צפו בתקציר: מכבי תל אביב אלופת המדינה אחרי 0:1 על מכבי חיפה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות
שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות | דני מרון

שוינפלד נגח שער ניצחון (55) בנתניה לעיני 12,280 צופים תחת גשם שוטף, והעניק לצהובים את התואר ה-22 בתולדות המועדון. מדובר בשיא כל הזמנים בישראל - זכייה בכתר שמונה משחקים לפני תום העונה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב היא אלופת המדינה לעונת 2018/2019. הצהובים גברו הערב (שבת) על מכבי חיפה 0:1 בנתניה לעיני 12,280 צופים והחזירו את התואר היוקרתי למועדון אחרי שלוש שנים בהן זכתה בתואר הפועל באר שבע. ארון שוינפלד כבש את שער הניצחון בדקה ה-55 בנגיחה ושחקניו של ולאדימיר איביץ' הגדילו את הפער בפסגה ל-27 נקודות, כשבקופה נותרו 24 בלבד.


זאת האליפות ה-22 בתולדות מכבי תל אביב וה-18 מאז קום המדינה. זו גם הזכייה המהירה ביותר בתולדות הליגה הישראלית, מאחר שהיא הושגה שמונה מחזורים לסיום העונה.


שחקני מכבי תל אביב ואוהדיהם חגגו בסיום בשירה אדירה כולל הנפת צלחת האליפות. אלא שהמאמן איביץ' ביקש לדחות את החגיגות לפחות עד אחרי המשחק ביום רביעי מול בני יהודה בחצי גמר הגביע. בשל כך, הוא ביצע מספר שינויים בהרכב כשבין היתר קיבל ארון שוינפלד, כובש השר, את חולצת ההרכב הפותח. אלי דסה נותר על הספסל כדי להעניק לו מנוחה אחרי המשחקים בנבחרת. אבי ריקן נעדר בגלל צהובים, צ'יקו אופואדו הפצוע לא היה בסגל ודן גלזר הוזעק ברגע האחרון להרכב הפותח במקומו של דור מיכה שנפצע בחימום וירד לחדר ההלבשה כשהוא ממרר בבכי.



איביץ' מאושר בסיום. אליפות מתוקה (דני מרון)



האליפות ה-23. חגיגות הצהובים בנתניה (דני מרון)


מכבי חיפה שיחקה ללא ארנסט מאבוקה שספג כרטיס אדום במחזור שעבר ומרקו בלבול חזר למערך של שלושה בלמים. מכבי תל אביב נכנסה לעניינים ראשונה והייתה עדיפה בפתיחת המשחק, ואולם בהמשך מכבי חיפה התעוררה והמשחק היה מאוזן. הירוקים אף ניסו לעקוץ בזכות המהירות של ניקיטה רוקאביציה והיכולת האישית של קרים פריי והיו מעט יותר מסוכנים.


אחרי כחצי שעה, מכבי תל אביב התעוררה ואיתה גם המשחק. שתי הקבוצות יצרו מצבים, ראיקוביץ' וחיימוב היו במקום ומנעו כיבוש שערים. המחצית השנייה נפתחה במגמה דומה ובדקה ה-55 מכבי תל אביב עלתה ליתרון משער הנגיחה של שוינפלד. מרקו בלבול העלה את שועה ועוואד, איביץ' הגיב בחילופים הגנתיים ובסיום – 0:1 למכבי תל אביב ואליפות מתוקה.



מיץ' גולהאר ביציע בנתניה (דני מרון)


מהלך המשחק
דקה 12: לביא התקדם עם הכדור ושחרר בעיטה מ-20 מטרים, ראיקוביץ' קלט.


דקה 20: עומר אצילי בעט כדור חזק מחוץ לרחבה, ליד הקורה והחוצה.


דקה 30: פריי הכניס כדור נהדר לרוקאביצה שבעט חזק, ראיקוביץ' הדף לקרן.



אוהדי מכבי תל אביב. גשם שוטף מהפתיחה (דני מרון)


דקה 32: אלירן עטר בעט במפתיע כדור חזק מחוץ לרחבה, חיימוב הדף לקרן.


דקה 39: סבוריט בעט ממצב נהדר מחוץ לרחבה, חיימוב היה במקום וקלט.


דקה 42: מנדז'ק בעט מחוץ לרחבה, הכדור טס גבוה מעל השער.



עטר בועט לשער. מחצית ראשונה מאופקת (דני מרון)


דקה 55, 0:1 למכבי ת"א: קרן מימין, הכדור הוגבה לרחבה, שוינפלד עלה גבוה מעל כולם ונגח מארבעה מטרים לרשת.


דקה 57: בעיטה חזקה של מנדז'ק, ראיקוביץ' הדף לקרן.


דקה 60: עטר בעט לשער, הכדור פגע בריינן ונהדף.



דור פרץ. האליפות ה-23 בדרך (דני מרון)


דקה 71: רז מאיר הכניס כדור לרחבה, שועה ופריי הסתבכו והגנת הצהובים הרחיקה.


דקה 75: שרן ייני בעט חזק, חיימוב התמקם טוב וקלט.


דקה 82: שועה התרומם נהדר לכדור שהוגבה לעברו, החלוץ החטיא במעט את המסגרת.


דקה 86: קנדיל הגביה, יונתן כהן נגח משמונה מטרים, מעט מעל השער.



איביץ' מחייך לאחר שריקת הסיום (דני מרון)


הרכבים
מכבי ת"א: פרדראג ראיקוביץ', מאור קנדיל, שרן ייני, ז'איר אמאדור, אנריק סבוריט, דור פרץ, רוסלן ברסקי, דן גלזר, עומר אצילי (שחר פיבאן, 66), ארון שוינפלד (איתי שכטר, 88), אלירן עטר (יונתן כהן, 76).


מכבי חיפה: גיא חיימוב, רז מאיר (מוחמד אבו פאני, 81), עופרי ארד, אטיין ריינן, איעד חבשי, רמי גרשון, נטע לביא, ג'ורג' מנדז'ק (ירדן שועה, 59), קארים פריי, ניקיטה רוקאביצה (מוחמד עוואד, 73), מקסים פלקושצ'נקו. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי