מכבי חיפה חוזרת לאירופה. הירוקים הבטיחו אמש (שבת) את ההעפלה למוקדמות הליגה האירופית אחרי ניצחון 1:2 דרמטי בנתניה לאחר עונה מלאת תהפוכות. לאחר המשחק, שחקני הקבוצה חגגו בחדר ההלבשה את ההישג במשך דקות ארוכות. הבעלים, יענקל'ה שחר, שצהל משמחה לאחר שער הניצחון של ירדן שועה, ירד לחדר ההלבשה ובירך את השחקנים והצוות המקצועי.



מי שזכה להרבה קרדיט הוא מאמן הקבוצה, מרקו בלבול. למרות שספג לא מעט ביקורות בתקופה האחרונה, ספק אם מישהו בכרמל האמין שהירוקים יעפילו לאירופה לאחר פתיחת העונה הנוראית. "בלבול ראוי לקרדיט ענק. אסור לשכוח מה היה המצב של הקבוצה כשהוא קיבל אותה" אמרו במועדון והוסיפו: "הוא הגיע לאחר פרשת גוטמן כשברקע מחאת האוהדים והצליח לחבר את הקבוצה ולהוביל אותה גם להישגים מקצועיים".



המאמן עצמו סיכם את העונה בהתרגשות לאחר המשחק, ובחר את הרגע המיוחד שלו: "הניצחון 0:1 על בני יהודה בסמי עופר. זה היה הניצחון הביתי הראשון אחרי מספר חודשים. באנו עם הרבה משקולות על הרגליים ויצאנו עם נקודות. בעיניי זה היה רגע חשוב מאוד".



השחקנים והצוות המקצועי יצאו לפגרת קיץ, אך כבר במהלך חודש יוני יתכנסו למחנה האימונים לקראת הסיבוב הראשון באירופה. בקבוצה יצטרכו לקבל החלטות דרמטיות כבר בשבוע הקרוב לגבי עתיד של מספר שחקנים בקבוצה.



הנושא הבוער ביותר על סדר היום הוא המשך דרכו של קרים פריי. הטורקי אומנם פרסם פוסט באינסטגרם לאחר המשחק בו רשם: "אולי נתראה שוב", אך הירוקים הבהירו שינסו להגיע להסדר מול קבוצתו איסטנבול בשאקשהיר, והביעו אופטימיות לגבי סיכויי ההישארות שלו במועדון.



המטרה היא להוריד את דמי ההעברה ממיליון יורו. במידה ולא יצליחו ינסו להשאילו לעונה נוספת. גם עתידו של הקשר הקמרוני, ג'ורג' מנדז'ק אינו ברור. כפי שפרסמנו לראשונה לפני מספר שבועות, בעקבות העתירה לפיפ"א על החוזה הלא חוקי של השחקן בספרטה פראג, הירוקים ישמחו להחתימו בהעברה חופשית, במידה ולא, יבחנו אפשרויות נוספות.



אליסון דוס סנטוס ילך בעקבות מנואל איטורה ויעזוב בקיץ, וסומן כבר ע"י מכבי נתניה. החלטה על המשך דרכו של אטיין ריינן תתקבל בימים הקרובים. האחרון זוכה להערכה רבה מהצוות המקצועי אך במועדון מאמינים כי בכדי להגיע להישגים באירופה דרוש בלם איכותי יותר.



בגזרת הישראלים, הדילמה הגדולה ביותר היא סביב צמד החלוצים, שון וייסמן וניקיטה רוקאביצה. השניים מוערכים מאוד בעיני מרקו בלבול, וההחלטה תהיה כלכלית בלבד. כרגע וייסמן, שסיים את העונה בכושר מצוין, אינו מסכים לזוז מדרישות השכר שלו, שעל פי גורמים במועדון 'מוגזמת לחלוטין'. בנוגע לעתידו של האוסטרלי, נציגים משני הצדדים הודיעו שישמחו להמשיך את ההתקשרות עם השחקן, אך לא ישדרגו את שכרו.



סאן מנחם מבוקש בבית"ר ירושלים ולא צפוי להמשיך, גם רועי קהת, שמחפש קבוצה כבר מחודש ינואר צפוי לעזוב, ובמועדון מקווים שיצליחו 'להיפטר' מהשכר האסטרונומי שלו במהרה. גל אלברמן צפוי להודיע על פרישה בימים הקרובים ויקבל הצעה להישאר בתפקיד מקצועי בכפר גלים.



פרט לגיל יצחק שחתם בחודש ינואר, מי שמתקרב חזרה לחיפה הוא מגן נבחרת ישראל, טאלב טוואטחה. המגן השמאלי של פרנקפורט קיבל את ההודעה על סיום דרכו בגרמניה, ומעורר עניין רב אצל הירוקים ובמספר קבוצות בליגה השנייה בספרד. נציגיו של השחקן הבהירו שהמגן יחזור רק במידה ויהיה אחד מהמשתכרים הבכירים בקבוצה, ויזכה לחוזה ארוך טווח.