בן זקן במונולוג חריג: "זה כבר מעבר לטעויות, ירידת הליגה רשומה על שמו של גרינפלד"

ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן | דני מרון

בעלי אשדוד תקף בחריפות את השופט ואת המנהלת אחרי ה-2:1 לסכנין: "אין לי בעיה לרדת בגלל החלטות שלנו, אבל מניות הבכורה הן של גרינפלד, הוא לא ראוי לשפוט בליגת העל. מה הבעיה לשלוח VAR? הכל בגלל אגו"

(גודל טקסט)
מ.ס אשדוד הייתה חייבת לנצח הערב (שבת), אך היא נוצחה 2:1 בביתה על ידי בני סכנין ושלושה מחזורים לסיום העונה שתיהן קרובות מאוד לירידה לליגה הלאומית. מי שהשפיע על תוצאת המשחק הוא השופט אוראל גרינפלד, שהרחיק את יובל יעקובוביץ' שלא בצדק והוסיף עם עוד החלטה איומה כאשר העניק לאורחת פנדל שלא היה ולא נברא.


שלומי אזולאי כבש ראשון מהנקודה הלבנה (74), דן ביטון איזן בפנדל משלו (80) אחרי שהפעם גרינפלד קיבל את ההחלטה הנכונה, אולם המילה האחרונה הייתה של עטאא ג'אבר שהכניע את יואב ג'ראפי בבעיטה מחוץ לרחבה (84). בסיום הקיפו אנשי אשדוד הנסערים את גרינפלד ובאו אליו בטענות קשות.


בעלי מ.ס אשדוד ג'קי בן זקן תקף בחריפות: "זה קשה. השקענו הרבה מאוד בשביל להישאר עונה נוספת בליגת העל. הגענו למשחק הערב אחרי שני ניצחונות והייתה לנו תקווה שאפשר לשרוד. תמיד אמרתי שאם צריך לרדת, אז בצורה ספורטיבית אחרי שעשינו את כל מה שאנחנו יכולים. אם נרד בסוף העונה, לצערי, זה כואב כי לא ירדנו בגלל יכולת.



מתקפה נגד אוראל גרינפלד. ג'קי בן זקן (לירון מולדובן)


"אנחנו ועוד כמה קבוצות לא עשינו עונה גדולה. אין לי בעיה לרדת בגלל החלטות לא טובות שלנו, אבל לא יכול להיות ששופט יוריד אותנו ובמקרה הזה זה רק שופט. אם נרד, זה רשום על שמו של אוראל גרינפלד. אני לא מסיר אחריות ממני, מהמאמנים ומהשחקנים, אבל מניות הבכורה הן של השופט אוראל גרינפלד. גרינפלד גמר אותנו גם נגד מכבי פתח תקווה. בזמנו שוחחנו וניסיתי להקשיב לו ולהשתכנע. אגב, זה גם אותו קוון, הם צוות שרץ קבוע. נגד פתח תקווה הם לא ראו פנדל ברור שהגיע לנו והיום זה אפילו מיותר לדבר על מה שקרה. זה באמת הזוי.


"אני מאשים גם את מנהלת הליגה. זו אטימות מוחלטת. מגיעים למשחק סופר חשוב, יש מערכות VAR, אין כל כך הרבה משחקים מהותיים במחזור הזה, מה הייתה הבעיה לשלוח לפה ערכת VAR בשביל שהמשחק הזה יעבור בשלום? זו אטימות של מנהלת ואגו של אדם אחד במערכת שהחליט שהמערכת תהיה רק בפלייאוף העליון. האגו לא נתן לו וחבל שכך. אנחנו משקיעים כל כך הרבה כסף ואנרגיות. אנחנו רוצים לרדת בגלל מחדלים שלנו ולא בגלל מחדלים שלהם.


לא אמרתי לרגע שאני לא אמשיך לתמוך באשדוד אם היא תרד ליגה, בוודאי שכן, אבל אל תדברו איתי על שום דבר אחד מלבד השופט. זה אפילו לא טעויות, הוא עמד מטר מהאירוע, יותר קרוב מכולם, הוא הפך את השריקה שלו והוציא אדום. אתם קוראים לזה טעות, אני לא. טעות זה משהו שקורה פעם אחת או פעמיים. זה כבר מעבר לטעות. אני לא טוען לשום דבר, אבל המועדון שלי משלם מחיר. הוא ימשיך לשפוט עם אותם קוונים וימריא למשחק בינלאומי כי מישהו חשב שהוא ראוי לייצג את מדינת ישראל ואנחנו משלמים על הטעויות שלו. מי משלם על הטעויות של אוראל גרינפלד? הוועדה של האיגוד תגיד שהיה כשל כזה או אחר, הוא יורחק למשחק אחד ואחר כך מה? אם הם היו מעיפים אותו, אני בטוח שאחוזים גדולים מהטעויות לא היו חוזרות על עצמן בעתיד. שחקנים נמצאים פה בשביל לעשות טעויות, מהשופטים אני מצפה שלא יעשו טעויות. אתה ליד האירוע, מטר, אני לא חושב שמדובר בטעויות. לא יודע לומר האם זה מכוון, אבל זה שופט שלא ראוי לשפוט בליגת העל".


עוד לפני שהתראיין ומיד עם שריקת הסיום, כשהוא נמצא מעבר לגדר, עמד בן זקן ומחא כפיים לעבר צוות השיפוט תוך שהוא צועק: "תודה רבה לך אוראל גרינפלד, תודה רבה. תוכל לרשום ברזומה שלך הורדת ליגה של קבוצה על שמך. התחלת עם זה בפתח תקווה והמשכת היום"


מן העבר השני, מאמן בני סכנין אלדד שביט סיכם: "כל עוד יש לנו סיכוי קטן להיאחז בו, נעשה את זה. אני שמח שניצחנו ונכון שזה מרגיש קצת מאוחר ועדיף היה שיקרה לפני, אבל ניתן את המקסימום כל עוד יש סיכוי. זה ברור שאנחנו לא תלויים בעצמנו, אבל זו הסיטואציה ולנו נותר רק לעשות את העבודה שלנו. יש מתמטיקה מסוימת שתאפשר לנו להישאר, אבל אם לא ננצח אז אין על מה לדבר".


 


אלדד שביט (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי