איביץ': "בזבזנו שלושה חודשים על ניקוליץ', צריך לבדוק איך זה קרה"

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | באדיבות מכבי תל אביב

מאמן מכבי ת"א התייחס לשחקן שנפצע שוב וגמר את העונה: "לא ברור לי למה לא עשינו את הניתוח מיד, יש פציעות שחייבים להימנע מהן". המשחק בשבת: "דרבי בין הקבוצות הטובות בארץ. לא יכול להגיד אם אשאר בעונה הבאה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תוכל לזכות באליפות כבר בשבת הקרובה, אם תנצח בנתניה את מכבי חיפה  – או שתסיים בתיקו ונתניה לא תנצח את בני יהודה. גם אם זה לא יקרה השבת, התואר פחות או יותר בכיס של הצהובים, שערכו היום (חמישי) מסיבת עיתונאים לקראת המשחק החשוב.

את מסיבת העיתונאים פתח הקפטן שרן ייני, שאמר: "אנחנו עובדים כל השנה בשביל הרגעים האלה, הולך להיות לנו משחק מאוד קשה נגד יריבה שהמשחקים נגדה תמיד מאתגרים מאוד. אני מקווה שנצליח לעמוד בציפיות שלנו".

ההחלטה שלא להניף את הצלחת בשבת גם במקרה של ניצחון: "מכבי תל אביב זה מועדון מסודר, שמעו את הדעות של האנשים הרלוונטיים ומקבלי ההחלטות קיבלו החלטה. לנו זה לא משנה, יש משחק לפנינו ואנחנו השחקנים לא מתעסקים בזה".

שרן ייני.
שרן ייני. "לא חשוב נגד מי אתה חוגג, חשוב איך אתה חוגג" (מכבי תל אביב, רשמי)

אפשר לזכות באליפות נגד מכבי חיפה: "בשביל אליפות אתה עובד קשה כל העונה. לדעתי המשחק האחרון הוא יותר מתוק אם אתה מתחרה ראש בראש נגד קבוצה מסוימת במשחק שקובע את האליפות. ברוב הפעמים דבר כזה לא קורה. כבר חגגנו על קבוצות אחרת וקבוצות אחרות חגגו עלינו, זה לא יוצא דופן. בשבילי הכי חשוב זה איך אתה חוגג ולא נגד מי".

מסר לאוהדים המאוכזבים שמחכים להנפה: "אנחנו במצב שבו תיאורטית אנחנו עוד יכולים להפסיד את האליפות, אם כי רוב הסיכויים שנזכה. אני יכול להגיד לאוהדים שאליפות תהיה, ואנחנו נחגוג אותה. השחקנים במועדון הזה רודפים אחרי תארים, גם ברמה האישית וגם ברמה של להפוך את המועדון לגדול יותר. חשוב לא לחפש את מי אנחנו מקטינים, זה לא משהו שאנחנו מתעסקים בו בכלל".

היריבה: "מכבי חיפה בכושר מצוין, הם עשו כמה שינויים מאז ששיחקנו נגדם, הם קבוצה מעולה ומסוכנת. המשחק נגדם יהיה משחק שבו נצטרך להתרכז בכל שלב של המשחק כדי לנצח".

איביץ'.
איביץ'. "לא חושב על האליפות עדיין" (מכבי תל אביב)

חלק מהשחקנים ינוחו לקראת חצי גמר הגביע: "כל השחקנים רוצים לשחק תמיד, אף אחד לא רוצה לנוח וכולם מרגישים מעולה. המאמן יחליט מה הדבר הנכון ביחס לשחקנים וביחס למשחק".

אחרי ייני דיבר המאמן ולדימיר איביץ', שאמר: "בכל עונה יש רק משחק קל אחד, המשחק הראשון של העונה וזהו. מה שיש לנו בשבת זה דרבי בין שתי הקבוצות הטובות בישראל. וכל דרבי הוא חשוב. אנחנו צריכים להיות מרוכזים ב-100% לקראת המשחק, לשמור על ריכוז לאורך 90 דקות ולהיות יותר טובים כדי לנצח. היריבה שלנו בחודשים האחרונים שיחקה מאוד טוב, הם הראו שיש להם כמה שיטות שהם יכולים לשחק בהן. אנחנו צריכים לחשוב על שלוש נקודות ולא על שום דבר אחר".

יחגגו אליפות בסיום: "אני לא רוצה לדבר על משהו שיכול לא לקרות. אנחנו נקבל החלטה בסוף המשחק. אני לא חושב על זה, חושב רק על המשחק ועל היריבים ואיך לנצח. זה גם מה שאמרתי לשחקנים שלי, ככה אנחנו עובדים".

ניקוליץ'.
ניקוליץ'. "החדשות לא היו טובות" (מכבי תל אביב)

יביא שחקנים לקראת ליגת האלופות במקום ניקוליץ' וגולסה הפצועים: "עד הקיץ יש לנו חודשיים עם הרבה משחקים. להגיד לך עכשיו מה הולך לקרות בקיץ זה לא רציני, כי יש לנו עוד הרבה מה לעבור".

מה קרה עם ניקוליץ: "החדשות על ניקוליץ' לא היו טובות עבורנו, שהוא צריך לעבור ניתוח. בזבזנו שלושה חודשים עליו, עכשיו צריך לבדוק למה בזבזנו אותם ולא עשינו את הניתוח מיד. אני לא רופא, במועדון כמו מכבי תפקיד הרופא הוא הכי חשוב בצוות הרפואי. הוא יחליט עבור השחקנים שלנו ונראה מה נעשה עכשיו".

"המועדון נתן הודעה לגבי ניקוליץ' לפני כמה ימים. מהיום הראשון שהגעתי לפה היתה לי פילוסופיה. הצגתי את הפילוספיה הזאת לשחקנים ועכשיו אנחנו יודעים איך להתמודד עם בעיות מהסוג הזה. אני בטוח שזו לא הפעם הראשונה שזה קרה. שחקנים נפצעים לפעמים. השאלה היא מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להימנע מפציעות כמו פציעות בשריר, כאלה שאפשר למנוע. עד עכשיו לא היו לנו הרבה כאלה העונה. אני מקווה שנמשיך עד סוף העונה לעבוד כמו שעשינו עד עכשיו, להמשיך בכושר הטוב של השחקנים שלנו".

אייל גולסה.
אייל גולסה. "עד עכשיו לא היו לנו הרבה פציעות כאלה" (אודי ציטיאט)

מכבי חיפה תהיה היריבה העיקרית על האליפות בשנה הבאה: "מוקדם לדבר על מה שהולך לקרות בעונה הבאה. כל הזמן צריך לחשוב רק על המשחק הבא. אני מכבד את מכבי חיפה, שזה המועדון השני הכי טוב בליגה, אז זה בטוח יהיה משחק קשה. לא משנה איך שיחקנו נגדם במשחקים האחרונים, עכשיו זה סיפור שונה. מה שאנחנו צריכים לעשות זה להתכונן למשחק הזה, לתת את ההופעה הטובה ביותר שלנו כדי לנצח".

חצי גמר הגביע: "אני לא חושב על בני יהודה, רק על מכבי חיפה כרגע".

ימשיך במכבי ת"א בעונה הבאה: "בלתי אפשרי להגיד מה יקה בשנה הבאה. יש לי חוזה כאן, אני אשאר עד סוף העונה. אני לא יכול להגיד מה יקרה בעונה הבאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי