כבירי מאשים: "השקעתי בהפועל תל אביב מעל 52 מיליון ש"ח"

אמיר כבירי
אמיר כבירי | צילום: ניר קידר

בעלי הפועל תל אביב לשעבר חשף מסמך המפרט את כל פעילותו בתקופה שהחזיק במועדון, ומסביר כיצד לא היה אחראי לחובות ולפירוק הקבוצה. עורך דינו זיו סימון לספורט1: "המסמך הזה הוא האני מאמין של כבירי"

(גודל טקסט)

בעלי הפועל תל אביב לשעבר אמיר כבירי הבטיח לעשות סדר בכל מה קרה בזמן שההקבוצה היתה בבעלותו, במה שאולי ישפוך אור על המצב בו נמצא המועדון כיום. היום (חמישי), חמישה חודשים לאחר דו"ח המפרק שהפנה אליו את האצבע המאשימה, פרסם כבירי דו"ח מפורט ובו הוא מביא את כל השתלשלות העניינים מהרגע שנכנס למועדון כבעל הזכויות ועד הקפאת ההליכים והסדר הנושים דרך בית המשפט.

במסמך כותב כבירי כיצד הגיע לרכוש את הפועל תל אביב מחיים רמון דרך עמותת "האדומים" על אף האזהרות על ליקויים בדו"חות הכספיים. הוא מספר כיצד הגיעו החובות והתביעות כלפי המועדון על שחקנים ששיחקו בתקופתו, ביניהם קלאודיו בומבה, בן רייכרט, ארון שוינפלד והמאמן סזאר מנדיונדו. המסמך מפרט כיצד הגיע המועדון להקפאת ההליכים, הפירוק, החברה הסינית CMEC ועוד.

לאורך הדו"ח טוען כבירי כי הוא השקיע בהפועל תל אביב מעל 52 מיליון ש"ח, ושהמפרק הוא שלא נותן לו להמשיך את התהליך. כבירי התחייב לשלם על רייכרט והגיש כתב תביעה נגד אלי טביב – בעיקר בנושא גבריאל דוס סנטוס, עליו הוא עצמו שילם למרות שהכסף היה אמור להגיע מטביב. הרושם הכללי העולה מהדו"ח הוא שכבירי היה עסוק, ועודנו, ב"כיבוי שריפות".

בן רייכרט.
בן רייכרט. "גם לאחר הפירוק, כבירי המשיך לשלם למכבי ת"א)

עורך דין זיו סימון ממשרד סימון, עישר, דסקל ושות' המייצג את אמיר כבירי, אמר לספורט1: "בינואר האחרון נפל דבר כאשר שאול קוטלר פרסם את דו"ח הפירוק של הפועל ת"א, בו הועלו טענות קשות נגד מר כבירי. עוד באותו יום כבירי הוציא הודעה לעיתונות ובה סתר את טענות המפרקים והתחייב שב-30.5 יתפרסם דו"ח במטרה להפריך את טענותיו של קוטלר בדו"ח הפירוק. זה בעצם האני מאמין של אמיר, מה קרה מאז נכנס לקבוצה והכאוס שגילה בהפועל ת"א".

בשלושה תיקים עבי כרס ניתן לראות כי לעסקת רייכרט, למשל, אמיר ערב באופן אישי: "המשמעות היא שגם לאחר מועד הפירוק, אמיר המשיך לשלם למכבי ת"א את התשלומים עבור רייכרט. אפשר לראות גם הסדרי חוב לחברת האבטחה שאמיר המשיך לשלם אחרי הליך הפירוק".

סך ההשקעה של כבירי בהפועל ת"א: "הוא הזרים כ-52 מיליון שקל לקבוצה בתקופה שהוא היה הבעלים. זה הוזכר, אבל זה צריך להיות ברור, הוא הבעלים היחיד של הפועל ת"א – אני חושב שזה כולל הבעלים הנוכחיים – שבאמת הזרים כסף מהבית. אמיר הוא היחיד שהכרטסת שלו מראה שהוא העביר סכומי כסף לקופת הפועל ת"א. לבוא אליו אחרי שהוא השקיע כ-52 מיליון שקל מכיסו לכיסוי חובות החברה ושהוא עדיין משקיע מיליוני שקלים נוספים על דברים שהוא ערב עליהם אישית, להגיד לו שיתבעו אותו על עוד 75 מיליון שקלים מסיבה כזו או אחרת…המסמכים והנתונים מראים אחרת".

זיו סימון.
זיו סימון. "הטעות הגדולה של אמיר זה שהוא הלך עם הלב"

הטעויות שאמיר כן עשה: "הטעות הגדולה של אמיר זה שהוא הלך עם הלב. הוא לא ביצע בדיקת נאותות על אף המלצה מפורשת שאנחנו נתנו לו. יש איש עסקים ויש אוהד כדורגל, והוא בא קודם כל כי הוא אוהד הפועל ת"א שרצה להציל אותה בכל מצב. הוא איש עסקים מוצלח, אבל כשמערבבים עסקים עם רגש כנראה שלפעמים הרגש גובר. הבעיה האמיתית הייתה בדיקת נאותות, כי אם היא הייתה מתבצעת הוא היה רואה את חובות המועדון נפרשים לפניו ואולי הוא היה מבצע עוד לפני כניסתו החלטות עסקיות אחרות".

אם כבירי לא מתנהג בתמימות בימים אלה: "צריך לשאול את המפרקים, כי התכתובות מראות בצורה מפורשת שהסינים נשארים בהסכם גם אחרי הפירוק ומבינים שהמהלך הזה הוא נכון להצלת הפועל ת"א. המפרקים ביודעין או שלא, בחרו שלא להמשיך את ההתקשרות עם הסינים".

חלקו של אלי טביב בפירוק: "הדו"ח לא מדבר באופן פרטני על אחריות, אבל אני יכול לספר על מקרה אחד, שיש את דוס סנטוס שטביב התחייב בהסכם מול חיים רמון לשלם את החוב הזה ובסופו של דבר נפסק כנגד הפועל ת"א, בהליכים שטביב ניהל, תשלום של שני מיליון שקלים. טביב לא שילם ומי ששילם את הסכום היה אמיר שילם את הסכום. אפילו התנהלו הליכים משפטיים, שנגדעו במועד קבלת החלטת הפירוק וכעת המפרקים צריכים להחליט כיצד להתמודד עם החוב הזה. אני מזכיר שאמיר השקיע 52 מיליון שקלים לכיסוי חובות עבר וניהול הקבוצה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי