התואר עדיין בחיים: מכבי ת"א בגמר לאחר 83:85 דרמטי על הפועל אילת

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | עדי אבישי

הדרומיים היו קרובים להפתעה, אבל סקוטי ווילבקין להט עם 21 נק' ועבודת הגנה מצוינת והוליך את הצהובים לקרב בניסיון להגן על התואר. 22 נק' של טוקוטו לא הספיקו לדרוקר, שנותר עם המחמאות אחרי עונה גדולה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא הצליחה להעפיל לפלייאוף היורוליג, ובגביע הודחה ברבע הגמר, אבל תואר אחד נותר לה להילחם עליו העונה והיא עדיין במאבק לשמור עליו. האלופה המכהנת ניצחה הערב (שני) 83:85 את הפועל אילת ועלתה לגמר הפיינל פור בסיום משחק צמוד ומותח בו היתה קרובה לאבד הכל ברגע אחד.


אף אחד בשורות מכבי לא ציפה למשחק קל, אבל העובדה שאילת לא היתה רחוקה מהפתעה ענקית צריכה להדאיג את ספרופולוס. וזה לא שהשחקנים שלו לא היו טובים הערב. ווילבקין קלע בלי סוף והנהיג את חבריו גם בהגנה, מייקל רול היה במקום הנכון בזמן הנכון וטאריק בלאק לקח ריבאונדים בלתי אפשריים. אבל איכשהו זה כמעט לא הספיק. אילת נלחמה, רפי מנקו ועידן זלמנסון הצטיינו וג'יי. פי. טוקוטו היה בכל מקום במגרש ולמרות שבקושי היו ביתרון, פוזשן אחד בסיום זה כל מה שהיה חסר להם.


מה שהיה לטובת מכבי היה האקס פקטור: העובדה שהיא מכבי תל אביב. זה וסקוטי ווילבקין. חטיפה אחת בתזמון מושלם היתה בעצם הנקודה ממנו אילת כבר לא הצליחה לחזור. ביום חמישי יגיע הגמר, ואם הוא לא יזהה את הנקודה הזאת בה הוא צריך להיות הגורם המכריע, זה עלול להסתיים לא כל כך טוב עבור שמעון מזרחי.


טאריק בלאק. מצטיין בהתקפה של מכבי (עדי אבישי)
טאריק בלאק. מצטיין בהתקפה של מכבי (עדי אבישי)


מהלך המשחק
מכבי ת"א פתחה בחמישייה עם יובל זוסמן, דיאנדרה קיין, ג'ייק כהן, סקוטי ווילבקין וטאריק בלאק. אילת פתחה עם רפי מנקו, עידן זלמנסון, אבי בן שימול, ג'יי פי טוקוטו ואיילז'ה בראיינט. מנקו עשה את הנקוודת הראשונות, אבל ווילבקין וכהן נתנו יתרון ראשון לצהובים ב-2:3. ווילבקין נוריד שלשה והמשחק יצא לדרך באמת. טוקוטו עשה נקודות קשות וזלמנסון עזר כדי לצמק ל-6:8. זוסמן ובלאק קלעו מהעונשין והעלו את קבוצתם ל-8:15, שלושתם הזרים של אילת הגיבו וצימקו ל-15:17. אלכס טיוס עלה מהספסל והגדיל את הפער ל-15:22, אבל אילת המשיכה להילחם ולפני סיום הרבע הצליחה לצמק ל-20:22.


עם פתיחת הרבע השני, טוקוטו חדר נהדר והשווה את התוצאה. הוא המשיך להראות יכולת נהדרת ולא נתן ליריבה לברוח, אבל מייקל רול וג'ון דיברתולומיאו קלעו ונתנו 24:26. ג'וני אובראיינט קלע שלשה והחזיר את מכבי ליתרון 7. בשלב הזה שודבראנד התעורר וקלע שתי שלשות רצופות שנתנו לאילת יתרון ראשון מאז הדקה הראשונה, 31:32. רול החזיר את ההובלה, אבל ספרופולוס לא היה מרוצה מההגנה ולקח פסק זמן שלוש דקות לסיום הרבע. המשחק הוסיף להיות צמוד, כשרול קולע שלשה בתזמון נהדר ולקינוח ווילבקין חותם את המחצית ב-37:42.


דיאנדרה קיין. הרגיע בדקות מדאיגות (עדי אבישי)
דיאנדרה קיין. הרגיע בדקות מדאיגות (עדי אבישי)


סולימאן בריימו היה הראשון לעשות נקודות ברבע השלישי, מדייק פעמיים מהעונשין ומצמק ל-42:39. דיאנדרה קיין קלע עבור ספרופולוס ושמר על היתרון, זוסמן הוסיף נקודות חשובות בדרך ל-42:48. היה נדמה שמכבי סוף סוף בורחת, אבל אלייז'ה בראיינט קטף ריבאונד הגנה והשחיל לייאפ נהדר שצימק ל-2 הפרש בלבד. הוא הוסיף שתי קליעות מהקו כדי להשוות, טיוס הרגיע מעט עם נקודות בצד השני. דיברתולומיאו כבש שלשה אדירה כדי להעלות ל-52:57. אובראיינט הוסיף עוד שלשה, אבל אלייז'ה בראיינט לא נתן להפרש לגדול והרבע נגמר עם 56:60.


טוקוטו חזר בתחילת עשר הדקות האחרונות, והוכיח מיד מה הוא שווה עם סל יפה שצימק ל-58:62. בצד השני, אובראיינט קלע שלשה שנתנה למכבי 5 הפרש. דיברתולומיאו קלע גם הוא מחוץ לקשת והעלה את מכבי ליתרון הגדול ביותר שלה במשחק, 60:68. היה נדמה שמכבי סוף סוף בורחת לפער ממנו אילת לא תצליח לחזור, אבל 5 נקודות רצופות של מנקו ובריימו החזירו את ההפרש לכזה שניתן לסגירה בפוזשן אחד, חמש דקות לסיום. מנקו מהעונשין צימק לנקודה בלבד, ווילבקין קבר שלשה אדירה ל-69:73. בריימו בצד אחד, רול בצד שני ושלוש וחצי דקות לפני הבאזר, שום דבר לא סגור. ווילקבין בסל סופר חשוב העלה את מכבי ל-72:75. עוד שלשה שלו נתנה 75:82, שדקה וחצי לסיום התקרבה יותר לסגור את הסיפור.


מייקל רול. עלה בדקות האחרונות במטרה אחת: לקלוע כמה שיותר (עדי אבישי)
מייקל רול. עלה בדקות האחרונות במטרה אחת: לקלוע כמה שיותר (עדי אבישי)


לסגור? הצחקתם את רפי מנקו. הפורוורד ניצל איבוד כדור קריטי של זוסמן וקבר שלשה אדירה שקבעה 2 הפרש בלבד, 17 שניות לסיום. מייקל רול הלך לקו בעבירה החמישית של סולימאן בריימו וקלע רק אחת, ו-9.5 שניות נותרו כשדרוקר לקח פסק זמן. שולדבראנד סחט עבירה גם הוא ודייק פעמיים, גם זוסמן. בראיינט קלע את הנקודות האחרונות, ששנייה בלבד לסיום לא הספיקו לאילת.


קלעים
למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 21, ג'וני אובראיינט 15, מייקל רול 12, יובל זוסמן, ג'ון דיברתולומיאו 8, אלכס טיוס 7, ג'ייק כהן 6, טאריק בלאק 5 (גם 11 ריב'), דיאנדרה קיין 3. גם שותפו: דני אבדיה, אנג'לו קלויארו.


להפועל אילת: ג'יי פי טוקוטו 22, סולימאן בריימו 16, אלייז'ה בראיינט 13, יהונתן שולדבראנד 11, רפי מנקו 10, אבי בן שימול 5, עידן זלמנסון 4, פרדריק בורדיון 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי