רשמית: עלי מוחמד סיכם לשלוש שנים בבית"ר ירושלים

עלי מוחמד
עלי מוחמד | דני מרון

קשר מכבי נתניה הפך לרכש היקר בעידן חוגג, אחרי שהבעלים הפעיל את הסעיף השחרור העומד על 2.5 מיליון דולר. בניון: "מדובר בתוספת כוח משמעותית, זו אמירה בנוגע לבניית הסגל". מסתמן: כחילה יעשה את הדרך ההפוכה

(גודל טקסט)

עכשיו זה רשמי: שעות ספורות לאחר שדיווחנו על התקדמות במגעים בין בית"ר ירושלים למכבי נתניה על רכישת הקשר עלי מוחמד, הערב (שני) הודיעו הצהובים-שחורים מהבירה על צירוף הקשר בחוזה לשלוש השנים הבאות – למעשה הרכש היקר בתולדות המועדון.

מוחמד בן ה-23 סיכם את כל תנאיו, ירוויח כ-250 אלף דולר לעונה והוא צפוי לחתום רשמית עם חזרתו ארצה, אחרי שמשה חוגג הפעיל את סעיף השחרור בחוזהו של הניז'רי העומד על 2.5 מיליון דולר. בנתניה סיפרו כי 60 אחוזים מסכום ההעברה יגיעו לקופתם, מכיוון ש-30 אחוזים מכרטיס השחקן שייכים לעלי מוחמד ולסוכניו ו-10 אחוזים מגיעים לנציגיו כדמי תיווך ועמלות שונות על עבודתם. בבית"ר ירושלים סיפרו כי רכשו 80 אחוז מכרטיסו של הקשר, כך ששווי העסקה מבחינת המועדון הינו כ-1.7 מיליון דולר ו-20 האחוזים הנותרים נותרו בבעלות השחקן ואנשיו.

המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, יוסי בניון שעד כה צירף את לוי גרסיה מקריית שמונה ב-1.2 מיליון יורו, החלוץ שלומי אזולאי שעזב את בני סכנין והמגן מקסים גרצ'קין שסיים את חוזהו במכבי תל אביב, אמר לאתר ההודעה הרשמית: "מדובר בתוספת כוח משמעותית עבורנו, עלי מוחמד היה אחד השחקנים המצטיינים בליגה בעונות האחרונות והצטרפותו אלינו בהחלט מהווה אמירה בנוגע לבניית הסגל העמוק והחזק שלנו".

ממכבי נתניה נמסר: "מכבי נתניה ובית"ר ירושלים הגיעו להסכמה על העברתו של עלי מוחמד. מועדון בית"ר ירושלים התחייב לשלם את סעיף השחרור המופיע בחוזהו של השחקן. אנו רוצים להודות לעלי על שלוש עונות נפלאות, ולאחל לשחקן הצלחה בהמשך הדרך".


נשאר בצהוב שחור, אבל בעונה הבאה במדי בית"ר ירושלים (עדי אבישי)

כעת על המועדונים לסכם ביניהם את פרטי העסקה האחרונים, כשבין השאר תיבחן האפשרות שנתניה תקבל עדיפות על כמה משחקני בית"ר. כפי שפרסמנו הבוקר, נתניה העלתה את אופציית צירופו של טל כחילה ועל פי המסתמן בשעות האחרונות, הוא אכן יעבור לעיר היהלומים: "אנחנו מחכים לפגישה עם נתניה", אישרו בסביבת הבלם.

בהחלט ייתכן שגם יעקב בריהון ייכלל בעסקה ויעבור לנתניה, מעברים שאם ייצאו לפועל יפחיתו את השלום שישלם חוגג עבור הקשר מניז'ר שכיכב בנתניה בשנתיים האחרונות. בנוסף, בנתניה גם שואפים להשאיר את השוער דני עמוס, אך בשל הפערים באורך החוזה, גם ארנסט שטקוס נלקח בחשבון. 

כידוע, מוחמד, שחקן נבחרת ניז'ר, הגיע ארצה בעונת 2015/16 ושיחק בליגה הלאומית במדי בית"ר תל אביב/רמלה. אחרי שנה הוא עבר למכבי נתניה והיה שותף לעלייתה לליגת העל, כשבשנתיים האחרונות בליגה הבכירה ביסס את מעמדו כאחד הקשרים האיכותיים בליגה. רק לפני כשבועיים, בראיון לספורט1,הודה סלובודאן דראפיץ', מאמן מכבי נתניה, שהוא מעריך שמוחמד יעזוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי