דור מיכה נכנס לרשימת 20 המבשלים הגדולים בליגת העל בכל הזמנים

דור מיכה
דור מיכה | דני מרון

מכבי ת"א במאזן טוב יותר מאשר בעונת הדאבל, בית"ר ירושלים בפתיחה הגרועה בתולדותיה. וגם: איך זה הסתיים בפעם האחרונה שב"ש פיגרה 10 נקודות מהמובילה? המחזור השמיני במספרים

(גודל טקסט)

1. זו פתיחת העונה השישית בטיבה בהיסטוריה של מכבי ת"א, אפילו טובה יותר מכמה עונות דאבל בהיסטוריה שלה. פתיחת העונה הטובה ביותר הייתה בעונת 1953/4, אז צברו הצהובים שמונה ניצחונות בשמונה המשחקים הראשונים עם הפרש שערים של 2:29.

2. פתיחת העונה של הפועל חדרה בינתיים היא אחת משתי הטובות בהיסטוריה לעולה חדשה – דומה מבחינת מאזן לזו של בית"ר ירושלים בעונת 1992/3 – כאשר גם אז חטפה הקבוצה מהבירה רביעייה במחזור השביעי, אם כי היא הוליכה את הטבלה לאחר שמונה מחזורים וגם זכתה לבסוף באליפות.

3. אם מסתכלים על המאזן של הפועל ת"א – ניצחון אחד בשמונה משחקים וארבעה שערי זכות – אז זו פתיחת העונה הגרועה שלה מאז פתיחת העונה הגרועה בתולדות המועדון, זו של עונת 2007/8. לפני 11 שנים צברו האדומים שלוש נקודות, כבשו ארבעה שערים וכלל לא ניצחו בכל שמונת מחזורי הפתיחה, מה שגרם למאמן גיא לוזון לשלם במשרתו.


לא לזה פיללו בהפועל תל אביב (עדי אבישי)

4. לגבי בית"ר ירושלים אין ויכוח: זו פתיחת העונה הגרועה בתולדותיה. היא אמנם עשתה מאזן דומה של ניצחון, שני תיקו וחמישה הפסדים בעונות 58/9, 2003/4 ו-2010/11, אבל באף אחת מהעונות האלה היא לא הייתה אחרונה. אגב, באף עונה כזו היא לא ירדה ליגה.

 

5. תבוסה בטדי של 5:1 במסגרת הליגה זה לא דבר שקרה אי פעם לבית"ר ירושלים. זה קרה בסיבוב המוקדם האחרון בגביע אופ"א בעונת 1996/7, מול בודו גלימט הנורבגית, אבל אותה עונה הסתיימה בזכייה באליפות. תבוסת הבית בליגה הכי גבוהה בהיסטוריה של בית"ר הייתה בימק"א, בליגה א' בעונת 1995/6, להפועל חדרה. אז זה הסתיים ב-8:3. גדליה פיטרמן, שלמה סלומון ויצחק עפגין כבשו צמדים כל אחד לזכות הפועל חדרה.

6. מתי היו להפועל ב"ש שני ניצחונות בשמונת מחזורי הפתיחה, שמונה כיבושים בלבד והפרש של עשר נקודות מהמקום הראשון? אין אוהד של הפועל ב"ש שלא יידע לדקלם: עונת 2012/13, האחרונה בה הקבוצה לא הייתה בתמונות האליפות. אז היו לה ניצחון אחד, שבעה שערים והפרש של 12 נקודות מהפסגה.

 


יצאו מתמונת האליפות? מליקסון ואוגו עצבניים בנתניה (דני מרון)

7. דור מיכה נכנס בשבת לרשימת 20 המבשלים הגדולים בכדורגל הישראלי בכל הזמנים והשתווה למשה סיני עם 64 אסיסטים. הוא עבר בכך את גילי ורמוט – והוא צעיר ממנו בשבע שנים – והוא מדורג כרגע שלישי מבין השחקנים הפעילים, אחרי מאור בוזגלו ומהראן ראדי.

8. בני סכנין ספגה בשבת את הפסדה ה-200 בליגת העל; שערו של דן ביטון היה שערה ה-900 של מ.ס.אשדוד בליגה הבכירה; הופעת הבכורה של ניר קלינגר כמאמן בית"ר ירושלים תהיה הופעתו ה-300 כמאמן בליגת העל.

9. אבי ריקן הפך בשבת לכדורגלן ה-321 מאז קום המדינה שהגיע ל-30 שערי ליגה. הוא עשה את זה ב-236 משחקים במדי ארבע קבוצות: בית"ר ירושלים, מכבי הרצליה הפועל פ"ת ומכבי ת"א.


חמישה בישולים בשמונת מחזורי הפתיחה. דור מיכה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי