זהבי: "לא אמרתי שהקבוצה צריכה לזכות באליפות כדי שאשאר"

ערן זהבי
ערן זהבי | הליגה הסינית

הכוכב הישראלי של גוואנגז'ו התראיין בסין: "אם לא הייתי נפצע, בטוח שהייתי כמו בעונה שעברה". מצב הקבוצה: "הרגשתי רע מאוד שהקבוצה שלי הפסידה ולא יכולתי לעזור". היכולת: "שמח ששומרים עליי אישית"

(גודל טקסט)

ערן זהבי לא שיחק חודש מאז ה-23 בספטמבר בגלל פציעה והחמיץ לא רק את שני משחקיה של נבחרת ישראל בליגת האומות, אלא גם את של קבוצתו גוואנגז'ו R&F, וזו אחת הסיבות שהיא מדורגת כעת רק במקום ה-11, ארבע נקודות בלבד מהקו האדום. הישראלי ללא ספק חסר לקבוצתו ולמאמן דראגן סטויקוביץ', שמסתכן כעת במאבקי ירידה עם קבוצה שבנויה לשחק כדורגל יפה והתקפי ולא במאבקי התחתית.

ביום ראשון האחרון הקבוצה הפסידה להיינן צ'יינה 2:0 והסתבכה קשות בתחתית כשגם הקבוצה של ג'ורדי קרויף ליפאן מעורבת. אחרי המשחק בישר המאמן שזהבי יחזור למשחק הליגה הבא נגד טיאנג'ין קוואנג'יאן בבית בסוף השבוע. סטויקוביץ' רואה בו משחק "לחיים ולמוות" מול קבוצה שהיתה אמורה להילחם על אליפות והיא מדורגת מתחת לגוואנגז'ו. זהבי אישר בראיון בסין שהוא חוזר ולכן גם יהיה כשיר למשחק נגד סקוטלנד בחודש הבא.

הפציעה שלו: "הפציעה הטרידה אותי מאז המשחקים עם נבחרת ישראל, אבל אני מרגיש טוב יותר עכשיו. כשנפצעתי הרגשתי כאב בכל תנועה ובכל דבר שעשיתי. כשאתה נפצע אף אחד לא יכול לעצור את זה".

משחק אחד מיותר: "לא הייתי צריך לשחק בליגה נגד ליפאן. זה סיבך לי את הפציעה ועיכב את ההחלמה של פציעה קודמת. נגד ליפאן רצינו מאוד לנצח ולא הייתי בכושר שיא. גם עשיתי כמה דברים כדי להגן על עצמי, אך למרות זאת זה השפיע על החלמתי".


זהבי. "הפציעה הטרידה אותי מאז המשחקים בנבחרת" (אודי ציטיאט)

ההרגשה שלא יכול לשחק: "הרגשתי רע מאוד שהקבוצה שלי הפסידה במשחק האחרון ומאבדת כדורים. זה לא נוח כשאתה לא משחק. כשהקבוצה בצרות אני לא יכול לתת מעצמי כשאני על הספסל. באותו רגע ממש רציתי לעזור בכר הדשא וכמובן שלא יכולתי".

העונה סגרו אותו טוב יותר ועדיין הראה אומץ על המגרש: "הרגשתי יותר לחץ עליי מול כל יריבה נגדה שיחקנו. יש גם קבוצות ששמרו אותי אישית כל המשחק ופקחו עליי עין. דווקא שמח שמתייחסים אליי ככה".

הסיבה ליכולת הרעה של הקבוצה: "הפתיחה שלנו העונה הייתה טובה מאוד ואחרי זה קצת נרגענו. אחרי הפגרה לא יכולנו לחזור לקצב המשחק שלנו ופגשנו כמה קבוצות חזקות. היו לנו כמה משחקים קשים. אני בטוח שהמיקום שלנו בטבלה לא משקף את יכולתנו האמיתית העונה".


זהבי. חושב שהטבלה דווקא כן משקרת (הליגה הסינית, רשמי)

אם יאבד את תואר מלך השערים ל-וו ליי משנחאי SIPG, כבש 23 שערים לעומת 17 של זהבי: "לא שיחקתי כמה משחקים וזה טבעי שיש פער כזה בינינו וירדתי למקום שלישי. אם לא הייתי נפצע, בטוח שהייתי כובש את אותו מספר שערים כמו בעונה שעברה. אני מרוצה מהשערים שכבשתי, אבל לא הגעתי למיצוי של מאה אחוז. כמות השערים שכבש וו ליי ראויה לשבח. מגיע לו לזכות בנעל הזהב".

שמועות שיעזוב: "אף פעם לא אמרתי שהקבוצה שלי צריכה לזכות באליפות כדי שאשאר. סיימנו במקומות 5 ו-6 בשנתיים הראשונות שלי בקבוצה ובהשוואה להשקעה שעשו ברכש, אני חושב שזו הצלחה די גדולה. בקריירה שלי ככדורגלן תמיד עזרתי לקבוצות שלי לזכות בתארים. כשהגעתי לסין גם קיוויתי שזה יקרה. לא רציתי רק כבוד ותארים עבורי, אלא עבור הקבוצה. השנתיים הראשונות שלי היו מאוד מוצלחות, עכשיו המטרה של הקבוצה היא להשיג את הכרטיס לליגת האלופות של אסיה. אם נרצה להשיג זאת, אנחנו חייבים להראות אמביציה גדולה יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי