקראת המשחק באשדוד. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו איבוד נקודות נוסף. כולם כאן עכשיו מרוכזים במשחק באשדוד וזה משחק שחייבים לנצח. אוי ואבוי אם לא נביא שלוש נקודות מהמשחק הזה. פתיחת העונה שלנו נוראית בכל קנה מידה, ולא רוצים לחשוב בכלל על הפסד ואפילו לא על תיקו. זה גם מאוד תלוי באיך הקבוצה תיראה על המגרש. דבר אחד כבר ברור, נגמרו התירוצים של התחלנו באיחור והסגל לא מחובר. אנחנו לקראת המחזור השביעי, הגיע הזמן להביא תוצאות. גם עם כל מה שעברנו בקיץ, זה לא מצדיק שנהיה עם ארבע נקודות", הוסיף הגורם.


נכון לעכשיו הסתיים מסע הרכש של הבעלים משה חוגג ונראה שהשינויים הבאים יהיו רק עם פתיחת חלון ההעברות בינואר: "יהיו כאן שינויים נוספים בחודש ינואר, אבל עד אז צריך לעבור את התקופה הזו, בצורה הכי טובה שאפשר. למרות הפתיחה הלא טובה, בית"ר ירושלים חייבת להתמודד העונה בצמרת", אמרו במועדון.


חלוץ הרכש ארון אולנארה מתאמן עם הקבוצה, אך נראה חלוד מאוד וצריך לזכור שלא שיחק מספר חודשים. נכון להיום טרם התקבלה החלטה אם לכלול אותו בסגל למשחק באשדוד ובצוות המקצועי ישקלו את הדבר על פי שלושת האימונים הקרובים שנשארו עד המשחק ביום ראשון. מי שייכלל בוודאות בסגל הוא הקשר מאור בוזגלו, שקיבל חמש דקות במשחק ההפסד נגד מכבי תל אביב בטדי. בוזגלו עדין לא בכושר משחק מלא, אך הוא עשוי לקבל דקות ארוכות יותר, בהתאם לתכנית השיקום, ובמידת הצורך ישחק  כחצי שעה.



מאור בוזגלו. יכול לשחק כחצי שעה אם לוזון יזדקק לו (דני מרון)


בתוך כך התארח היום בעלי הקבוצה משה חוגג בכנס של הליגה נגד השמצה ואמר: "כשהחלטתי לרכוש את בית"ר ירושלים, הערכים שהליגה נגד שהשמצה מדברת עליהם, הם בדיוק אחד לאחד הסיבה שלי למהלך הזה. בעצם אני נציג שלה בבית"ר ירושלים שהיא מועדון מאוד מיוחד, עם בסיס האוהדים הגדול בישראל, מקריית שמונה ועד אילת, ויש לו איזשהי תדמית מסוימת שחשבתי וראיתי שזה ערך חשוב מאוד להידברות נגד גזענות. לבוא ולעשות צעדים חינוכיים וערכיים כדי לשנות את זה. אני חייב להגיד שכל פעם שמדברים עם בני אדם ולוקחים את הקיצוניים שבהם, ויושבים איתם פנים מול פנים ומדברים על ערכים, דברים מסתדרים. הערך הכי יפה הוא ו"אהבת לרעך כמוך", שאני יכול לומר שבמשחק שהיה לנו לפני מספר שבועות נגד בני סכנין, שתמיד הוגדר כאיזשהי מלחמה, ראיתי חשיבות עליונה בלכבד ולהפוך את זה לספורט נטו. ובשיתוף פעולה יחד עם יו"ר בני סכנין, אבו יונס, הצלחנו לעשות דבר יפה ולחבר את הקהלים חזרה במגרשים, לכבד אחד את השני וגם ליהנות מכדורגל טוב".

"אמרתי כמה פעמים, בתוך המועדון, שגזענות גם לקהל היא חילול השם, בכל הדתות זה דבר שלילי ורע ולא זו דרכנו", הוסיף הבעלים. "כשהגעתי לכאן וראיתי את מר צברי ואת תלמידי התיכון שהציגו פה, שאני מלא אופטימיות. זה כיף אדיר לראות את הדיון הזה והנכונות הזאת כלפי שוויון. אתם אנשים יפים כולכם וזה בדיוק העתיד שאני רוצה לראות עבור הילדים שלי. בניגוד למונולוג שהוצג פה קודם לכן ע"י תלמידי ראשון לציון, אני מלא אופטימיות. יכול להיות שהילדה שלי, גם אם תלך לצבא, הוא ייראה אחרת לחלוטין, וכל עוד אתם המנהיגים שלנו של המחר אז אני מלא אופטימיות, בניגוד לחלק מהמנהיגים היום. אז כבוד גדול לנו בבית"ר ללכת אתכם יד ביד, ואני מאחל לכולנו הצלחה רבה. הצלחה של כולנו זו ההצלחה של המדינה, שיהיה לכולנו ברכה והצלחה".



"זו לא דרכה של בית"ר ירושלים" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי