הותר לפרסום: נעצרו חשודים בפרשת הטיית משחקים

ניידת משטרה
ניידת משטרה | לירון מולדובן

שני גברים, ביניהם שופט הכדורגל מליגה א' עומרי לזר, נעצרו בחשד לקבלת שוחד בתמורה להטיית תוצאות משחקים בליגות הנמוכות. אחד מהשניים שוחרר למעצר בית, השני יובא להארכת מעצר

(גודל טקסט)

משטרת ישראל פרסמה הבוקר (חמישי) כי עצרה שני חשודים בהטיית משחקי כדורגל.

אחד החשודים, כך הותר לפרסום, הוא עומרי לזר, בן 34 מנתניה, המשמש כשופט בליגה א'. לזר נחקר בגין חשד לקבלת כספי שוחד לטובת הטיית תוצאות משחקים. בית משפט השלום בת"א החליט לשחררו למעצר בית בתום דיון שהתקיים. עוד נעצר גבר בן 30 מראשל"צ, שעל פי החשד היה זה שמסר את הכספים לשופט. על פי הודעת המשטרה, בין השניים הכרות מוקדמת. המשטרה תבקש היום את המשך מעצרו לצורך מיצוי החקירה.

השופט חשוד גם בקבלת שוחד וגם בניסיון לשדל ולשחד שופטים אחרים, זאת כשהוא מופעל על ידי חשוד אחר. על פי החשד, השופט היטה מספר משחקים בתמורה לשוחד. בנוסף, הוא פנה אל שופטים אחרים אותם הכיר וניסה לשחד גם אותם על מנת שיטו משחקים אחרים לטובת של המפעיל שלו. במשטרה בודקים האם השופטים האחרים פעלו על החקירה החלה בעקבות פנייה של ההתאחדות למשרד החקירות ויצמן את יער שניהל חקירה. במחוז תל אביב המשיכו בחקירה הסמויה ובראשית השבוע ביצעו מעצרים של השופט ושל חשוד נוסף. ייתכנו מעצרים נוספים.

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "חקירת המשטרה בנושא עוזר השופט בליגה א', שנעצר בחשד למוערבות בניסיון להטות משחקים ובניסיון להדיח שופטים אחרים, החלה ביוזמת איגוד השופטים וההתאחדות לכדורגל. השופט תיאר מצוקה קשה וזומן לפגישה עם מנכ"ל האיגוד יריב טפר, בה נבחנו דרכים שונות לסייע לו. מספר ימים לאחר מכן הגיע לאיגוד השופטים מידע כי השופט ניסה להדיח גורמים מקצועיים להטות תוצאות משחקים וליהנות ממענק כספי והנושא הועבר מידית לחקירת וייצמן-יער".

"ב-12 בדצמבר יזמה ההתאחדות פגישה דחופה עם חוקרי וייצמן-יער, בסיומה הוחלט לפעול להשלמת החקירה ולהעביר את החומר למשטרת ישראל. בהנחיית המשטרה שובץ השופט למשחקים נוספים כאשר הוא תחת מעקב ועם הסרת צו איסור הפרסום לא נותר לנו אלא להודות למשטרה על הטיפול היעיל, המהיר והנחוש. על פי המידע שיש בידי ההתאחדות מדובר בעניין נקודתי. ראוי לציין לחיוב את השופטים ועוזרי השופטים, שמיד עם הפנייה אליהם מצד אותו עוזר שופט מיהרו לעדכן את הגורמים הרלוונטיים בטיפול והוכיחו כי יושרה ואמינות היו ולעולם יהיו הערכים המובילים באיגוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי