גורם במכבי חיפה: "ההגעה של שועה התנהלה כמו מבצע צבאי"

ירדן שועה, יעקב שחר
ירדן שועה, יעקב שחר | מכבי חיפה, רשמי

החזון של יעקב שחר, הטלפונים לברק אברמוב והשיחות בין השחקן לאסף בן דב. הפועל באר שבע הציעה רק מיליון יורו על הכרטיס והפסידה את עסקת העונה

(גודל טקסט)

כבר הרבה מאוד שנים לא הרגישו אוהדי מכבי חיפה גאווה כלפי הבעלים יעקב שחר והמועדון וזאת לאחר שהקבוצה מהכרמל סגרה אתמול (שלישי) את אחת העסקאות הגדולות של השנים האחרונות וללא ספק את עסקת העונה בכדורגל הישראלי. חיפה צירפה לשורותיה את מלך שערי הליגה ואת הכישרון הגדול שדורך העונה בישראל, ירדן שועה. הירוקים שילמו כ-1.3 מיליון יורו על 60 אחוזים מכרטיסו של השחקן כאשר האחרון צפוי לחתום לחמש שנים בהם ירוויח כ-200 אלף דולר לעונה.

הרצון בהצטרפותו של שועה התעוררה אצל שחר עוד בתחילת העונה כאשר הבעלים סיפר לסביבתו כי הוא מאמין שדווקא 'יהלום נוצץ' יהיה נכון יותר להוציא את הקבוצה לימיה היפים מאשר להנחית בכרמל ישראלי בכיר. הנושא תפס תאוצה כבר בשיחה הראשונה בין שחר למרקו בלבול.

כידוע שחר הציע לבלבול את משרת המאמן לפני שבועיים ורוב השיחה התנהלה לאו דווקא על החוזה בין השניים אלא על החזון אותו רוצה שחר לראות אצל הירוקים בשנים האחרונות. "אני רוצה להנחית כאן את שועה" אמר שחר לבלבול שמצדו מיד אישר: "זאת תהיה החתמה הכי טובה עבור הקבוצה".


ירדן שועה חתם במכבי חיפה. עסקת העונה בכדורגל הישראלי (מכבי חיפה, האתר הרשמי)

מיד לאחר השיחה הזאת החלו שיחות ראשוניות בין שחר לבין בעלי בני יהודה ברק אברמוב. שחר שידוע בהתנהלות הג'נטלמנית בדיוק כפי שנהג בעבר במקרה אבוקסיס סיפר לבעלים הכתום על רצונו לרכוש את שועה. אברמוב ביקש זמן לחשוב ובינתיים החל לחץ ירוק לביצוע העסקה. "זה התנהל כמו מבצע צבאי. מעטים ידעו על העסקה והיה חשוב לשחר לשמור על דיסקרטיות" אמר גורם בחיפה שהוסיף: "יעקב שחר אסף את האנשים הקרובים כולל המנכ"ל אסף בן דב והחלו שיחות סביב השעון מול ראשי בני יהודה. שחר בעצמו חתר להחתמה במהירות המוקדמת כאשר ידע כי כל הקבוצות הבכירות עוקבות אחר השחקן".

השיחה המכרעת בין הצדדים נערכה ביום שני בה סיכמו שחר ואברמוב על סיכום העסקה. אתמול נפגשו הצדדים גם עם שועה עצמו והנציגים והגיעו עמם לסיכום לאחר כארבע שעות. אגב מי שניהל את השיחות מול השחקן היה אסף בן דב שהקפיד על הצורך לשמור על דיסקרטיות ולא לאפשר הדלפות. "שחר רואה בשועה פוטנציאל הן על המגרש והן מחוץ לכר הדשא ורוצה לראות את הבנייה של השחקים הצעירים יחדיו.


הפועל באר שבע הציעה מליון יורו, אבל זה ירד מהפרק. ירדן שועה (עדי אבישי)

שועה מצטרף למוחמד עוואד, עופרי ארד, איעד חבשי, שון וייסמן, רז מאיר, עומרי גלזר ונטע לביא שיהוו שלד משמעותי למכבי חיפה בשנים האחרונות" אמרו במועדון. מקורבים לעסקה ידעו לספר כי שאר המועדונים הגדולים לא ויתרו על המהלך ושיערו כי העובדה שרק לאחרונה חתם החלוץ על חוזה חדש בכתום לא תאפשר את עזיבתו העונה. "הפעול באר שבע הייתה זאת שהציעה מיליון יורו על כל הכרטיס אבל זה ירד מהר מהפרק", אמר מקורב לעסקה.

שועה אמור במהלך היום לעבור בדיקות רפואיות ולהצטרף לאימוני חיפה כאשר בלבול יחליט אם להכניסו כבר בשבת הקרובה לסגל במשחק החוץ מול הפועל באר שבע. במועדון מהכרמל מאמינים כי ההחתמה של שועה תהווה את חזרתה של מכבי חיפה למלחמה אמיתית בצמרת הגבוהה. "זה לא נגמר כאן אבל יעקב שחר חזר למגרש של הגדולים ובענק", אמרו במועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי