בניון אמר בדמעות: "אני "מקריב" את השנה האחרונה שנשארה לי לשחק"

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

כוכב בית"ר ירושלים התייצב מול העיתונאים בפעם האחרונה כשחקן פעיל לקראת המשחק נגד אשדוד: "מאוד אוהב את המשחק, אבל לכל דבר יש סוף", "מאוכזב שהרומן שלי עם מכבי חיפה הסתיים בצורה שהוא הסתיים"

(גודל טקסט)

אחרי קריירה מפוארת, אולי הגדולה ביותר אי פעם של כדורגלן ישראלי, יוסי בניון התייצב היום (רביעי) בפעם האחרונה במסיבת עיתונאים כשחקן פעיל ודיבר על התחושות לקראת משחק הפרישה שלו במדי בית"ר ירושלים בשבת  בטדי נגד מ.ס אשדוד (20:30, ישיר בספורט4). גם מאמן הקבוצה ניר קלינגר דיבר, לחצו כאן לדבריו.

יוסי בניון נשמע נרגש והזיל דמעה במהלך דבריו: "אני מעכל את זה לאט לאט וכמובן שהבטן מתהפכת, אבל זו ההחלטה שקיבלתי וזה היה צריך להגיע מתישהו. אנסה ליהנות ממה שנשאר, מהאימונים ומהמשחק. מבחינה פיזית אין לי ספק שאני יכול להמשיך עוד שנה לפחות, אבל חשבנו על כל התמונה, מה צריך ומה לא צריך לטובת המועדון וכיצד אנחנו רואים את המועדון לשנים הבאות והחלטנו שזה הדבר הכי נכון לעשות. לא משנה מתי הייתי פורש, גם אם הייתי ממשיך עוד עשור, זה תמיד קשה לפרוש כי אני מאוד אוהב את המשחק, אבל לכל דבר יש סוף".

עוד אמר בניון על משחקו האחרון: "ניסיתי לא לחשוב על זה, אבל ככל שזה מתקרב אין ברירה. יש לי את הנפילות שלי עם עצמי כשחושבים על הקריירה, אבל זה היה צריך להגיע ואתם רואים לבד כמה בית"ר ירושלים עושה בשבילי, זה לא מובן מאליו ונותן הרגשה הכי טובה בעולם שרוצים להיפרד ממך בצורה הכי יפה. מה שחשוב בעיני כרגע זה רק לנצח את אשדוד, כי אני רוצה לנצח את משחק הפרישה שלי וגם חושב שאם היינו במצב של מכבי פ"ת או קריית שמונה, אז היינו רוצים שקבוצות יתנהגו בהתאם ועלינו לנצח את המשחק".


לכל דבר יש סוף. יוסי בניון (דני מרון)

על טקס הפרישה: "אני שונא הפתעות ולצערי לא מספרים לי מה הולך להיות בטקס. אני מאמין שנתרגש אני והמשפחה שתבוא איתי. קשה לעכל ולהבין דברים על עצמך, זה טבעי, אני אנסה להתרכז במה שחשוב כדי להגיע מוכן למשחק – זה מעל הכל".

על כך שקלינגר יחליף אותו במשחק הפרישה למען הכבוד מהקהל: "אני אסרב לצאת (צוחק). ניר צריך להחליט על ההרכב קודם כל. אמרתי שאני רוצה לפרוש בבית"ר ירושלים, מועדון גדול, דברים התגלגלו וחשבתי שאפרוש במקום אחר. כשהיתה לי הזדמנות לחזור עשיתי את הכל כדי להגיע וזו גם אחת הסיבות שהחלטתי לפרוש, כי המועדון רואה בי חלק מעתידו. אני "מקריב" את השנה האחרונה שנשארה לי כדי לעזור למועדון".

הקריירה המפוארת: "יש ביקורות כאלה ואחרות ולכל אחד יש זכות להביע את דעתו, אבל אני התייחסתי רק מה יעשה טוב לי, לקריירה ולמשפחה. אם פגעתי במישהו לאורך הדרך אז כמובן שאני מתנצל, אבל אני לא מצטער על שום דבר. אולי מאוכזב שהרומן שלי עם מכבי חיפה הסתיים בצורה שהוא הסתיים, אבל זה לא היה מכוון והיום אני גם מבין שכל מי שעשה טעות לא עשה זאת בכוונה".


מאוכזב מאיך שהרומן במכבי חיפה הסתיים. יוסי בניון (ערן לוף)

אם מירית מרוצה שהקריירה מסתיימת: "אני רואה בימים האחרונים שגם לה קשה לעכל את זה וכמו שלי יש את הנפילות אז גם לה, אבל שנינו מבינים שזה היה צריך להגיע ואין לנו אפילו משהו הכי קטן שאנחנו יכולים להצטער או להתלונן עליו. הייתה לי קריירה מדהימה, נהניתי מכל רגע ומשכתי אותה המון כי אני באמת אוהב את המשחק והייתה לי זכות להיות חלק ממנו. משמח אותי מאוד גם שנגעתי בכל כך הרבה אנשים לאורך הקריירה".

התכניות לעונה הבאה: "לא רציתי שזה יסתיים יותר מדי ולכן אני מסיים מול אשדוד ולא ממשיך למשחק נגד רעננה. זו הנקודה הנכונה לעצור את זה ובשמחה אעשה מסיבת עיתונאים ותשאלו אותי על התפקיד החדש. עד אז יש לי מאמן ושמו ניר קלינגר".

אם הוא חושב על להבקיע בשבת: "זה לא הניע אותי ואני לא חושב שזה משהו מיוחד, אלא לעזור לקבוצה ולעשות את המקסימום בדקות שאני מקבל. שערים ובישולים היו חלק נכבד מהקריירה שלי, עשיתי זאת מספיק, אבל כמובן שאם אבקיע נגד אשדוד זה בונוס נחמד".


מהגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. יוסי בניון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי