איביץ': "דסה וראיקוביץ' כרגע איתנו, אבל כדורגל זה עסק"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | מכבי תל אביב

מאמן מכבי ת"א דיבר על שני השחקנים, המבוקשים באירופה לפני סגירת החלון: "אם תגיע הצעה טובה ממועדון גדול, אין לדעת מה יקרה". על המשחק נגד בית"ר: "אין סודות, אנחנו מכירים אותם והם אותנו". יונתן כהן יפתח

(גודל טקסט)
במחזור שעבר הציגה מכבי תל אביב את משחקה החלש ביותר העונה וסיימה את הדרבי נגד הפועל תל אביב במושבה ב-1:1. למזלם של הצהובים הם קיבלו יריבה נוחה בדמות הפועל עכו בשמינית גמר גביע המדינה, ניצחו 0:4 והחזירו את הצבע לפנים במהרה.


היום (ראשון) ערך המאמן ולדימיר איביץ' את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק נגד בית"ר ירושלים שיינעל את המחזור ה-19 בליגת העל. הצהובים, שעדיין לא הפסידו העונה בליגה ובמאזנם 14 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו, ירצו לשמח את הקהל הביתי ולהוכיח שהמעידה נגד הפועל תל אביב הייתה חד פעמית. לפני המפגש תערוך מכבי תל אביב טקס הוקרה לכבוד האקס טל בן חיים הבלם.



"אנחנו מכירים את בית"ר והם מכירים אותנו", אמר איביץ', "לא יהיו סודות בינינו. הם הביאו שחקנים טובים שאנחנו ניקח בחשבון, בכל מקרה יהיה משחק קשה והמטרה שלנו היא לנצח בו ולהשיג שלוש נקודות. אני מצפה שיהיה משחק קשה כמו המשחק הקודם נגדם בגביע וכמו שהיה נגדם בליגה. יש להם שחקנים טובים, ושתי הקבוצות רוצות לנצח. אנחנו נילחם 90 דקות ואני מקווה שנהיה טובים יותר".




איביץ'.
איביץ'. "אם אנחנו רוצים לזכות בגביע נצטרך לנצח כל קבוצה" (מכבי תל אביב)


הגרלת הגביע, שזימנה את סכנין או מכבי חיפה ברבע הגמר: "בשבילנו זה לא משנה נגד מי נשחק, אם אנחנו רוצים לזכות בגביע אנחנו נצטרך לנצח כל קבוצה. לא משנה אם זה יהיה בשלב הזה או בגמר, נבוא לנצח ולא משנה נגד מי נהיה".


הסגל וההרכב שהוא מתכנן: "כל השחקנים מוכנים לשחק, חוץ מכמה שחוזרים לאט לכושר. אין לנו בעיות חדשות מבחינת הסגל. אני אחליט היום או מחר מי יפתח. כולם מוכנים לפתוח".


על אורוש ניקוליץ': "אורוש לא תכנן לשחק בכל מקרה בתקופה הזו, הוא החליט להגיע אלינו מוקדם ולהתאמן איתנו, להסתגל מהר. הוא התאמן איתנו בשבועות האחרונים אבל עדיין פצוע, מהמידע שיש לי הוא יוכל לשחק בעוד עשרה ימים עד שבועיים. זה תלוי בכוח שלו אחרי ההיעדרות".


אלי דסה.

אלי דסה. "כל שחקן צריך לחשוב מה טוב בשבילו" (דני מרון)


הרצף ללא הפסד בליגה: "אני לא חושב על ההפסדים או מתי יהיה ההפסד הראשון שלנו. אני אף פעם לא חושב על הפסדים".


על אלי דסה, שדווח כי קיבל הצעה מבשיקטאש: "אלי דסה כרגע איתנו, יש לו חוזה במכבי ומה שהולך להיות איתו אנחנו נראה בימים הקרובים. יש עוד 10 ימים עד סגירת חלון ההעברות ואני לא יודע מה יקרה. אם הוא יישאר, אני אשמח כי הוא שחקן חשוב עבורנו. כדורגל זה עסק ושחקנים עובדים בשביל כסף, הם צריכים להחליט עבור עצמם מה טוב בשבילם".


על השוער ראיקוביץ', שגם הוא מטרה של מספר קבוצות באירופה: "ראיקוביץ' הוא אחד השחקנים שמכבי הוציאה עליו הרבה כסף כדי להביא אותו, הוא משחק עבור הנבחרת הלאומית. הוא עובד קשה ונמצא בתקופה טובה, אני מקווה שהוא יישאר איתנו. אני לא יודע מה יקרה איתו, אם תגיע הצעה טובה והמועדון יחליט למכור אותו, זה מה שיקרה. אי אפשר לדעת".


ראיקוביץ'.
ראיקוביץ'. "הוא עובד קשה ונמצא בקתופה טובה" (אריאל שלום)


סאגת חילופי המאמנים בליגת העל: "דעתי על העניין היא שהעבודה שלנו היא לא עבודה קלה. אנחנו תמיד צריכים להיות מוכנים לעזוב, זאת המציאות של הכדורגל. כשאתה מקבל עבודה במועדון אתה חייב להיות מוכן לכל דבר שיקרה. אתה לא יודע מה יקרה בעוד שני משחקים. כולנו מקצוענים וכולנו חייבים להיות הכי טובים כדי להישאר בתפקיד".


שחקני הבית של המועדון: "כל שחקן חייב לבנות את עצמו ולהישאר באותה בקבוצה עד גיל 26, ואז לצאת ולבחון אופציות חדשות. הייתי שחקן, אני יודע איך זה. זו לדעתי הדרך הטובה ביותר".



גם הקפטן שרן ייני דיבר, ולא רצה התייחס להגרלת הגביע: "אין לי מה להתעסק בגביע כשיש לי משחק קשה נגד בית"ר ירושלים לפניי, בטח כשאני לא יודע נגד איזו קבוצה נהיה".


ייני.
ייני. "לא חושב שהיה אי פעם משחק קל נגד בית"ר" (עדי אבישי)


היריבה: "לא חושב שהיה אי פעם משחק קל נגד בית"ר ירושלים, זאת קבוצה מצוינת עם שחקנים כישרוניים ואני מצפה למשחק קשה. נצטרך להיות מאוד דרוכים ומוכנים. אין לי ציפיות, אני לא נביא ואני לא יודע מה יהיה. הם בתקופה לא טובה? יש משחקים שזה לא משנה באיזו תקופה קבוצה מגיעה, זה משחקים גדולים בין שני מועדונים גדולים. לא יודע לצפות איך המשחק יתפתח".


"אני עוקב אחרי בית"ר וחושב שיש להם שחקנים מעולים ומסוכנים בכל משחק", הוסיף ייני, "אני מצפה למשחק מאוד קשה נגדם. הם הגיעו למצבים טובים נגדנו במשחק הקודם, יש להם הגנה מעולה והתקפה מעולה וקישור מצוין. נצטרך לנצח את הקרבות הקטנים כדי לנצח את המשחק הזה".


השינויים התמידיים בסגל: "במכבי תל אביב יש סגל שכולו יכול לשחק בהרכב ולא לפגוע באיכות של הקבוצה. השחקנים מתאמנים בצורה מדהימה וזה גורם לנו לדחוף אחד את השני קדימה, כולם יודעים שאם הם יצטיינו הם יקבלו את ההזדמנות".


על מתן חוזז, שכבש אתמול שלושער במדי הפועל חיפה: "כולנו נהנינו ממתן חוזז באימונים ותמיד רצינו לראות אותו במשחקים, חושבים שהוא שחקן מעולה ואוהבים אותו ברמה האישית, שמח שיצא לו לטובה".


הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה (מאור קנדיל), שחר פיבן, שרן ייני, אופיר דוידזאדה (אנריק סבוריט), דור פרץ, דן גלזר, דור מיכה, עומר אצילי, אלירן עטר, יונתן כהן (צ'יקו אופואדו).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי