דור מיכה ורוסלן ברסקי ייעדרו מחצי גמר הגביע נגד בני יהודה

רוסלן ברסקי
רוסלן ברסקי | אריאל שלום

דווקא אחרי שזכתה רשמית באליפות בפער עצום ולקראת המשחק בירושלים בעוד שלושה ימים, מכבי תל אביב סובלת ממכת פציעות במרכז השדה. איביץ' אחרי התואר הראשון בקריירה: "רגע שיישאר איתי כל חיי"

(גודל טקסט)
רגע לאחר שמכבי תל אביב זכתה רשמית באליפות המדינה והפכה למעשה קבוצה הראשונה באירופה שעושה זאת בעונת 2018/19 ולקראת חצי גמר גביע המדינה ביום רביעי באצטדיון טדי בירושלים נגד בני יהודה, קבוצתו של ולדימיר איביץ' מסתבכת קשות כששחקני מרכז השדה שלה נפצעים בזה אחר זה.


כידוע, אתמול במהלך החימום למשחק מול מכבי חיפה, נפצע דור מיכה בשריר הירך, והערב בבדיקה שנערכה התברר שמלך הבישולים של הליגה ייעדר כשבועיים ולא יהיה כשיר למשחק חצי גמר גביע המדינה נגד בני יהודה. שחקן נוסף שנפגע במהלך המשחק נפצע גם רוסלן ברסקי.


ברסקי כעת גם הוא בסכנה להמשך העונה וכבר עתה ברור כי לא ישחק בחצי הגמר בעוד שלושה ימים, אחרי שהתלונן על כאבים בברך ועבר בדיקה שאבחנה קרע חלקי ברצועת הברך, פציעה שצפויה להשביתו עד חמישה שבועות.




ברסקי. כחמישה שבועות בחוץ על פי ההערכות (דני מרון)


במכבי תל אביב גם עסקו הבוקר, כפי שקרה גם באליפויות הקודמות, בכך שההתאחדות לא מכירה באחת מאליפויותיהם: כל אנשי המועדון לבשו בסיום המשחק את החולצה הצהובה עם המספר 23, כמספר האליפויות של מועדון מכבי תל אביב מאז התואר הראשון ב – 1936. בהתאחדות לכדורגל טוענים כי זאת האליפות מספר 22 של מכבי תל אביב, אבל על המספר הזה קיימת מחלוקת.


בשנת 1939 תחת שלטון המנדט הבריטי הוחלט על קיום שתי ליגות בארץ ישראל, מרכז וצפון, ובסיום העונה שתי הראשונות בכול מחוז היו אמורות לקיים את משחק האליפות הארץ-ישראלית. משחקי המחוז הצפוני, בו השתתפו קבוצות יהודיות לצד של קבוצות מהצבא הבריטי וקבוצות פרטיות של בני מיעוטים, הופסקו לפני סיום הליגה ולא הוכרזה האלופה. במחוז המרכז זכתה מכבי תל אביב, אך במשרדי ההתאחדות לכדורגל לא התקיים דיון בנושא האליפות בשל פרוץ מלחמת העולם השנייה. מכתב ממכבי תל אביב להכריז עליה כאלופה לא נענה. הקבוצה הבהירה אז כי היא האלופה ובישיבה שהתקיימה בהתאחדות לכדורגל הנוכחים ברכו על ההחלטה ללא פרוטוקול רשמי. מאז, הספירה של מכבי תל אביב כוללת את אליפות 1939.


לקראת העונה הבאה, הבעלים הקנדי-יהודי מיץ' גולדהאר נחת לפני המשחק בישראל, כשהמטרה העיקרית היא להשאיר את המאמן ולדימיר איביץ' לעונה הבאה ומעבר לחוזה שיש לו לעונה נוספת. גולדהאר ויד ימינו ג'ק אנגלידיס, יחד עם המנכ"ל בן מנספורד, יאשרו את התוכנית המקצועית והכספית תחת חוקי הפייר פליי לקיץ.


איביץ' וגולדהאר.
איביץ' וגולדהאר. "איביץ' יחתום אחרי שנסיים עם הגביע" (אריאל שלום)


החוזה של ולאדן איביץ' הוא אכן גם לעונה הבאה, אבל איביץ' יכול לעזוב תמורת פיצוי כספי שישולם למכבי ת"א בגובה החוזה הנוכחי שלו העומד על 350 יורו לא כולל מענקי אליפות, גביע המדינה ואירופה. מכבי תל אביב מתכננת מהלך בו איביץ' ימשיך בקריית שלום ולא יתפתה להצעות ממועדונים גדולים באירופה.


גורם בסביבת המועדון סיפר: "איביץ' לא יפנה למכבי תל אביב או למיץ' גולדהאר ויבקש חוזה חדש ומשודרג כספית. מהלך כזה מצריך גורם שלישי שישכנע את גולדהאר לעשות את המהלך, ויש כבר מי שלחש על אוזנו של הבעלים להוביל את המהלך לשיפור החוזה. ההישג לו אחראי איביץ' והצוות המקצועי שהביא יביאו, כך מסתמן, שהסרבי יחתום על חוזה מעבר לעונה הבאה שיוכרז רק לאחר שמשימת גביע המדינה תסתיים".


איביץ' עצמו אמר: "זה מדהים שמכבי תל אביב היא הקבוצה הראשונה באירופה שזוכה בתואר האליפות, ועוד בחודש מרץ. הדמעות? זה רגע שיישאר איתי כל חיי, כי זאת הזכייה הראשונה שלי באליפות. זה רגע מדהים לכולנו. אני חייב להודות ולשבח את כל הצוות, הם עבדו קשה להגיע לרגע הזה ומגיעות להם מחמאות. היינו ראויים לאליפות כי היינו השנה הקבוצה הטובה בישראל. אני לא זוכר משחק אחד מבין ששת משחקי התיקו שלנו עד עכשיו העונה שהקבוצה היריבה הייתה טובה מאיתנו".


איביץ' מונף על ידי השחקנים.
איביץ' מונף על ידי השחקנים. "מדהים שזכינו באליפות בחודש מרץ" (דני מרון)


הרגע בו הקבוצה הפכה להיות הטובה בישראל: "אין ספק כי ההדחה ואי ההעפלה להמשך הדרך באירופה עשתה אותנו חזקים יותר".


חלוץ מכבי תל אביב איתי שכטר, שהיה בראש חגיגות השחקנים מול אלפי האוהדים ביציעים, לקח את המיקרופון ושר: "האדומים אוכלים ת'לב". שכטר נשאל אם הוא לא חושש מזעמם של אנשי הפועל תל אביב ואמר: "אני לא חושש מבעיות, יהיה בסדר. יש אנשים שישמרו עליי".


שכטר הוסיף: "זאת הזכייה הכי דומיננטית בהיסטוריה שלנו, בפער עצום שמוכיח כי המועדון והקבוצה חזקים. זאת אליפות סופר גדולה. יש עוד מטרה גדולה וזה גביע המדינה, כי זכייה בתארים זוכרים לעד".


ריקוד האליפות.
ריקוד האליפות. "זאת אליפות סופר גדולה" (אריאל שלום)


הצומת בה מכבי תל אביב והשחקנים פרצו קדימה: "היו כמה צמתים, כשעפנו מאירופה ישבנו בחדר ההלבשה והחלטנו שמכאן דברים יהיו אחרים. גם כששיחקנו באצטדיון טרנר נגד הפועל באר שבע ופיגרנו 0:1 ראיתי ששחקנים לא בורחים מהמשחק. ראיתי מועדון חזק שיודע לא להפסיד"


דן גלזר סיפר: "זאת אליפות ראשונה שלי, וזו הגשמת חלום לקחת אליפות כשרק לפני שנתיים שיחקתי בבית"ר ת"א/רמלה. כשחזרתי למכבי תל אביב נתנו לי הרגשה טובה שנילחם על דקות משחק כמו כל השחקנים, בתחרות אמיתית. אני רוצה להיות פה גם בשנים הבאות ולהוביל את המועדון לתארים".


רוסלן ברסקי: "בשנה שעברה זכיתי עם הפועל חיפה בגביע המדינה ועכשיו יש לי את גביע הטוטו ואת האליפות והמטרה היא ללכת בכל הכוח ובקצב על גביע המדינה. המאמן איביץ' יודע להוציא מכל שחקן 100% ולא נותן להוריד רגל מהגז. כל שחקן יודע כי מי שלא יהיה טוב ייצא מהרוטציה".


מיכה מונף על ידי חבריו. בקבוצה מקווים שלא מדובר בפציעה רצינית (דני מרון)
מיכה מונף על ידי חבריו. בקבוצה מקווים שלא מדובר בפציעה רצינית (אריאל שלום)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי