מבחן בגרות בוורשה: ישראל לא צריכה לחשוש מפולין

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט

הניצחון על לטביה בסוף השבוע היה מתבקש ולא הוציא אף אחד מאיתנו מגדרו, אבל כשזהבי לא מפסיק לכבוש, המוראל בשיא והשחקנים בטוחים בכושרם, דני דבורין משוכנע שהגיע הזמן של הנבחרת לבצע צעד קדימה

(גודל טקסט)

שנים רבות כשלה נבחרת הכדורגל של ישראל בניסיונותיה "לעלות כיתה" ברמה העולמית. אכזבה רדפה אכזבה והנבחרת הלאומית לא הצליחה לספק את הסחורה, אבל פעם ביובל בכל זאת כן מגיעה ההזדמנות הגדולה לבצע את קפיצת המדרגה – וההזדמנות היא במשחק הערב ודווקא בפולין (שני, 21:45).

ישראל תעלה למגרש לאחר שהשיגה בשני משחקיה האחרונים את מלוא הנקודות. ההפתעה הגדולה הייתה בניצחון הביתי 2:4 על נבחרת אוסטריה, וביום שישי האחרון היא אף גברה במשחק חוץ 0:3 על נבחרת לטביה. אמנם במפגש זה התברר שלטביה שימשה רק כיריבת אימון, אבל העובדה שערן זהבי השלים שלושער שני ברציפות, הוכיחה שהכובש הישראלי מגיע במלוא כוחו למשחק עם פולין.

בהדגישי את העובדה שהערב יהיה זה מבחן הבגרות של נבחרת ישראל, הכוונה היא לכך שניצחון על לבנדובסקי וחבריו יסמן את ההתקדמות הרצינית אליה אנו נושאים עיניים שנים כה רבות. פולין נחשבה מראש לנבחרת הטובה מכל האחרות בבית ובעלת הסיכויים להעפיל למשחקי טורניר גמר אליפות אירופה, אלא שעם כל הכבוד, פולין היא נבחרת טובה, אבל אינה נבחרת מושלמת, והיא בוודאי אינה ברמתן של נבחרות גדולות שהוגרלו לבתים אחרים בשלב המוקדמות. מכאן שעולה כמובן השאלה האם יש ביכולתה של ישראל לנצח גם בוורשה?


הרצוג ורוטנשטיינר. מבחן בגרות בוורשה (אודי ציטיאט)

לא סתם הכתרתי משחק הזה כמבחן בגרות, שכן הגיע הזמן שבו יוכלו שחקני נבחרתנו להישיר מבט בחוץ גם אל נבחרת כפולין ובכך לרשום הפתעה לא מבוטלת ברמה אירופית. זו ההזדמנות מפני שהמוראל הישראלי בשיאו והשחקנים בטוחים בכושרם. עליהם לחשוב על כך שניתן לזכות בכל 3 הנקודות. ובמילים אחרות: לא לחשוש. המאמן הרצוג ושחקניו חייבים לבצע את אותו צעד קדימה ולא להסתפק במה שהשיגו עד היום.

אם נבחרת פולין תנצח את ישראל, תהיה זו עבורי אכזבה עצומה. הניצחון על לטביה לא הוציא אף אחד מאיתנו מגדרו מרוב התפעלות. בראותי את נבחרת לטביה הניצחון ממש התבקש. אבל עכשיו הבה נראה אם הוא יוכל לשמש מקפצה גם למשחק הערב.

נבחרת פולין כבר התייחסה לערן זהבי והיא מודעת לכוח האש שלו. בניסיונותיה לבלום את כוכב הליגה הסינית בכדורגל, היא תעמיד בפני זהבי אתגר יוצא דופן. זהבי מוכן לכך, ועם זאת חשוב שכל שחקני ההרכב יתנו 100 אחוזים, ובעיקר ההגנה, שתתמודד עם חלוצים ברמה שונה העולה פי כמה וכמה על אלה בהם פגשה ביום שישי האחרון.

אני ממתין, כמו כל ישראלי, בסקרנות כדי לדעת האם קו העליה היחסי שבו מצויה הנבחרת, יימשך, או חלילה ייבלם. נאחל לנבחרת הצלחה – ונשמח מאד אם תפתיע את אירופה כולה.


זהבי. מגיע במלוא כוחו לפולין (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי