לפני ההפסד: שחקני הנבחרת דחקו בנאתכו לדבר עם זוארץ על בונוסים

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

אכזבה בנבחרת ישראל אחרי ההפסד 3:2 לסקוטלנד, כשבינתיים הפגישה בין הקפטן ליו"ר ההתאחדות תיאלץ להידחות. רוטנשטיינר שוחח עם הרצוג במחצית ויזם את שינוי השיטה. ביקורת בהתאחדות על ההכנה למשחק. צפו בתקציר

(גודל טקסט)

בנבחרת ישראל התעוררו אמש (שלישי) מהחלום לאחר ההפסד 3:2 לסקוטלנד, ושבו למציאות של הכדורגל הישראלי בדיוק כפי שהיה אצל המאמנים הקודמים אלישע לוי, אלי גוטמן, לואיס פרננדס ודרור קשטן. עם שריקת הסיום בגלאזגו התברר שהנבחרת של אנדריאס הרצוג חילקה את עור הדוב לפני שצדה אותו. הבוקר תשוב הנבחרת לישראל ותמתין למשימה הבאה: הגרלת משחקי מוקדמות היורו תתקיים ב-2 בדצמבר, המשחקים יתחילו כבר בחודש מארס 2019. בזכות השער המצמק של ערן זהבי, ישראל תגיע אליהם מהדרג השלישי.

בהתכנסות האחרונה לפני המשחק השחקנים היו בטוחים בעצמם ולהוטים לדעת את גובה המענק הכספי, שאותו יקבלו מהיו"ר משה זוארץ על ההעפלה לפלייאוף ואת הפרמיה הכספית על העפלה דרך הפלייאוף ליורו 2020. הם אף האיצו בקפטן להביא להם מספרים. בינתיים, מסתמן שהפגישה בין הקפטן ביברס נאתכו לזוארץ לא תתקיים בחודשים הקרובים ואולי תהיה הכרזה של ההתאחדות על הכסף והמענק העתידי לאחר ההגרלה בעוד כשבועיים.

בסביבת הנבחרת הייתה אכזבה ענקית. "מקסיקו 1970 של שפיגלר, שפיגל, פייגנבויים והמאמן עמנואל שפר תלווה אותנו עוד 50 שנים, הייתה אשליה שנגוזה, יהיה קשה לחבר שוב את הנבחרת למוטיבציה שהייתה כאן נגד נבחרות חזקות", אמר גורם בנבחרת "לא כל חלום מתגשם, ראינו בהאמפדן פארק איך התעוררנו מהחלום בקור ובגשם עם הסברים ועם תירוצים כמו של פעם".

הקשר בירם כיאל, שהפגין משחק טוב וכבש את השער הראשון של הנבחרת, אמר לאחר ההפסד: "הנבחרת התקדמה במפעל הזה של ליגת האומות, נתנו את הכל ובסופו של מהלך זאת אכזבה גדולה מאוד כי האמנו בנבחרת שלנו". מתברר כי המנהל הטכני, וילי רוטנשטיינר, שוחח בהפסקה עם אנדי הרצוג והחילופים והשינוי בשיטת המשחק הייתה יוזמה שלו.


הרצוג. ביקורת על ההכנה (אודי ציטיאט)

נבחרת ישראל לא הגיעה מוכנה למשחק בגלאזגו ולא הכירה את נבחרת סקוטלנד החדשה. גורם בהתאחדות לכדורגל אמר: "סקוטלנד היא נבחרת חדשה ואינה דומה לנבחרת החלשה שאותה ניצחנו באצטדיון סמי עופר 1:2. הצוות המקצועי שלנו ראה אותה רק פעם אחת וגם דו"ח הסקאוט שהיה באלבניה לא הביא ללמידת הנבחרת הסקוטית בשני אימונים, בשפיים וגלזגו. המערך שלנו נותר ללא מענה מול ההגנה הקישור וההתקפה הסקוטית, אלכס מקליש ניצח בגדול את הרצוג שהגיב מאוחר. לא צריך לדבר באכזבה על ההחמצה של תומר חמד, כי גם סקוטלנד פיספסה ניצחון גבוה יותר".

תומר חמד, שנכנס כמחליף בדקות הסיום והחמיץ הזדמנות גדולה להשוות את המשחק ל-3:3, אמר: "כבשנו שני שערי חוץ, אבל לקבל בגלאזגו שלושה שערים זה יותר מדי. רבים חשבו שנסיים אחרונים והיינו במאבק עד הדקה האחרונה".

מערך שלושת הבלמים של אנדי הרצוג לא הוכיח עצמו, בטח שלא השחקנים שמתפקדים בו שאינם משחקים במערך זה בקבוצותיהם. שרן ייני הפך לבלם רק במשחקים האחרונים במכבי תל אביב, עומרי בן הרוש משחק בבלגיה כמגן ואת עמדת הבלם עשה בצעירותו ולהפוך את לואי טאהא לדבר הבא במרכז ההגנה זה לא רציני. גורם בנבחרת אמר: "היה מביך לצפות בגולים של הסקוטים. הבלמים נראו קפואים מהקור והכובש עשה מולם כמו מה שעשינו במשחק שלנו נגד גואטמלה".


שחקני הנבחרת בסיום. מאוכזבים ומאכזבים (אודי ציטיאט)

השוער אריאל הרוש: "אנחנו ניקח הרבה דברים טובים מהמשחק הזה ובטח שנגיע מוכנים לקמפיין הבא. נכשלנו במבחן התוצאה, אבל בטוח שלא התבטלנו. אין ספק שהסקוטים היו מעט טובים יותר וגם היה יכול להסתיים בתיקו". הקפטן ביברס נאתכו סיכם: "הלכנו אחורה מדי ואחרי הגול הראשון המיותר ספגנו את השער השני. חזרנו למשחק והיינו קרובים להשוות על ידי תומר חמד".

בנבחרת ישראל היו מאכזבים רבים. המגנים אלי דסה וטאלב טוואטחה נעלמו כשחקני אגף ולא מצאו מענה למהירות ולנוקשות הסקוטית, הקפטן ביברס נאתכו לא השפיע כלל מקצועית ויצירתית והכדורים לערן זהבי לא הועברו ולא הצליחו להגיע אל מואנס דאבור שאליו הוצמדה שמירה כפולה שהוציאה אותו מהמשחק בלי יכולת כמעט להיכנס לרחבת העונשין. דווקא במשחק כזה, היה המאמן אמור לשתף באגף את מנור סולומון ממכבי פתח תקווה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי