מכבי פתח תקווה התעוררה הבוקר בתדהמה לאחר ההפסד \להפועל ת"א שקבע שהמלאבסים ישובו לליגה הלאומית, שבע שנים לאחר שהיו שם בפעם הקודמת ורק יממה לאחר האליפות ההיסטורית של קבוצת הנוער. הקבוצה של גיא לוזון, הייתה זקוקה רק לנקודה במחזור הסיום, אך נחנקה בענק ברגע האמת.
המראות באצטדיון המושבה לאחר המשחק לא היו נעימים: אוהדי פ"ת זעמו וקיללו, ואפילו היו"ר אבי לוזון זכה למטר קללות ביציאה עם רכבו. המאמן גיא לוזון סירב לדבר עם התקשורת כשאשתו דנה המתינה לו מחוץ לחדר ההלבשה. לאחר המשחק, אבי לוזון הצהיר כי גיא יאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה בליגה הלאומית, אך פניו של גיא בסיום הראו שהמאמן נשמע שבור.
"אני מאמין שגיא יישאר בכל זאת" אמר לוזון במהלך הלילה. "זה טבעי שקשה לו עכשיו". בכלל, בניגוד לירידה הקודמת בה זעמו הלוזונים, הפעם ניתן היו לראות מבטים מתונים יותר, כשאבי הבהיר בסיום כי מבחינתו ובניגוד למקרה לפני שבע עונות, הירידה הוכרעה במגרש ולא עם הפחתת שלוש נקודות. גם בחדר ההלבשה שרר שקט, כאשר המאמן לא שוחח עם שחקניו בסיום, ולאחר המתנה ארוכה, יצא דרך יציאה צדדית.

שחקני פ"ת עברו לילה קשה מאוד, כשרבים מהם התקשו להירדם ובעיקר התקשו להסביר מה גרם להם למצוא את עצמם בליגה השנייה: "זה המחזור הראשון בו ירדנו מתחת לקו האדום, זה מה שהזוי. זה כאב לב שקשה לתאר. זה משהו שאי אפשר להסביר. פשוט בעטנו בדלי. כבר הובלנו בתשע נקודות, אבל כנראה שהכל מלמעלה. לא סתם כל הדברים הללו קרו, הרי רצף אירועים כמו שקרו לנו לא קורה סתם. אנחנו בועטים כדור, פריירה פתאום מציל. לא הלך פשוט כלום. זו פשוט ירידה מיותרת. אין הגדרה אחרת".
בפ"ת לא הסתירו את כעסם הרב על מי שאימן אותם עד לפני שנתיים, קובי רפואה, שלטענתם שמח להורידם לליגה השנייה: "יש משפט שאומר בנפול אויבך אל תשמח" אמרו. "השנאה שיש כלפי המועדון הזה זה משהו מטורף" אמרו שחקנים. "ראינו לדוגמא את הקהל של הפועל אתמול. מספיק להסתכל להם בעיניים. בכלל, נראה שכל הכדורגל פה רוצה שהלוזונים יפלו".
בעקבות הירידה, תקציב הקבוצה יירד משמעותית, במיוחד לנוכח העובדה שבליגה הלאומית סך ההקצבות, לא גבוהות משני מיליון שקלים. כעת, כל ההכנות לעונה הבאה שכללו סיכום עם פיראס מוגרבי, מגעים עם בן אז'ובל ואפילו שיחות שהתנהלו לאחרונה מאחורי הקלעים עם שלומי אזולאי הקשר, יבוטלו.
פ"ת מתכננת להתבסס על שחקני הבית: עידן אדהנני ותאי בריבו צפויים להישאר, ובאשר לשאר הסגל, סימני שאלה רבים: לידור כהן יסיים את חוזהו בעונה הבאה וקיימת האפשרות כי יימכר בקיץ, השוער צחי גיגי מחזיק בחוזה לעונה הבאה אך ירצה להישאר בליגת העל, גם עומר דנינו מחזיק בחוזה לעוד עונה אחת וטרם התקבלה החלטה לגבי עתידו. 
גל שיש, שכבר החל במגעים לעונה הבאה, יצטרך לחשב מסלול מחדש. הקפטן נאור פסר, שבלט בשני המשחקים האחרונים, עדיין ממתין לדעת מה התוכניות של המועדון, אך ההערכות הן שכן יקבל הצעה להמשיך.
ומה בנוגע לזרים? למרות שבסיום המשחק, הבהיר הבלם תומאש סיבוק, שעדיין אין לו תשובה אם ימשיך, הצ'כי לא צפוי להישאר בשל חוזהו הגבוה, כשלמעשה בפ"ת ירצו להשאיר את ארמנדו קופר כזר היחיד מהסגל הנוכחי: הבעיה? למרות שבהודעת הקבוצה נמסר כי לקופר אופצייה מצד המועדון אשר תמומש, הפנמי עצמו ציין בפני חבריו לחדר ההלבשה כי הוא חתם לארבעה חודשים בלבד ולקבוצה אין אופצייה עליו.
מי שדיבר בסיום המשחק, היה עוזר המאמן מראד מגמאדוב, שנמצא במועדון למעלה מ-20 שנה: "כולם היו מרוסקים ומאוכזבים ולכולם כאב. העצבים של הקהל על אבי? אם אתה יורד ליגה, אז כולם עצבניים ולכולם כואב. גם לנו זה כואב וגם לאבי, ככל הנראה יותר מלרוב האנשים".
על הטעויות שנעשו ועל עתידו: "אני לא רוצה להתחיל עכשיו לחזור להתחלה כי זה לא רלוונטי. צריך להתכונן לעונה הבאה במטרה לעלות. אין לי לאן ללכת-לטוב ולרע. לאמן פה? אני תמיד פה ומוכן לעזור. השנה הבנתי דווקא שאני צריך לעזור. אני מבין את הקהל: כולנו ישבנו בחדר ופשוט לא מצאנו מילים. אין לי הרבה מילים להגיד וכל מה שאגיד לא יעזור. זה כואב, אבל חייבים להירגע ולהמשיך".