תהנו מדור פרץ, מס' 1 בליגת העל. הוא לא יהיה כאן עוד הרבה זמן

דור פרץ
דור פרץ | דני מרון

הפער האמיתי בין מכבי ת"א לחדרה היה ה-0-5 ששכטר פספס * הפועל ב"ש נפטרה מהשובע * פיהוק ושמו הפועל ת"א * וגם: מה נותר מהפועל חיפה. רון עמיקם על המחזור השביעי

(גודל טקסט)

1. הפער האמיתי אתמול בין מכבי ת"א להפועל חדרה היה ה-0:5 שאיתי שכטר פספס. הוא גם הפער האמיתי בתקציב, בקהל, במסורת, במקצוענות, בהכנה למשחק ובעיקר בהבנה איך מגיעים להישגים. שם מצוי הפער האמיתי.

הפועל חדרה לא יכולה להגדיר הישג אחרי 40 שנים רצופות בליגות נמוכות. הישארות בליגה? פלייאוף עליון? ניצחון על קבוצה גדולה? ניצחון בפני עצמו? מה ייחשב להישג? אצל מכבי ת"א זה נורא פשוט: אליפות. בטח אחרי הטרבל של הפועל ב"ש.

לכן, באופן אבסורדי לחלוטין, הפועל חדרה הגיעה אתמול שבעה למשחק מול מכבי ת"א הרעבה. כל עוד לא ספרו אותה, היא נהנתה מכך שהיא קבוצה נרגשת, מפתיעה, מאומנת ואפילו אהודה. מכבי ספרה אותה. והיה לה גם חשוב לתת לה בראש, כדי שלא יהיה ספק שהטבלה משקרת. בארץ "צל הרים" עשו מהפועל חדרה קצת יותר ממה שהיא. והיא סבבה, אבל למרכז טבלה ומטה.

מכבי מאוד מאומנת, מתואמת, משחקת בנגיעה, זזה בלי כדור. מעל כולם ניצב דור פרץ. מדובר כרגע בכדורגלן הטוב בישראל, שחקן הבוקס-טו-בוקס הטוב ביותר מאז ערן זהבי בהפועל ת"א. שחקן עם יכולות מגוונות, מגוון עמדות, ביטחון אדיר, מעורבות ומנהיגות. המקלדת הזו כמעט מתפתה לכתוב שזה רגע הפריצה שלו, אבל זה מטופש. בגילו גיורא שפיגל שיחק במונדיאל ואבי כהן הגיע לליברפול. זה רגע הבשלות שלו. דור פרץ לא יהיה כאן עוד הרבה זמן.


פרץ. לא פה לעוד הרבה זמן (דני מרון)

2. אפשר להכריז רשמית על פתיחת העונה של הפועל ב"ש. עד עכשיו היא הייתה בטרום עונה, איבדה את רוב נכסיה, אבל נפטרה מהשובע. בין מכבי פ"ת להפועל רעננה עברו שבועיים, והפועל ב"ש לא איבדה אפילו רגע. אולי הלך לה יותר קשה ממה שהלך למכבי ת"א נגד חדרה, אבל הלך לה. הכל. מליקסון מכניס לסבע כדור עומק גאוני שרק דור מיכה יכול, חאתם עבד אל חאמיד מטאטא את התקפת רעננה בפאסון ששמור למיגל ויטור, ופתאום גם יש להפועל ב"ש שוער. מישהו זוכר את אנסטיס?

אז זה עדיין שווה רק מקום רביעי, ועדיין זה שבע נקודות הפרש ממכבי ת"א, ועדיין חובת ההוכחה עליה לאורך זמן – אבל הפועל ב"ש כנראה לא תשחזר את הישגיהן של הפועל כפ"ס (1983) והפועל ת"א (1989) שלקחו אליפות וירדו אחרי עונה ליגה. אם היא תצליח לרוץ לאליפות היא תעשה הישג הרבה יותר גדול: שש שנים רצופות של ריצה לאליפות. אי אפשר לרוץ לאליפות בלי הפועל ב"ש בסביבה. תראו מה קורה למירוץ האליפות בספרד בלי רונאלדו וריאל מדריד.


אנסטיס. הפך לזיכרון רחוק (אודי ציטיאט)

3. טים רייס כתב לאולפני דיסני את שיר הנושא ל'מלך האריות' על "גלגל החיים". גלגל החיים של הפועל ת"א סיים אתמול סיבוב שלם על צירו. אחרי שהציר עשה בעשור האחרון סיבוב חד, הביא את הפועל לתהומות של ניצחונות 0:7 על רעננה, ואיזה 0:5 במחצית על ז'לז'ניצר, הציב בשורותיה פנטזיסטים ושחקני קלאץ', נעץ בה דאבל וגם ריסוק וירידת ליגה, סוף סוף השלים הגלגל סיבוב שלם על צירו ואין כמו ארבע תוצאות 0:0 רצופות כדי להכריז בקול: הפועל חזרה!

הפועל הישנה והטובה, שמתחזקת תוצאה נשכחת שהלכה לאיבוד בשנים בהן האתוס ההגנתי הלך לאיבוד עם הגוטמניזם הפראי וההרפתקני, משיבה לליגת העל את הפיהוק הקולני המאפיין אותה ביותר. בית"ר ירושלים ספרה 43 משחקים רצופים בהם כבשה, ואין כמו הפועל להציב מולה קונטרה. הפרש השערים של הפועל בתום שבעה מחזורים – 3:3 – מחזיר אותה לימי הזוהר. עכשיו נשאר רק "לפרק את היריבה 0:1", הבעיה היא שאין עם מי. עובדים על זה. אולי שייע יתפנה מעיסוקיו המוניציפליים ויחזור לשחק.


אפשר להכריז בקול: הפועל חזרה! (עדי אבישי)

4. עד העונה שעברה הפועל חיפה הייתה סתם קבוצה. עונה אחת טובה הביאה למכירת חיסול, והפועל חיפה חזרה להיות סתם קבוצה. כאן הסדר שב על כנו הרבה יותר מהר. כבוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי