איביץ': "הגביע חשוב לנו", אבוקסיס: "הראינו שאפשר להתמודד מולם"

דראפיץ', איביץ', אבוקסיס, אביטן
דראפיץ', איביץ', אבוקסיס, אביטן | ההתאחדות לכדורגל

ארבעת המאמנים והקפטנים של מכבי נתניה, הפועל חדרה, מכבי ת"א ובני יהודה התייצבו למסיבת עיתונאים חגיגית לקראת חצאי גמר גביע המדינה. אביטן: "חולמים על קצת יותר", דראפיץ': "העיר מתרגשת וצמאה להצלחה"

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

תא הכבוד באצטדיון רמת גן אירח הבוקר את מסיבת העיתונאים החגיגית לקראת משחקי חצי גמר גביע המדינה, בהשתתפות ארבעת המאמנים והקפטנים של מכבי נתניה, הפועל חדרה, מכבי תל אביב ובני יהודה.

תחילה ייפגשו מכבי נתניה והפועל חדרה, כבר מחר (שלישי, 20:45) באצטדיון בנתניה וחצי הגמר השני ייערך ביום רביעי באצטדיון בית"ר ירושלים בין האלופה הטרייה מכבי תל אביב לבני יהודה (20:45). עד כה נמכרו כ-12,000 כרטיסים למפגש ביום רביעי, בעוד האצטדיון בנתניה צפוי להיות מלא.

כאמור את הקבוצות ייצגו במסיבת העיתונאים המאמנים והקפטנים, כך שנכחו ולדימיר איביץ' ושרן ייני ממכבי תל אביב, יוסי אבוקסיס ואיציק עזוז מבני יהודה, סלובודאן דראפיץ' ודודי תירם ממכבי נתניה וניסו אביטן ומנשה זלקה מהפועל חדרה. משחק הגמר, אגב, ייערך ב-15.5 באצטדיון סמי עופר בחיפה.

מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס פתח את מסיבת העיתונאים בברכות למכבי תל אביב על זכייתה באליפות ואמר לקראת חצי גמר הגביע: "אני רוצה יותר להסתמך על כך שבמשחק הליגה האחרון נגד מכבי ת"א הראינו שאנחנו יכולים להתמודד איתם באופן נקודתי, כי לאורך זמן היא קבוצה יותר טובה. במשחק האחרון הקשנו עליהם מאוד ולא היינו רחוקים מתוצאה טובה. זה חצי גמר, מגרש נייטרלי והשחקנים שלנו מאוד רוצים להגיע לגמר. אנחנו לא באים בתחושה שאין לנו מה להפסיד, אלא להיפך – יש לנו מה להרוויח. לא צריך לפרט כמה מכבי ת"א חזקה, אבל גם אנחנו הראינו שיש לנו קבוצה טובה".


"יש לנו מה להרוויח מחצי הגמר". אבוקסיס וייני (ההתאחדות לכדורגל)

אבוקסיס על היעדרותו של מיכה: "כששיחקנו נגדם התכוננו רק אליו, ואז הוא נפצע, יונתן כהן נכנס והם הפכו את התוצאה. נכון שהוא אחד השחקנים הכי משמעותיים בליגה, אבל יש להם סגל כל כך גדול שאי אפשר לדעת מאיפה תגיע הצרה. עזוז? יש לנו אימון היום ונקווה שהוא יהיה כשיר".

הקפטן איציק עזוז הוסיף בקצרה: "מכבי ת"א קבוצה חזקה, אבל זה משחק אחד וניתן את הכל כדי לנסות להעפיל לגמר".


ארבעת הקפטנים במסיבת העיתונאים (ההתאחדות לכדורגל)

לאחר מכן דיבר מאמן מכבי תל אביב ולדימיר איביץ' שהתייחס לכך שקבוצתו לא חגגה יותר מדי את הזכייה הרשמית באליפות: "אברך את בני יהודה על היותה אחת הקבוצות הכי טובות השנה, קבוצה שמגיע לה להיות בפלייאוף ולהילחם על המקום השני ולהיות בחצי הגמר. נפגוש קבוצה טובה ומאמן מצוין שבשני המשחקים מולה היה לנו מאוד קשה. זה משחק חשוב מבחינתנו, כי הגביע הוא אחת המטרות שהצבנו בתחילת העונה, ובאופן טבעי כבר אתמול התחלנו לחשוב על המשחק ביום רביעי. הסיכויים הם 50-50".

על היעדרות מיכה וברסקי וכשירותו של אופואדו: "מי שכשיר במאת האחוזים ישחק. התחלנו את העונה בגישה הזו וכך גם נסיים אותה. צ'יקו נעדר כבר מהמשחק נגד חדרה ואני מקווה שהוא יחזור אלינו בקרוב, הצוות מנסה להכשיר אותו בהקדם. החלפת פיבן בז'איר בהרכב? אני עוקב אחרי השחקנים באימונים ונראה מה יהיה בעתיד, כולם יודעים שעליהם להיות מוכנים לכל אימון ולהילחם על מקום בהרכב. לשחקנים שלי מגיע לזכות בגביע".

הצורך לסיים את חגיגות האליפות: "קרה לי בפאוק שניצחנו בגביע ואז הפסדנו בליגה משחק בפלייאוף. בכדורגל אתה לא יכול לחגוג הרבה. יהיו לנו רק שלושה ימים להכין את עצמנו למשחק הבא. היה רגע מרגש אחרי האליפות, אבל זו גם אחת הסיבות מדוע ביקשתי מהשחקנים לא לחגוג בלילה והבהרתי להם שיהיה לזה זמן. אני בטוח שהם הבינו למה אני מתכוון. הם מקצוענים, הם הראו לי את זה העונה הרבה פעמים".

על עתידו בקבוצה אחרי דברי גולדהאר: "בכדורגל אי אפשר להבטיח מה יהיה בעוד כמה שנים, אפילו לא מה יקרה בעוד חצי שנה. אני כאן, תמיד אמרתי שאני שמח במכבי ת"א ושיש לי חוזה ואפעל לפיו".


ייני. "תלכיד של שחקנים רעבים וכאלה מנוסים שרודפים אחרי תואר" (ההתאחדות לכדורגל)

קפטן האלופה שרן ייני הוסיף: "מה שמאחד אותנו העונה, מעבר לצוות האימון, זה תלכיד של שחקנים מאוד רעבים שבאו מקבוצות אחרות ורצו להוכיח את עצמם ולקחת את ההזדמנות לבין שחקנים שיש להם ניסיון ורצו לרדוף אחרי עוד תואר. זה תלכיד שונה משנים אחרות וזו אחת הסיבות להצלחה". 

לקראת המשחק הראשון בין חדרה לבני יהודה אמר המאמן ניסו אביטן: "זה מעמד מכובד ומרגש ואנחנו חושבים שזה לא הסוף וחולמים על קצת יותר. נתניה יריבה איכותית, מאומנת ומצוינת, ועדיין אנחנו נגיע באותה גישה שאנחנו הולכים איתה שנתיים – לחלום, לתת כל מה שאפשר ולהאמין שיהיה בסדר".


אביטן. "חושבים שזה לא הסוף" (ההתאחדות לכדורגל)

סלובודאן דראפיץ' אמר על כך ששמר על שחקניו: "זה נכון ששמרו על שחקנים, אבל יש לנו סגל של 20 שחקנים ואנחנו כל הזמן רוצים לתת לשחקנים צעירים לשחק וגם להפתיע. זה מפעל מאוד חשוב למועדון, הרבה זמן לא היינו בחצי הגמר או בגמר וכל העיר מתרגשת. נתניה צמאה להצלחות וזו קבוצה עם המון אוהדים בעיר ומחוצה לה. האוהדים חיכו לרגע הזה וכן, אנחנו רוצים ללכת עד הסוף, אבל גם בליגה אנחנו במקום השלישי ורוצים להיות כמה שיותר טובים. על הנייר מכבי ת"א פייבוריטית מבין ארבע הקבוצות, אבל בגביע תמיד יש הפתעות וכל אחת יכולה לנצח. גם אם העונה תסתיים כעת מבחינתנו זו הצלחה, כי הגענו לפלייאוף העליון ולחצי הגמר. בתקציב שלנו ומה שעברנו, זו הצלחה ואנחנו מקווים גם להשיג את הכרטיס לאירופה כי הרבה שנים לא היינו".

על הפועל חדרה הוסיף מאמן נתניה: "הוא לא משחק סגור, אולי נגד מכבי תל אביב. הוא הפתיע אותנו כשקבוצתו שיחקה פתוח נגדנו. יש לו קבוצה מאומנת ולדעתי באף משחק הם לא משחקים בצורה סגורה. יש לו הרבה צעירים שלא יכולים לשחק סגור, כי הם רוצים לרוץ קדימה. יהיה משחק אטרקטיבי, אולי גם מהמפגש השני, כי אלה קבוצות צעירות שרוצות לשחק כדורגל. ניצחנו פעם אחת ואחרי זה היה תיקו, נקווה שלא נפסיד בפעם השלישית".


דראפיץ'. "נקווה שלא נפסיד לחדרה בפעם השלישית" (ההתאחדות לכדורגל)

אביטן הגיב לדברי דראפיץ': "אני מקווה שאנחנו ננצח בפעם השלישית. אנחנו תמיד מגיעים לשחק כדורגל כדי לנסות לנצח, זו דרך שהביאה לנו המון צלחות וזו הדרך בה נבחר. אנחנו אנדרדוג ברור, יהיה לנתניה רוב ביציעים, ואנחנו משוחררים ורוצים להמשיך לחלום ולשחק כדורגל טוב. נתניה זו משוכה גבוהה, אבל זה חצי הגמר ובשביל לפגוש את הנשיא ולקחת את הגביע מידיו הדרך עוד ארוכה".

קפטן חדרה מנשה זלקה סיפר על הדרך הארוכה שעבר עם המועדון: "אני כאן מגיל 8 והייתי פה בליגה א', כששיחקנו במגרשים שהם לא באמת מגרשים ועכשיו אנחנו בליגת העל ובמעמד כמו חצי גמר גביע, אין מאושר וגאה ממני על כך. יש לנו עוד משימה קטנה והיא להגיע לגמר. כשהמסע עם אורן גולן התחיל רצינו רק לתקוע יתד בליגה הלאומית, אבל מישהו למעלה רצה משהו אחר, הגענו עד לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי ואנחנו פה כדי להישאר".


זלקה. "שיחקנו במגרשים לא מגרשים ועכשיו אנחנו בבמה המרכזית" (ההתאחדות לכדורגל)

מנגד, הקפטן הנתנייני דודי תירם סיפר: "אני רוצה להביא את הגביע, כי לא רק ששיחקתי בנוער אלא גם הייתי הקפטן והפסדתי בגמר. זו הרגשה שאני מכיר ובשום אופן לא מוכן שהיא תחזור, אבל קודם כל עלינו לעבור את חדרה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי