אירוע חמור ברמלה: אבנים נזרקו לתוך האצטדיון, המשחק הופסק

אוהדי הפועל פתח תקווה
אוהדי הפועל פתח תקווה | אלבום פרטי

במהלך המשחק בליגה הלאומית בין בית"ר תל אביב/רמלה להפועל פתח תקווה נזרקו בדקה ה-83 אבנים גדולות מחוץ לאצטדיון ליציע אוהדי פ"ת, שני אוהדים נפצעו. המשטרה פתחה בחקירה

(גודל טקסט)

המשחק בין בית"ר תל אביב/רמלה להפועל פתח תקווה שנערך היום (שישי) באצטדיון ברמלה, במסגרת המחזור ה-23 בליגה הלאומית, קיבל תפנית קשה לקראת הסיום, במצב של 0:1 למארחת. בדקה ה-83 החלו להיזרק אבנים מחוץ לאצטדיון לתוך היציע של אוהדי האורחת, שהחלו לברוח לעבר כר הדשא. המשחק הופסק, וכוחות משטרה הוזעקו למקום לברר את נסיבות האירוע.

על פי עדויות מהמגרש, כך נמסר לספורט1, קבוצה של אוהדי המארחת ישבו ביציע של אוהדי פתח תקווה ובמהלך המשחק התפתח עימות בין הצדדים. אחד מאוהדי רמלה הוציא גז מדמיע וריסס באמצעותו את היושבים ביציע. המתפרעים הוצאו מהיציע תוך צעקות ואיומים כלפי אוהדי הפועל פתח תקווה. מספר דקות לאחר מכן החלה השלכת האבנים לעבר היציע, ממנה נפצעו שני אוהדים.

המשטרה פתחה בחקירה ועל פי העדויות מתנהל מרדף אחרי משליכי האבנים. לאחר הפסקה של למעלה מ-20 דקות החליט השופט קובי לחם הכהן לשרוק לסיום ולא לחדש את המשחק. אוהדי הפועל פ"ת החלו להתפזר לבתיהם. עדי ראייה מספרים כי שני רכבים נצפו נמלטים מזירת האירוע זמן קצר לאחר פיצוץ המשחק.

אוהדי הפועל פתח תקווה על כר הדשא.
אוהדי הפועל פתח תקווה על כר הדשא. "לא ייתכן שילדים שמגיעים לעודד את קבוצתם חוזרים עם טראומה" (צילום: באדיבות אלון חכמון)

מנהלת הליגות לכדורגל מסרה את תגובתה: "המנהלת רואה את האירוע בצורה חמורה ביותר, וכל עוד לא יובטח ביטחון האוהדים, על ידי העירייה והקבוצה, נפעל שלא ישחקו באצטדיון ברמלה".

מהפועל פתח תקווה נמסר: "האירועים החריגים והחמורים שקרו הערב במגרש ברמלה ביטאו את חומרת המצב בכל הנוגע לאלימות במגרשים.
אנו מבקשים לגנות ולהוקיע כל סוג של אלימות ממגרשי הכדורגל בפרט והספורט בכלל. אנו מגנים את המקרה הקיצוני שקרה היום, בו האוהדים שלנו ישבו בתוך יציע שהכיל משפחות, נשים, ילדים קטנים, ומשום מקום קיבלו מטר של אבנים, סלעים ומקלות שנזרקו מחוץ ליציע בלי יכולת לצפות את זה או להתגונן מזה. כל שנותר להם זה לנוס על נפשם לתוך תחומי המגרש, ולמזלם הגדול לא נפגעו מאותם אבנים".

"לא ייתכן שבשנת 2019 ילדים שמגיעים לעודד את קבוצתם, יחזרו הביתה בוכים עם טראומה שסביר להניח לא ישכחו כל החיים. מכאן אנו שולחים רפואה שלמה והחלמה מהירה לאוהד שנפגע. אנו קוראים לאוהדים שלנו לצאת מחוזקים ומאוחדים ממקרה זה, ולהמשיך להגיע למשחקים, ולא לתת לאלימות לנצח. שבת שלום לאוהדי הפועל פתח תקווה, מקווים לימים יפים יותר בכדורגל הישראלי".

אבנים במגרש של רמלה (צילום: ר')
האבנים במגרש של רמלה (צילומים: באדיבות אלון חכמון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי