יוסי בניון בראיון: "לא חשבתי לרגע שאני מושלם לתפקיד"

יוסי בניון
יוסי בניון | דני מרון

שבוע לאחר משחק הפרישה, כוכב העבר דיבר על הכל ברדיו 103FM: "הטעות היחידה שלי היתה הראיון לאחר הגביע". על העונה הבאה: "עוד לא דיברתי עם רוני לוי או אף מאמן". וגם: רמז על האם יביא שחקן ערבי לבית"ר

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

שבוע לאחר משחק הפרישה המכובד, התראיין אתמול (ראשון) יוסי בניון לתכנית הספורט של רדיו FM103 ודיבר על התכניות העתידיות שלו כמנהל מקצועי במועדון מהבירה, עתיד המועדון ועזיבת מכבי חיפה. בניון נשאל מיד בהתחלה על ההרגשה שלשל לשבת ביציע בפעם הראשונה במקום להיות על המגרש, וסיפר כי למרות התחושה המוזרה, זה משהו שהוא שלם, בשל ומוכן אליו, והוא עוד צריך להתרגל לג'ינס וחולצה במקום מדי הקבוצה אחרי 22 שנים בבוגרים.

התנהלות כמנהל מקצועי: "אני אדע להתמודד עם כל דבר, אנחנו כמועדון נדע להתמודד עם כל דבר. אני מצפה מכל שחקן שלא משחק שלא יהיה שמח, ושירצה לשחק כל דקה ושיהיה מוכן תמיד לשחק. ואם הוא יוצא בחיוך כשהקבוצה שלו בפיגור או לא ניצחה את המשחק, אז הבעיה היא אצלו. מי שמוציאים אותו צריך להתאכזב, כמובן תוך כדי שהוא נשמע להוראות המאמן."

ההבדל בינו לבין אלי אוחנה: "פיגורה? הוא הפיגורה בירושלים. קודם כל, זאת חוויה עצומה מבחינתי לעבוד עם מישהו שהיה האליל שלי. מילדותי ואחר כך כשחקן תמיד הסתכלתי על אלי אוחנה כאחד הגדולים של הכדורגל הישראלי. עכשיו יש לי את ההזדמנות לעבוד איתו ביחד, והשילוב הזה מבחינתי יכול להוביל רק לדברים טובים. אנחנו נקבל ביחד את ההחלטות כדי לעזור לבית"ר ירושלים כמה שיותר גבוה."

עם אוחנה.
עם אוחנה. "יש לי את הכבוד לעבוד איתו" (דני מרון)


ממי למד את מקצוע הניהול המקצועי: "קודם כל, יש לי הרבה מה ללמוד. לא חשבתי לרגע שאני מושלם לתפקיד ושאני לא צריך ללמוד בו כלום. לשמחתי עברתי הרבה מנהלים מקצועיים בתור שחקן בקבוצות באירופה, וגם בישראל עבדתי עם היחיד שהצליח בגדול וזה היה עם ג'ורדי. אני יודע איך צריך להתנהל, כמובן שיש לי את הדרך שלי איך לשפר דברים, איך לעזור לשחקנים להוציא את המקסימום. אני מאמין שנעשה טעויות על הדרך, אבל בסופו של דבר אני כן מאמין שאני יכול להוביל את התהליך הזה למקום טוב וחיובי. אצלנו מהר מאוד שופטים לפי תוצאות, אז אני מקווה שיהיה לי קצת יותר שקט להוביל את התהליך שאני רוצה להוביל בו. אני מקווה שזה יהיה טוב, אבל אני גם מוכן לזה שזה לא יצליח. להיכשל זה חלק מזה".

"אני אשב ביציע", המשיך בניון, "מבחינתי אני לא רואה בזה שום דבר רע או שלילי אם אני יושב ליד אוחנה או חוגג או ליד אנשים אחרים בהנהלה. אני חלק מההנהלה, חלק מהמועדון הזה, אני לא חושב שיש משמעות גדולה לזה איפה אני יושב. מה שכן, יש משמעות למה אני עושה ביום יום. וביום יום, אני כן אגיע לאימונים. אני לא אהיה שם כדי להעביר אימונים או הוראות למאמן, בשביל זה יש מאמן ומקצועית הוא צריך לנהל את השחקנים במגרש, לפי ראות עיניו.. איך מתאמנים, מי ישחק ומי לא ישחק, אני מבחינתי העבודה הקשה שלי מתחילה עכשיו. זה מתחיל לבחור את הצוות הנכון וכן הלאה".

הציפייה הגדולה ממנו: "זה נכון, זה מבחן גדול עבורי, אבל גם לכולם. גם לבעלים של בית"ר ירושלים שמעולם לא עבד עם מנהל מקצועי. אני אישית באמת מאמין בעצמי. כמובן שאני צריך ללמוד הרבה כמו שאמרתי לכם. אני לא חושב שמישהו שניהל מקצועית 10 שנים ויבוא לבית"ר ירושלים יצליח ב-100%. זה יכול להיות מישהו כמוני שלא ניהל מקצועית, אבל עבר המון בקריירה ומכיר את כל המנהלים המקצועיים בקבוצות הגדולות ויודע מה שחקנים אוהבים ומה שחקנים לא אוהבים ואיך צריך להתנהל עם שחקנים. אני באמת מאמין בעצמי שאוכל ליישם את זה פה בבית"ר. כמובן בעזרתו של אלי אוחנה, שכמו שאמרת זה אחד מהשחקנים הגדולים ששיחקו פה בישראל. זה שהוא לידי יכול כמובן לעזור לי להיכנס לתפקיד הזה בצורה יותר חלקה. אני באמת מאמין בעצמי, יהיה קשה, לא יהיה פשוט אבל בסוף אני אצליח".

בניון.
בניון. "העבודה הקשה שלי מתחילה עכשיו" (דני מרון)

המועדון שבו קיבל את הערך המוסף בקריירה: "אני חושב שאני צריך לתת כבוד קודם כל לכל המועדונים ששיחקתי בהם, כי כולם שיפרו אותי ונהניתי בכל מועדון שהייתי. כמובן שבחו"ל שיחקתי במועדונים גדולים, אבל אני חושב שזה די ברור מול כולם ששלוש השנים שלי בליברפול היו התקופה הכי טובה שבה הכי התקדמתי. בשנים האלה נכנסתי לתודעה של המון אנשים בכל העולם, וראו בי שחקן לגיטימי בליגה האנגלית. אבל עברתי חוויות מדהימות. ללמוד שנה מוונגר, וכשהייתי בצ'לסי אומנם נפצעתי בתחילת שנה אבל להיות עם אנצ'לוטי, זה אנשים גדולים שעשו המון בשביל הכדורגל. ואני לא מדבר בכלל על השחקנים ששיחקתי איתם. אז עברתי הכל מהכל. את כל החוויות האפשריות. נהניתי באמת בכל מועדון, וגם במועדונים בישראל, כולם נתנו לי ועזרו לי להגיע לאן שהגעתי".

המנג'ר שהוא המודל לחיקוי: "זה לא אחד ספציפי, כמו שאמרתי מקודם, צריך ללמוד מכל אחד. כשהייתי צעיר בתור שחקן, חשבתי שאולי אני אהיה מאמן יום אחד, ועברתי הרבה מאמנים שלקחתי בחשבון מה לקחת ומה לא לקחת ממאמן מסוים. פה זה אותו דבר. היה לי מנהל מקצועי גם בליברפול, גם בארסנל, בכל מקום שהייתי, ואני לוקח את הדברים הטובים לנסות לשפר את הפחות טובים".

השחקנים שיגיעו לבית"ר: "אם אני רוצה שחקן בבית"ר ירושלים, הוא יהיה פה. אמרתי את זה כמה פעמים, רק לפני כמה ימים סיימתי את העונה, אבל אפשר להגיד שמהיום אני מתחיל באמת לעבוד. אנחנו יושבים הרבה, אני ואוחנה, ואנחנו מדברים, ואנחנו ניקח את ההחלטות. ברגע שיהיה מאמן, הוא יבין את המשמעות שלנו בתפקידים שלנו. מביאים את הסגל ועוזרים לבנות את הסגל. הכול כמובן לטובת המאמן, ברגע שנחתים, אנחנו נשתף את המאמן בקבלת ההחלטות, אבל אנחנו רואים ראייה לשנים".

במשחק הפרישה.
במשחק הפרישה. "מהיום אני מתחיל לעבוד באמת" (דני מרון)

מחלקת סקאוטינג בתכנון: "אנחנו מרחיבים את הצוות וניגע בכל מקום שבו אנחנו חושבים שצריך לשפר. אם זה צוות רפואי, צוות אנליטי וכו'. אנחנו נרחיב הכול, כדי להביא לתנאים כאלה שכולם יעבדו במקום טוב, ולשחקנים יהיו את כל התנאים להתמקד אך ורק במגרש."

הסטנדרטים שהביא מחו"ל: "אני חושב שצריך קודם כל צריך לא לטעות בבחירת השחקנים. זה לא כל מי שמוכשר ויש לו כישרון צריך להגיע למועדון גדול. יש המון דברים באופי שצריך לבדוק, וצריך לברר הרבה דברים. להביא את השחקנים הנכונים. אני מאמין שהשחקן הישראלי כן רוצה ללמוד, כן רוצה להשתפר. אנחנו צריכים להביא את התנאים והאנשים הנכונים כדי שהוא יצליח להשתפר. וכמובן שלא שופטים שחקנים אחרי משחק שניים ומאבדים סבלנות, וכנ"ל עם זרים. צריך לתת לשחקנים גם הישראלים וגם הזרים את הזמן להתאקלם. לעבוד איתם נכון, ולתת להם את ההרגשה שמאמינים בהם, ואני מאמין שזה יביא בסוף לתוצאות".

הטעם המר שנשאר אצל אוהדי מכבי חיפה: "דיברתי כבר הרבה פעמים על מכבי חיפה, וכולם מבינים מה זה מכבי חיפה בשבילי. לשם חזרתי אחרי השנים בחו"ל, למקום שבו הרגשתי שהוא הבית. ואני חושב שאם הייתי צריך לקבל את אותה ההחלטה, הייתי מקבל בדיוק את אותה ההחלטה למרות הדברים שקרו שם. אף אחד לא יכול לנבא עתידות איך הדברים התנהלו בצורה כזו או אחרת, אמרתי שאני לא מצטער על ההחלטה שעזבתי את מכבי חיפה, אני חושב שאם הייתי נשאר לא הייתי סולח לעצמי. הייתי הולך נגד האמת שלי ונגד מה שאני באמת מאמין בו".

במדי מכבי חיפה.
במדי מכבי חיפה. "אף אחד לא יכול היה לנבא איך הדברים יתנהלו" (ערן לוף)

"הם כועסים כי עזבתי אחרי הגביע למכבי תל אביב. אני יכול להבין את הכעס של חלק מהקהל, כי אמרתי גם שאני מאוכזב מהדרך שהרומן יסתיים אבל הטעות היחידה שעשיתי, והודיתי כבר כמה פעמים, היא שהלכתי להתראיין אחרי המשחק. אני נפרדתי מיענקל'ה הרבה לפני הגמר, כולם ידעו שאני עוזב. זה לא שזה בא בהפתעה. אם המועדון ישב איתך ואמר לך 'תוותר על החוזה', כשחזרתי אחרי 12 שנה למקום שהרווחתי בו הרבה פחות ממה שיכולתי להרוויח מקבוצות אחרות בישראל שהציעו לי, זה לא נעים. אני החלטתי ללכת למכבי חיפה ושנה אחר כך בגלל 'אי הבנה' אמרו לי לך תחפש קבוצה, תוותר על החוזה, זה לא נעים בכלל. צריך לזכור את זה. אבל מתקדמים בחיים ואני מאחל להם בהצלחה".

דברים שעשה כשחקן שלא יוכל לעשות כמנהל מקצועי: "אני שלם עם כל החלטה שלקחתי לאורך הקריירה, למעט הריאיון שנתתי אחרי משחק הגביע במכבי חיפה. בכל החלטה, בכל התנהלות הייתי מתנהל בדיוק אותו דבר. הלכתי עם האמת שלי עד הסוף, לצערי בתקשורת אוהבים לנפח דברים כאלה ואחרים זה ששחקן יוצא מחילוף ולא מחייך ועצוב על הספסל יש שעושים מזה כותרות, והבעיה היא לא אצלי. גם אצל אלי כהן אני ביקשתי לצאת מהמשחק, מי שהיה עם 40 מעלות חום זה אני".

"אני ביקשתי לצאת. אבל בגלל שבישלתי את ה-2:2 ונכנסתי להארכה, אלי כהן ביקש ממני להמשיך לשחק אני צריך אותך במגרש. אמרתי לו שאני אנסה כמה דקות, אם אני לא אצליח אני רוצה לצאת. אני לא הרגשתי טוב. התחילה ההארכה, הרגשתי בסדר, בצד השני כבר התחילו עם החילוף ואני סימנתי עם הידיים שהכול בסדר, ואריק בנאדו חשב שאני לא רוצה לצאת אז התחילו המשיכות בחולצה, ואתה יודע הייתי צריך לרוץ ולהגיד לו שהכול בסדר אני ממשיך. המשחק המשיך, וחצי דקה אחר כך אלי כהן קרא לי שאל אותי אם אני מרגיש טוב ואני יכול להמשיך, אמרתי לו כן, אמר לי יופי תשחק עד הסוף. זה בדיוק הסיפור אחד לאחד ואתה יכול לשאול את יענקל'ה כי אחרי המשחק איך שנכנסנו לחדר ההלבשה יענקל'ה לקח אותי לחדר כשהוא מצד ימין, אלי מצד שמאל שאל מה היה, וסיפרתי לו בדיוק את האמת".

במדי הנבחרת.
במדי הנבחרת. "שיא מעל כל קבוצה ששיחקתי בה" (דני מרון)

התקווה שיביא דברים חדשים לכדורגל הישראלי דרך התפקיד החדש: "אני מקווה מאוד שאני אצליח, כי אני זה ייתן פתח גם לישראלים אחרים שיקבלו את התפקיד במועדונים, אנחנו לא רואים את זה קורה במועדונים אחרים לצערי, ואני צריך להוכיח שגם הישראלים מסוגלים לעשות את התפקיד הזה בצורה טובה.

מה מבחינתך השיא? "קודם כל, אני רוצה להגיד שהנבחרת היא שיא ומעל כל קבוצה ששיחקתי בה, לא ליברפול לא ארסנל ולא אף אחד אחר, שום דבר לא משתווה לרגעים שאתה שומע את ההמנון באצטדיון רמת גן ומוביל את הנבחרת. מבחינתי היא מעל הכל והיא תמיד חשובה. אני נמצא היום במועדון גדול, אני נמצא בבית"ר ירושלים שהוא אחד המועדונים הכי גדולים בכדורגל הישראלי, אני חושב שזה מקום מדהים להיות מנהל מקצועי ולנסות להצליח. אני לא יודע כמה שנים אני אהיה פה, יכול להיות שלא ירצו אותי אחרי חצי שנה ויכול להיות שאני אהיה פה גם 10 שנים. השאיפה בסופו של דבר כמו שחקן, אם אצליח אני ארצה להיות באירופה".

רוני לוי.
רוני לוי. "לא דיברתי עם אף מאמן" (האתר הרשמי)

האם רוני לוי סגור: "באמת שלא דיברתי עם שום מאמן. המאמן היחידי שדיברתי אתו ואני מדבר אתו זה ניר קלינגר. יש לו חוזה, ואנחנו צריכים כרגע לשבת לאחר שסיימנו את העונה. נקבל את ההחלטות מה נכון ומה לא למועדון, נעשה את זה בצורה הכי טובה שאפשר. וברגע שנקבל החלטות כולם יידעו. אני לא מתכוון לדבר על שום דבר לפני שישבתי עם מישהו וסגרתי את זה איתו. כל דבר שיתקבל כולם יידעו".

התקציב לעונה הבאה: "התקציב סגור, פחות או יותר כמו העונה האחרונה."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי