צפו: 0:2 לארסנל על נאפולי, ז'ואאו פליקס סחף את בנפיקה ל-2:4 על פרנקפורט

ז'ואאו פליקס
ז'ואאו פליקס | Gettyimages

רבע גמר הליגה האירופית: התותחנים השיגו מקדמה הודות לראמזי (15) וטוריירה (25). ילד הפלא כבש שלושער ראשון בקריירה, הוסיף בישול ופרץ בבכי מהתרגשות. 0:1 לצ'לסי בפראג, 1:3 גדול לוולנסיה אצל ויאריאל

(גודל טקסט)

אחרי ליגת האלופות, הגיע הרגע לקרבות המרתקים לא פחות של הליגה האירופית: שלב רבע הגמר יצא לדרך הערב (חמישי) עם ארבעה משחקים, ובמרכזי שבהם ארסנל גברה על נאפולי 0:2 בבית והשיגה מקדמה משמעותית לקראת הגומלין.


במקביל: צ'לסי אמנם התקשתה, אך היא כבר עם רגל וחצי בשלב ארבע האחרונות לאחר 0:1 בפראג על סלביה, ולנסיה כבשה שלושה שער חוץ והשיגה 1:3 גדול ודרמטי אצל ויאריאל והסיפור המרכזי הגיע מליסבון, שם בנפיקה ניצחה את פרנקפורט 2:4 בזכות שלושער ראשון בקריירה של ילד הפלא ז'ואאו פליקס שהוסיף גם בישול ופרץ בבכי מרוב התרגשות.


ארסנל – נאפולי 0:2 (לחצו כאן וצפו בתקציר)

התותחנים התאוששו מההפסד לאברטון בסטייל ועשו צעד משמעותי אל עבר הבטחת המקום בחצי גמר הליגה האירופית עם ניצחון בית רביעי ברציפות במפעל. נאפולי, מנגד, רשמה משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות והמשיכה את העונה מאכזבת שלה שתסתיים ככל הנראה שוב ללא אף תואר.



ייצאו לאיטליה עם הרבה ביטחון. שחקני ארסנל (Gerttyimages)


ארסנל פתחה את המשחק מצוין ודחקה את נאפולי לשערה. בדקה ה-15 התותחנים עלו ליתרון לאחר מהלך קבוצתי נפלא שבסיומו אלכסנדר לקאזט הוריד לארון ראמזי שבעט כדור מדויק לפינה. עשר דקות חלפו ולוקאס טוריירה הכפיל לאחר הטעייה יפה ובעיטה שפגעה בקאלידו קוליבאלי חסר המזל וחדרה לרשת. נאפולי עלתה למחצית השנייה במטרה לכבוש שער חוץ והיא אכן יצאה קדימה והימרה על התקפה, אך ארסל התגוננה היטב והתוצאה נשמרה עד הסיום.


סלביה פראג – צ'לסי  1:0 (לחצו כאן וצפו בתקציר)

צ'לסי רצתה לנצח ואם לא אז לפחות להשיג שער חוץ ובסופו של דבר, אחרי 90 דקות מתישות, היא עמדה בשתי המשימות. הבלוז פתחו בהרכב משני, אבל החלו את המשחק בלחץ כבד על השער ובדקה ה-25 וויליאן ביצע הטעיה יפה וסובב כדור אדיר שנעצר רק במשקוף. בדקה ה-60 צ'לסי קיבלה הזדמנות קורצת נוספת, אבל שוב היה זה וויליאן שבעט ברגל שמאל כדור שגילח את הקורה ויצא החוצה. בדקה ה-86, לאחר שאדן הזאר עלה מהספסל, הבלוז השיגו את הגול המיוחל מגניחה מדויקת של מרקוס אלונסו שקיבל כדור מדוד מוויליאן. 0:1 קטן-גדול בסיום למאוריציו סארי ושחקניו.



למרות הקשיים, הדרך לחצי הגמר נראית סלולה. שחקני צ'לסי (Gettyimages)


בנפיקה – פרנקפורט 2:4

אחרי שהדיחה את אינטר ורשמה חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, פרנקפורט האמינה ביכולתה ללכת עד הסוף בליגת האירופית אך היא ספגה רביעייה בליסבון לאחר שהשופט הותיר אותה ב-10 שחקנים בדקה ה-20. הגרמנים אמנם כבשו שני שערי חוץ, אך עומדת בפניהם משימה לא פשוטה בגומלין מול בנפיקה החזקה שנהנתה הערב מיכולת מופלאה של ילד הפלא ז'ואאו פליקס שהפציץ שלושער אדיר, הוסיף בישול, פרץ בבכי והנחיל לאורחת הפסד ראשון מאז דצמבר בכל המסגרות (15 משחקים).


המשחק השתנה לחלוטין בדקה ה-20 לאחר שהשופט קצת החמיר עם פרנקפורט והרחיק את אוביט אנדיקה שביצע עבירה בתוך הרחבה. ז'ואאו פליקס הצעיר והמוכשר אמר תודה, לקח את האחריות והעלה את בנפיקה ל-0:1 מהנקודה הלבנה. למרות הפיגור והחיסרון המספרי, הגרמנים לא נבהלו והצליחו לאזן (40) משער של מי אם לא לוקה יוביץ' הלוהט שדחק לרשת החשופה אחרי בישול נפלא של אנטה רביץ'.



שלושער ובישול לילד הפלא הפורטוגלי ז'ואאו פליקס (Gettyimages)


רגע לפני הירידה להפסקה הפורטוגלים החזירו לעצמם את ההובלה (43) בעזרת טיל אדיר של ז'ואאו פליקס שהניף את רגלו מחוץ לרחבה וירה לרשת וקבע 1:2 במחצית. גם המחצית השנייה נפתחה בקצב גבוה ובדקה ה-50 בנפיקה עלתה ל-1:3 לאחר שרובן דיאס דחק מקרוב הודות לבישול של ז'ואאו פליקס, שכעבור ארבע דקות מצא את הרשת בעצמו עם בעיטה בנגיעה מתוך הרחבה, השלים שלושער ראשון בקריירה והחל לבכות מרוב התרגשות. בדקה ה-72 פרנקפורט הרסה מעט את החגיגה של ילד הפלא כשחזרה לחיים עם נגיחה מדויקת של פאסיינסה שחתם הפסד 4:2 בסיום.


ויאריאל – ולנסיה 3:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
ולנסיה כבשה פעמיים בתוספת הזמן, השיגה תוצאה נפלאה והתקרבה לשלב הבא בתום דרמה גדולה. הדרבי הספרדי נפתח בסערה וכעבור שבע דקות בלבד השיגו העטלפים שער חוץ יקר כאשר דני פראחו החמיץ פנדל מול נטו, אך גונסאלו גדש הגיע ראשון לריבאונד והפציץ לרשת. ויאריאל נכנס למשחק ככל שהזמן חלף ובדקה ה-36 היא גם איזנה עם פנדל משלה אותו כבש סנטי קאסורלה הוותיק. בדקה ה-91, כשנראה היה שהמשחק יסתיים לא הכרעה, הגיע דניאל ואס הדני שכבש בבעיטה אדירה מתוך הרחבה. נגמר? לא אם זה תלוי בגדש הפעלתן שסיים מתפרצת נפלאה וקבע את תוצאת המשחק.



רגל וחצי בשלב הבא. שחקני ולנסיה (Gettyimgaes)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי