צפו בתקציר: בית"ר הורידה את הפועל ת"א למקום האחרון עם 0:3

עידן ורד, דן איינבינדר, מיקי סירושטיין
עידן ורד, דן איינבינדר, מיקי סירושטיין | אודי ציטיאט

בוזגלו בישל בפעם השלישית העונה (31) וסידר לסירושטיין את הראשון, איינבינדר הכפיל (81) ו-ורד חתם (91). האדומים, שלא מסוגלים להבקיע, סוחבים את כל הליגה על הגב אחרי 11 משחקים רצופים ללא ניצחון

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים, שניים מהמועדונים המפוארים והאוהדים ביותר בישראל, נעלו הערב (שני) את הסיבוב הראשון בליגת העל. שתי הקבוצות הצדיקו את המיקום שלהן בטבלה עם 45 דקות חלשות ונטלות רעיונות, אך במחצית השנייה הייתה רק קבוצה אחת על המגרש, האורחת, שהתפוצצה והביסה את החבורה של אופיר חיים 0:3.


בית"ר ירושלים, קבוצת ההגנה הגרועה בליגה, שמרה על רשת נקייה לראשונה העונה וחיברה ניצחון שלישי ב-13 מחזורים. מנגד, הפועל תל אביב לא ניצחה כבר 11 משחקים ברציפות, מצאה את הרשת רק שש פעמים ובמאזנה ניצחון אחד בלבד. קלינגר החזיר להרכב את עידן ורד ומיקי סירושטיין, שהוצב כקשר אחורי בעוד דוד קלטינס בצד ימין של ההגנה ואור זהבי במרכז עם טל בן חיים. מנגד, אופיר חיים פתח עם אחמד עאבד על חשבונו של אמיר עגייב, רז שלמה במקום אוראל דגני המורחק ורז כהן במשבצת של ספורי המורחק.


כצפוי, המשחק במושבה נפתח בקצב איטי במיוחד. הפועל תל אביב הייתה מעט טובה יותר, אבל עאבד, שניסה בבעיטה מחוץ לרחבה ובנגיחה, לא היה מספיק מדויק. מנגד, בית"ר לא יצרה שום מהלך התקפי במהלך 45 הדקות הראשונות, מלבד כדור קרן אחד מושלם של מאור בוזגלו (בישול שלישי העונה) שנחת היישר על ראשו של מיקי סירושטיין שקבע 0:1 יקר (32).



חזר להרכב וכבש. עידן ורד (אודי ציטיאט)

העיקר הנקודות. שחקני בית"ר חוגגים במושבה (אודי ציטיאט)


באופן טבעי, בעקבות השער, המחצית השנייה הייתה קצת יותר טובה וקצבית מצד שתי הקבוצות. הפועל תל אביב הימרה על התקפה והפקירה את החלק ההגנתי, אבל החלוצים לא היו מספיק חדים ושני השוערים עשו את שלהם, עד שהגיע דן איינבינדר. הקפטן של בית"ר הגיע ראשון לכדור שניתז מהעמוד, שלח פצצה לרשת העליונה (81). עמוק בתוך תוספת הזמן היה זה עידן ורד, אהוב הקהל, שניצל בישל מצוין של אור אינברום וקבע 0:3 גדול עם נגיחה נפלאה.


בעקבות התוצאה הקבוצות החליפו מקומות. בית"ר עלתה למקום ה-13 עם 12 נקודות, אחת יותר מהפועל תל אביב האחרונה בטבלה ואחת פחות ממועדון ספורט אשדוד שניצבת מעל הקו אדום. במחזור הקרוב החבורה של ניר קלינגר תארח את מכבי פתח תקווה בטדי (ראשון ב-20:30). הקבוצה של אופיר חיים תפגוש את הפועל חדרה (שבת ב-16:00).




הרבה לחץ השתחרר. דן איינבינדר (אודי ציטיאט)


הרכבים

הפועל תל אביב: רובי לבקוביץ', עידן כהן, אדי גוטליב, רז שלמה, מרווין פירסמן, ניר לקס, שי אליאס (קאיו, 54), רז כהן (פייסל מוליץ', 75), אחמד עאבד (ג'וזף גנדה, 61), רועי זיקרי, עומר דמארי.


בית"ר ירושלים
: איתמר ניצן, אור זהבי, טל בן חיים, מיקי סירושטיין, שמואל שיימן, דוד קלטינס, דן איינבינדר (לירוי צעירי, 90), עידן ורד (טל כחילה, 93), אור אינברום, מאור בוזגלו (אופיר קריאף, 68), יאקוב סילבסטר.



אבוקה ביציע אוהדי בית"ר ירושלים (אודי ציטיאט)

אוהדי הפועל תל אביב (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק

לפני שריקת הפתיחה נערכה דקת דומיה לזכרו של הזמר יגאל בשן שביצע את שיר האליפות של הפועל תל אביב בעונת 1981 והלך אתמול לעולמו.


דקה 1: קרב התחתית באצטדיון המושבה יצא לדרך, אבוקות הודלקו ביציע של אוהדי בית"ר.


דקה 3: רועי זיקרי בעט מ-22 מטרים, אך איתמר ניצן ירד היטב וקלט.


דקה 26: עידן כהן פרץ בימין והרים כדור טוב, אחמד עאבד הגיע ראשון ומעמדה טובה נגח החוצה.



ורד מול גוטליב, בית"ר עדיין לא איימה על השער (אודי ציטיאט)


דקה 32: בית"ר עלתה ל-0:1: כדור קרן מדוד של מאור בוזגלו מצא את מיקי סירושטיין שהכניע מקרוב את רובי לבקוביץ' בנגיחה. האורחת מצאה את הרשת בניסיון הראשון שלה במשחק.



שחקני בית"ר אחרי השער של סירושטיין (אודי ציטיאט)


דקה 39: רז כהן שלח בעיטה חזקה מרחק, אך הכדור פגע באור זהבי וטס לקרן.

 

הפעם הקודמת שהפועל תל אביב ספגה שער במחצית הראשונה הייתה במחזור הראשון נגד הפועל חדרה (השער הראשון העונה בליגת ג'פניקה, נכבש ע"י מוחמד אבו פאני).

— מנהלת הליגות לכדורגל (@IPFL_FOOTBALL) December 10, 2018


דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך, הפועל ת"א תצליח לחזור למשחק?



את היכולת במצבים הנייחים אף פציעה לא תיקח ממנו. מאור בוזגלו עם שלושה בישולים העונה (אודי ציטיאט)


דקה 53: אינברום פרץ משמאל למרכז ובעט מ-20 מטרים החוצה. איום שני של הירושלמים במשחק.


דקה 54, חילוף ראשון במשחק: קאיו המאכזב נכנס במקום שי שליאס.


דקה 57: זיקרי ניסה מקצה החרבה ופספס את המסגרת.



עושה את שלו. דוד קלטינס (אודי ציטיאט)


דקה 62: דן איינבינדר התרומם גבוה מעל כולם ונגח כדור חד שנעצר רק בעמוד.


דקה 63: גנדה, שנכנס לפני דקה, החליף מסירות עם קאיו ובעט לפינה הקרובה, ניצן זינק טוב והדף.


דקה 69: אור אינברום פרץ לרחבה של הפועל תל אביב ומזווית קשה שלח בעיטה ברגל שמאל שנעצרה אצל רובי לבקוביץ'.


דקה 71: פירסמן העביר רוחב חד, גנדה הגיע ראשון והצליח להחמיץ משמונה מטרים אלכסונית.



פריצה טובה שלו כמעט הסתיימה בשער. פירסמן  (אודי ציטיאט)


דקה 81, 0:2 לבית"ר ירושלים: עידן ורד בעט מתוך הרחבה לקורה, דן איינבינדר הגיע ראשון לריבאונד ושלח פצצה לרשת העליונה בנגיעה אחת. הקהל הירושלמי בשיגעון.


דקה 91, 0:3 לבית"ר ירושלים: אור אינברום הרים כדור רך משמאל, עידן ורד הגיע ראשון ונגח לרשת. 0:3 גדול בסיום לצהובים שחורים.



אינברום ואיינבינדר אחרי השער השני (אודי ציטיאט)

הקפטן רץ לקהל (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי