חשש שבניון סובל משבר: "הרופא התעקש וגרם לי לצאת, הייתה אי הבנה"

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

בית"ר ירושלים גברה 1:2 על מכבי פ"ת והבטיחה מעשית את הישארותה, הקשר הסביר מדוע סירב לצאת והודה: "מאמין שיהיה משחק פרישה ויש כבר כמה אפשרויות". ניסן יחזקאל: "קשה לעצור את התשוקה שלו". צפו

(גודל טקסט)

כמעט שלושה חודשים חלפו מאז שבית"ר ירושלים כבשה רביעייה, היה זה במשחק ביתי נגד אשדוד ב-26.1, וכמו אז, גם הערב (שבת) היא ניצחה 1:4, הפעם את מכבי פתח תקווה, ובזכות הניצחון הבטיחה מעשית את הישארותה בליגת העל – היא ביתרון תשע נקודות על מ.ס אשדוד כשבקופה נותרו תשע נקודות, אולם הפרש השערים העדיף משמעותית על פני זה של המדורגת לפני אחרונה גורם לכך שהצהובים שחורים יישארו בליגה הבכירה עונה נוספת.

בנוסף לפרדי פלומיין ואנטוני וארן שכבשו ראשונים, גם צמד הבלמים טל כחילה ואור זהבי הצטרפו לחגיגה בדקות הסיום ועשו את השמחה גדולה פי כמה, על אף הפגיעה של יוסי בניון בידו. הקשר שיפרוש בחודש הבא ימשיך מהאצטדיון לצילום בתקווה שלא יתאמת החשש שהוא סובל משבר בידו, אבל בראיון בסיום המשחק הבהיר כי הוא בכל מקרה לא מתכוון להחמיץ את משחקיו האחרונים בקריירה. בניון לאחר שהוחלף טופל עבר ליד היציעים הצהובים-שחורים והודה לצופים שהגיעו, כשגם בסיום הוא זכה לתשואות הקהל במהלך חגיגות הניצחון.

המאמן ניסן יחזקאל אישר בסיום: "זה הסתיים מעשית, אפשר לברך על ההישארות. השגנו שני ניצחונות רצופים, עשינו את זה הערב בצורה משכנעת, בקלאסה, ומגיעות מחמאות לשחקנים על הניצחון המרהיב. לא אתעסק בעתיד עכשיו שאין לחץ, רק אקרא לניר קלינגר לחזור כמה שיותר מהר ואשמח לראות אותו על הקווים כבר במשחק הבא. על עצמי לא אדבר ובטח שלא אחמיא לעצמי, אני מחכה שקלינגר יחזור והניצחון הזה גם שלו. מקווה שהרופאים יאשרו לו לחזור".

על פציעתו של יוסי בניון והסירוב שלו לרדת מכר הדשא למרות דרישת הצוות הרפואי: "זה לא מקצועי, זו סאגה רפואית. הרופא דרש שאוציא אותו כי אם הוא ייפול על היד הוא ימשיך ישר לחדר ניתוח ולא רציתי לקחת סיכון. אני לא רופא, וכשאמרו לי להוציא אותו זה מה שעשיתי. ליוסי יש תשוקה של ילד בן 18 והוא לא רצה לצאת, אבל הוא הבין שזה לא מקצועי כשהאיזור התנפח. הבריאות שלו חשובה יותר מכל דבר, הרופא דרש וקיבל חילוף".


בניון. "קשה לעצור את התשוקה שלו" (דני מרון)


כיצד הרגיש כשבניון התעקש להישאר:
"אני לא יכול ולא צריך לכעוס שהוא סירב לצאת, זו דרישה של הרופא ויוסי לא הבין שבנפילה הבאה הוא עלול להיות בחדר מיון. זו אי הבנה שממני עברה הלאה והוא התנצל על כך. הסברתי ליוסי שהבריאות מעל הכל, הוא היה מהבולטים במגרש וקשה לעצור את התשוקה שלו. ביום חמישי הוא הודיע לי שהוא פורש, בשישי היה אימון לפני משחק והתייעצתי איתו עוד לפני הפרישה. הוא יכול להיות מנהל מקצועי מצוין, איש משכמו ומעלה, אחלה יוסי בעולם".

יוסי בניון אמר לאחר המשחק ולפני נסיעתו לבית החולים לצילום: "יש בעיה קטנה ביד ואני מאמין שיהיה בסדר. ניצחתי עם מכבי פתח תקווה את בית"ר 1:4 והבקעתי והיום החמצתי שתי הזדמנויות מצוינות, אבל הכי חשוב שכמעט בוודאות הבטחנו את ההישארות".

על הסירוב לצאת: "הרופא נלחץ כשהוא ראה את היד, אבל אמרתי לו שהכל בסדר ושאני יכול להמשיך. כשניסן אמר לי שהרופא טוען שאני לא יכול להמשיך אמרתי לו שאני בסדר ושהכל טוב, כנראה שהיה דו שיח ביניהם והרופא התעקש. הייתי בטוח שיעקב בריהון מחליף את גדי קינדה, אבל מה שגרם לי לצאת זה שהרופא התעקש ואין לי מה לעשות נגד זה. לפני זה לא יצאתי כי הסברתי לרופא שאני יכול להמשיך וכנראה שהיה קצר בתקשורת. ביקשתי מניסן להמשיך, אבל כשראיתי את יעקב כבר אמרתי לו שייכנס והכי חשוב שניצחנו. הפגיעה לא תעצור אותי, אשחק בסיום העונה בכל מקרה".


התנצל בפני יחזקאל. בניון עם המאמן לאחר הירידה לספסל (דני מרון)

התחושות מאז הפרישה: "קיבלתי המון הודעות ופרגון מכל מקום, זה הזמן שלי להודות לכולם כי לא חזרתי להרבה אנשים. ציפיתי לפרגון, אבל לא עד כדיג כך ואני מודה מכל הלב. נשארו לי עוד כמה משחקים ליהנות בהם עד שאצא לדרך החדשה. אני עובד עם עצמי על הניסיון לעכל את זה, בקרוב זה ייגמר ואין מה לעשות. עד כמה היה קשה להחליט? ההחלטה הקשה בקריירה, סחבתי כמה שיותר כי אני בקרוב בן 39, אבל אני מרוצה ומאושר ולא יכול להרגיש החמצה. זה מקום מושלם לפרוש בו".

מדוע הוא פורש דווקא הקיץ: "ברגע שניצחנו את הפועל תל אביב כבר קיבלתי עם עצמי את ההחלטה לסיים את הקריירה בסוף העונה. בהתייעצות עם המועדון הוחלט שזה היה הכי טוב להודיע לפני המשחק היום, כי בלי לזלזל באף קבוצה אחרת אני חושב שלא היינו בסכנת ירידה אחרי הנקודות נגד הפועל תל אביב. על התפקיד אדבר בהזדמנות אחרת, אבל דמיינתי לפרוש במועדון גדול ואני רוצה לתת רק מילים טובות לאוהדי בית"ר שלא החזרתי להם מספיק על הדשא ואני מודה להם על מה שהם מעניקים לי. החלטנו ביחד שהמשחק נגד אשדוד יהיה האחרון ואני מקווה שיבואו כמה שיותר צופים שאוהבים אותי ורוצים לראות ממני דקות אחרונות. למשחק האחרון כבר לא אסע, אבל גם יש רצון של המועדון ושלי לארגן משחק פרישה ויש כמה אפשרויות. מאמין שיהיה משהו".


"יש רצון של המועדון ושלי לארגן משחק פרישה" (דני מרון)


אם אין אי נוחות מול השחקנים בשל מעברו לתפקיד ניהולי:
"רק בסוף העונה אחשוב על התפקיד הבא, כיום אני שחקן ואני רוצה ליהנות מכל רגע. זה הדבר הכי טבעי שיש מבחינתי ומבחינת המועדון והחלטנו שזה התזמון הנכון. ראיתם את התוצאה ואני לא חושב שזה ישפיע".

גיא לוזון לעומת זאת היה הרבה פחות מרוצה לאור העובדה שקבוצתו נותרה במרחק חמש נקודות מהקו האדום: "ספגנו שני שערים בתוספת הזמן וזה לא טוב. זה היה משחק רע שלנו ובית"ר ניצחה בצדק, נצטרך לאסוף את עצמנו לקראת אשדוד. כולנו ציפינו להיראות טוב יותר – היינו לא טובים לא בחצי הראשון ולא בשני. אין פה עניין של להוציא מהסגל, אלא צריך לנצח את אשדוד ולהישאר בליגה. זה הכל. התפקיד שלנו זה לגמור את זה נגד אשדוד עוד שבועיים ונעשה את הכל בשביל זה".



לוזון. "צריך לנצח את אשדוד ולהישאר, זה הכל" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי