הסיטואציה עם ראיקוביץ' ועתידו של אמאדור: תמונת מצב

ז'איר אמאדור, דור פרץ, יונתן כהן
ז'איר אמאדור, דור פרץ, יונתן כהן | דני מרון

השוער לא ממהר לעזוב ויהיה מחליפו של יאניוטיס, ז'איר נמצא בתוכניות של איביץ', התגובה לכך שטיבי כבר לא ימשיך, ההמתנה לתשובה מדסה והבעיה עם הנחתת זר שישי להתקפה: מכבי תל אביב פותחת עונה

(גודל טקסט)

שעות ספורות לאחר שמכבי תל אביב הציגה את התלבושות לעונת 2019/20 באירוע חגיגי בנמל תל אביבי וההבנה שהבלם איתן טיבי לא ימשיך בקבוצה, לאור הבחירה שלא לממש את האופציה בחוזהו והפערים הגדולים במו"מ בין הצדדים על חוזה חדש, בקבוצה נערכים לפתיחת האימונים ביום רביעי והיציאה להולנד מחנה אימונים ראשון מבין שניים בו, ייפגשו בין השאר את אלקמאר ההולנדית ב-29.6.

במכבי תל אביב מצפים להגעת כל השחקנים למבדקים רפואיים עד מחר, שזהו גם התאריך האחרון של השחקנים הזרים להגיע ארצה. בין השחקנים שאמורים להגיע לקריית שלום יהיה גם השוער היווני אנדראס יאיניוטיס, שעמו סוכם לפני תקופה ארוכה על צירופו בשל ההפנמה שפרדראג ראיקוביץ' רוצה להתקדם למועדון בכיר והרצון מצד המועדון למכור אותו לפני שתצא לדרך השנה האחרונה בחוזהו.

עם זאת, במכבי תל אביב מודים היום שהם נקלעו לסיטואציה בעייתית: בעוד הסרבי לא מוכן לעזוב בכל מחיר, אלא מעוניין במעביר לקבוצה בכירה גם מתוך הבנה שבסוף העונה הוא יוכל לעבור ללא תמורה והדבר יקל עליו לחתום באחת הליגות המובילות באירופה, הצהובים מעוניינים למכור אותו לכל המרבה במחיר וגם סיפרו כי השקיעו סכום משמעותי כדי להביאו לפני ארבע שנים, אך נקלעו לסיטואציה שהם עם שני זרים בעמדת השוער – מכיוון שכולל יאניוטיס לקבוצה כבר שישה זרים, הדבר גם פוגע בניסיון לצרף חלוץ זר, על אף שבקבוצה סיפרו כי טרם נמצא חלוץ שהרשים את איביץ'.

ראיקוביץ' יגיע ארצה ויהיה חלק מסגל הקבוצה עד להודעה חדשה, אך במועדון מעריכים שיימצא פתרון כך שהסרבי ימצא קבוצה חדשה בסופו של דבר. מי שלא יטוס למחנה הוא השוער חביב אוחיון, שהפועל חדרה מתעקשת על שאילתו לשנתיים נוספות ואילו הצהובים מתעקשים על שנה אחת. 


ראיקוביץ'. הצהובים נקלעו לסיטואציה בעייתית (אריאל שלום)

זר נוסף של מכבי תל אביב שבימים האחרונים עולים סימני שאלה רבים בנוגע לעתידו הוא ז'איר אמאדור, שלפי הפרסומים בספרד סיכם את תנאיו בסראגוסה ומעוניין לחזור לספרד. למרות שבמכבי תל אביב נערכים לאפשרות שיימכר תמורת כחצי מיליון יורו אם יתעקש, בקבוצה הבהירו באופן חד משמעי שז'איר אמאדור הוא שחקן תחת חוזה לשנתיים נוספות, רצוי על ידי הצוות המקצועי ולא מתוכנן לעזוב. גם הוא, כמו הזרים האחרים, אמור להתייצב בארץ למבדקים הרפואיים ולפתיחת האימונים.

שחקן נוסף שבקבוצה מחכים להתפתחויות מעבר לים לגביו הוא דור פרץ, שהתקווה היא שיבחר להאריך את חוזהו בתמורה לשכר משודרג ובכך תבטיח הקבוצה את הישארותו לפחות שנה נוספת. פרץ מקווה לצאת לאחת מחמש הליגות הבכירות, אך בשלב זה לא הגיעה כל הצעה קונקרטית ובמכבי תל אביב, כפי שגם הצהיר לא אחת המנכ"ל בן מנספורד, מעוניינים בהשארתו זמן רב ככל שניתן. 

עמדה נוספת שבמכבי תל אביב טרם יודעים מי יזכה לאייש אותה היא בצד ימין של ההגנה, שם עדיין קיימת תקווה שאלי דסה יבחר לחתום על חוזה חדש ולא יעזוב לקבוצה באירופה. במועדון טענו כי גם בתחילת העונה, כאשר מושאלים רבים חזרו למועדון וביניהם רוסלן ברסקי, יונתן כהן ושחר פיבן, היו מי שלא האמינו שהם כלל יזכו להזדמנות, אבל בפועל הם הפכו לשחקני מפתח בעונה שהסתיימה באליפות בפער של 31 נקודות הפרש. מכאן שנראה שגם הקיץ יזכו להזדמנות מספר שחקנים, ביניהם לא מן הנמנע שגם שחקני הגנה מקבוצת הנוער – גם לאור העובדה שבשלב זה הקבוצה תצא למחנה עם מגן ימני טבעי אחד ושלושה בלמים – מאור קנדיל, שרן ייני, שחר פיבן וז'איר אמאדור, זאת כמובן לצד שחקני נוער שינסו להרשים את ולדימיר איביץ' וביניהם גם החלוץ אילון אלמוג שעשוי להישאר, על אף שסקציה נס ציונה מעוניינת בשירותיו. 


אמאדור ופרץ. במכבי ת"א מעריכים שיישארו (אריאל שלום)

שני שחקנים נוספים שבקבוצה עוקבים אחריהם מקרוב הם הפצועים אייל גולסה ואורוש ניקוליץ', בתקווה שישובו לפתיחת ליגת העל בסוף חודש אוגוסט. נראה כי השניים לא יוכלו לעמוד לרשות הצוות המקצועי במוקדמות ליגת האלופות (ההגרלה תיערך ביום רביעי הקרוב, 19.6), כשההערכה היא שגולסה אמור להיות כשיר לשחק עוד לפני הסרבי.

אגב, לאחר השקת המדים החדשים הבוקר, בקבוצה טוענים כי בשבוע הקרוב צפויים להתפרסם פרטים ראשוניים על מכירת מנויים לעונה הבאה. כידוע, הקבוצה מקווה לפתוח את ליגת העל בבלומפילד, אבל במועדון נערכים לאפשרות שתהיה דחייה של משחק או שניים. כך או אחרת, עד שהאצטדיון ביפו יקבל את כל האישורים ויעמוד לרשות הקבוצות, תשחק הקבוצה בנתניה במסגרת מוקדמות האלופות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי