צפו: בניון החמיץ פנדל במשחק הפרישה, אשדוד בחיים אחרי 2:3 על בית"ר

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

הקשר זכה לכבוד מלכים, אך החטיא מהנקודה ביתרון 0:1 וקבוצתו נשברה. וארן כבש ראשון (39) ובוזגלו צימק (80) אחרי בישול של יוסי, אבל איינבינדר עצמי (64), רייכרט (65) ויחזקאל (76) הפכו והעניקו תקווה להישאר

קבוצות: מ.ס. אשדוד
(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי, אחד מגדול כדורגלני הכדורגל הישראלי יוסי בניון תלה הערב הנעליים (שבת) לאחר קריירה עשירה בת 22 שנים במדי בית"ר ירושלים במשחק חגיגי באצטדיון טדי. אך לא כך קיווה לפרוש בניון לאחר שקבוצתו הפסידה 3:2 למ.ס. אשדוד והקשר ייזכר במיוחד בגלל הפנדל שהחמיץ בדקה ה-57 במצב של יתרון.

בדקה ה-90 יוסי בניון הוחלף על ידי מיחאי וודוץ ומיד לאחר הוראתו של קלינגר פרץ אוהד למגרש ושחקן העבר הראה מדוע כולם כל כך אוהבים אותו ובחר להצטלם איתו מחוץ לתחומי המגרש. 

כאמור בית"ר ירושלים עלתה ראשונה ליתרון לאחר מהלך שהחל אצל דוד קלטינס שהגביה למרכז הרחבה לאנתוני וארן שכבש בנגיחה. הפנדל של בניון הגיע בדקה ה-57 לאחר הכשלה על אנתוני וארן, אך לצערו של הקשר הוא בעט כדור חלש ימינה שנהדף על ידי יואב ג'ראפי.


אכזבה גדולה ליוסי בניון (דני מרון)

מיד לאחר הבעיטה החלשה של בניון המומנטום התהפך לחלוטין, כאשר אופיר קריאף כבש לשערו הוא לאחר קומדיה של טעויות בהגנה הבית"רית בדקה ה-64. כעבור דקה אחת בלבד, בן רייכרט שעלה כמחליף פרץ לכיוון הרחבה ושחרר כדור חזק מחוץ לרחבה שהכניע את ניצן והשלים מהפך. השער השלישי הגיע בדקה 14 דקות בסיום מחילופי מסירות בין דוד לשגיב יחזקאל שהסתיים בשער נוסף של הרכש מבני יהודה שכבש במשחק שלישי ברציפות.

בניון אולי יכול להתנחם בכך שסיים את המשחק עם בישול, לאחר מהלך יפה של השחקן שיחגוג מחר 39 שהסתיים ברגליו של מאור בוזגלו שכבש שער קליל.


תלה הנעליים בסיום המשחק. יוסי בניון (דני מרון)

אשדוד שהצליחה להרוס את חגיגת הפרישה של בניון, נשארה בחיים מחזור אחד נוסף כאשר השאירה את הפער ממכבי פתח תקווה (שהביסה 0:3 את אשדוד לשתי נקודות) לשתי נקודות בלבד והורידה את הפער מקריית שמונה לנקודה אחת בלבד. במחזור הבא תפגוש אשדוד את הפועל חיפה וכדי להישאר היא תהיה חייבת לנצח ולקוות שמכבי פ"ת וקריית שמונה ימעדו בדרך.


אשדוד עדיין לא אמרה את המילה האחרונה (דני מרון)


גם אוהדי בית"ר ירושלים מתרגשים (דני מרון)


(דני מרון)

הרכבים
בית"ר ירושלים: איתמר ניצן, אנטואן קונטה (טל כחילה 59), טל בן חיים, אור זהבי, דוד קלטינס, אופיר קריאף, דן איינבינדר, יוסי בניון (מיחאי וודוץ 90), אור אינברום (יעקב בריהון 75), מאור בוזגלו, אנתוני וארן.

מ.ס. אשדוד: יואב ג'ראפי, בנצי מושל, ניר ברדע, עוביידה חטאב (בן רייכרט 61), אביב סולומון (פיליפ קנזביץ' 46), לאונרדו אווסו, רועי גורדנה, דן ביטון, רומאן הבראן, דין דוד (איסו לינגאנה 77), שגיב יחזקאל.

מהלך המשחק
בית"ר הגיעה לניסיון ראשון כבר אחרי 20 שניות כשאנתוני וארן בעט מחוץ לרחבה, אך הכדור עלה מעל המסגרת. בדקה העשירית מאור בוזגלו ניגש לכדור חופשי ב-23 מטרים שפגע בחומה. ההתקפה הראשונה של מ.ס. אשדוד הגיעה בדקה ה-13, לאחר מהלך נפלא של דין דוד שחלף מעל אור זהבי ובעט כדור שטוח למרכז השער, איתמר ניצן היה במקום והדף לקרן. 

בדקה ה-15 המזוהה כל כך עם יוסי בניון, קהל בית"ר ירושלים פתח בצהלה ושר את שירו של השחקן. בית"ר הגיעה להתקפה מסוכנת בדקה ה-20 לאחר שמאור בוזגלו השאיר לקונטה מחוץ לרחבה והצרפתי שחרר בעיטה חזקה שכמעט שפשפה את המשקוף. בדקה ה-27 אשדוד יצאה לעוד מתפרצת ודין דוד השאיר את רומאן הבראן במצב של אחד על אחד, אבל הצרפתי בעט ברשלנות מחוץ למסגרת, החמצה ענקית של אשדוד.


יוסי בניון (דני מרון)

בדקה ה-38 דוד קלטינס מעמדת המגן השמאלי  הרים כדור מדויק למרכז הרחבה ואנתוני וארן נגח בעצמה למרכז השער והכניע את יואב ג'ראפי, 0:1 לבית"ר ירושלים. שלוש דקות בפתיחת המחצית השנייה יחזקאל מעביר כדור רוחב ברחבה שפגע בדרך בקונטה וכמעט הטעה את איתמר ניצן, אך השוער בקצות אצבעותיו עצר את הכדור.

בדקה ה-57 בית"ר ירושלים קיבלה פנדל לאחר הכשלה על אנתוני וארן והיה ברור לכולם מי הולך לגשת לבעיטה אבל יוסי בניון שכל כך רצה לכבוש במשחקו האחרון בעט כדור חלש לפינה הימנית שנהדפה על ידי יואב ג'ראפי.

בדקה ה-64 נכבשו אחד השערים הביזארים של העונה לאחר שכחילה הרחיק וקריאף גלש לשער וגם כחילה וגם ניצן לא הצליחו לעצור, אשדוד השוותה ל-1:1. כעבור דקה הגיע המהפך של אשדוד, בן רייכרט המחליף דהר לכיוון החרבה והכניע את ניצן עם כדור שטוח מ-20 מטרים שננעץ בפינה השמאלית,1:2 אדיר למ.ס. אשדוד

בדקה ה-76 אשדוד עלתה ליתרון 1:3 לאחר החלפת מסירות עם דין דוד וכבש במצב של אחד על אחד. בדקה ה-80 בניון התכבד עם בישול לאחר מהלך יפה שהסתיים אצל מאור בוזגלו שצימק את התוצאה ל-3:2.


לא כך דמיין יוסי בניון את משחק הפרישה שלו (דני מרון)


בדקה ה-90 הוחלף בניון על ידי וודוץ במהלך החילוף פרץ ילד למגרש והכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי הוכיח מדוע הוא כל כך אהוב והצלטלם עם הילד מחוץ לתחומי המגרש. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי