השלטון הצהוב: מי תוכל להפריע למכבי ת"א בדרך לאליפות נוספת?

אלירן עטר חוגג אליפות
אלירן עטר חוגג אליפות | דני מרון

לאחר שנים של מאבק כמעט פרטי של השתיים על הכתר, העונה משהו השתנה: הקבוצה של איביץ' נסקה בעוד ב"ש הלכה לאחור. מכבי חיפה ובית"ר מעדו שוב ושוב. דני דבורין לא יופתע אם התמונות יחזרו גם בעונה הבאה

(גודל טקסט)

האם קבוצה כלשהי בליגת העל תוכל למנוע ממכבי תל-אביב לזכות גם בעונה הבאה באליפות?  זו למעשה השאלה המסקרנת כאשר אנחנו קרובים לסיומה של העונה הנוכחית. העובדה היא שמכבי תל-אביב השאירה מאחוריה, ובפער נקודות עצום, את כל האחרות, ומכאן שאכן יש מקום לשאול האם תסריט כזה אפשרי גם במאבק על התואר בעונה הבאה, עונת 2019/20?

כאשר מכבי תל-אביב זכתה בעשור זה בשלוש אליפויות רצופות, נדמה היה שביכולתה להמשיך ולגרוף אליפויות נוספות. אלא שאז הגיחה קבוצת הפועל באר-שבע, עקפה אותה בנחרצות וזכתה גם היא בשלוש אליפויות רצופות. המאבק על הכתר הפך אפוא לדו-קרב כמעט פרטי של השתיים, כאשר בית"ר ירושלים ומכבי חיפה היו למשקיפות מן הצד.

אבל העונה השתנה משהו בכללי המשחק: מכבי תל-אביב התקדמה כל העת בצעדי ענק, בעוד שבאר-שבע, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, מעדו פעם אחר פעם, ומצאו עצמן מחוץ למירוץ אל הכתר.


 מליקסון מול זהבי. פעם, המאבק על הכתר היה מירוץ של שתיים (דני מרון)

כדורגלני הרכש החדשים שנחתו בבירת הנגב, לא נשאו עמם בשורות גדולות. גם לא דיא סבע ונייג'ל האסלביינק. סבע עבר כידוע לליגה הסינית בכדורגל, וחמורה מכל, מבחינת הקבוצה, הייתה עזיבתו של טוני וואקמה שהגיע לליגה הטורקית. בכך ויתרה הפועל על השחקן האיכותי ביותר בליגה, למרות שהדבר נעשה כאשר מכבי תל-אביב כבר ביצעה את הבריחה הגדולה קדימה.

אין ספק שאלופת שלוש העונות האחרונות אכזבה מאד, והיום אף לא ידוע מי יאייש את שורותיה בעונה הקרובה. לא ברור גם עד כמה תהיה אלונה ברקת מעורבת בענייניה השוטפים של הקבוצה. אמנם היא העבירה את סמכויות הניהול לידיו של אסי רחמים, אך אפילו אסי המנוסה מבין שלא פשוט יהיה להתמודד על הבכורה עם עוצמתה הכלכלית של מכבי תל-אביב. מפני שגם הפעם צפוי שהצהובים ייהנו מהתקציב המוביל בליגת העל, והם ערוכים לחזק את הקבוצה, כדי להתמודד עם האתגר הגדול – ליגת האלופות, במקביל לליגת העל. בינתיים שחקני האלופה הטריה ממשיכים לעשות את שלהם, ואמש (שלישי) הם הוסיפו עוד שלוש נקודות למאזנם, בזכות ניצחון חלק 0:2 על בני יהודה.

ומה באשר למכבי חיפה ולבית"ר ירושלים? לי קשה לראותן מקדימות בעונה הבאה את מכבי תל-אביב. בית"ר אמורה לעבור מקצועית לידיו של יוסי בניון – והוא יודע כמונו שקבוצה המצויה עכשיו בפליי-אוף התחתון, תתקשה מאד לשבור שיאי הצלחה בתוך תקופה כה קצרה. חיפה הירוקה אמנם שיפרה את יכולתה, מאז בואו של המאמן מרקו בלבול, אולם היא אינה קבוצה גדולה, וגם בניצחונותיה לא עלה בידיה להזכיר לי את ימי הזוהר של המועדון. היא אף רחוקה מהם מרחק ניכר.


מכבי חיפה. רחוקה מלהזכיר את ימי הזוהר (מאור אלקסלסי)

כל הקבוצות האחרות, ובראשן בני-יהודה תל-אביב ומכבי נתניה, מודעות לפערים הגדולים ממכבי תל-אביב, פערים הנמדדים בריצה למרחקים ארוכים. ריצה מתישה התובעת ספסל ארוך ואיכותי, שפרושו כסף גדול.

לפיכך, כל אלה מובילים אותי להערכה שסיכוייה של מכבי תל-אביב לזכות בתואר גם בעונה הבאה – טובים בהרבה מסיכוייה של כל קבוצה אחרת.


מיכה ואצילי חוגגים. תמונות שעשויות לחזור גם בעונה הבאה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי