שינו זוארץ נפרד, דודי גיל ימשיך כמ"מ של יו"ר ההתאחדות

שינו זוארץ
שינו זוארץ | ההתאחדות לכדורגל

היו"ר הפורש ניהל בפעם האחרונה את ישיבת ההנהלה ואמר: "משהו בי נגמר. בלי לחפש אשמים, בלי לתרץ, בלי השערות. למדתי בשלב מוקדם של המשחק, כי דברים שרואים משם לא רואים מכאן". ההסכם עם המנהלת יוארך בשנתיים

(גודל טקסט)
יו"ר ההתאחדות  לכדורגל, משה (שינו) זוארץ, ניהל היום (חמישי) בפעם האחרונה את ישיבת ההנהלה בתפקידו כיו"ר. הוא העביר את שרביט הניהול באופן זמני לממלא מקומו דודי גיל וזאת עד שיימצא יו"ר קבוע. בסיום הישיבה נשא זוארץ דברים בפני החברים והחברות ואמר: "בשפה המוכרת לכולנו, אסכם ואומר כי סימנתי על בקשה לחילוף בשלב די מוקדם של המשחק. לפעמים שחקן מבקש להתחלף, כי משהו בו נגמר. בלי לחפש אשמים, בלי לתרץ, בלי השערות מופרכות. למדתי בשלב די מוקדם של המשחק, כי דברים שרואים משם לא רואים מכאן. הדגשתי בפני ההנהלה עם כניסתי לתפקיד כי לכולנו חייב להיות אינטרס אחד בלבד – הכדורגל הישראלי. כל אינטרס אחר, אישי או קבוצתי, חייב להישאר מחוץ לבית הזה. אני מפציר גם כעת לזכור זאת תמיד".


היו"ר הפורש הוסיף: השקעתי בתפקיד היו"ר אלפי שעות עבודה, צפיתי במאות משחקים בכל הליגות ובכל המפעלים בכדורגל שלנו, שוחחתי עם הורים לשחקנים צעירים, עם אוהדים, עם מנהלי קבוצות, שחקנים מאמנים, יושבי ראש, בעלים, אנשי תקשורת. אודה ולא אבוש, אני מכיר היום את הכדורגל שלנו טוב בהרבה מהיום בו נבחרתי לתפקיד ועל כך הסיפוק הגדול שיש לי. זכיתי. את סרט הקפטן אני מעביר לחברי ולממלא מקומי, דודי גיל. דודי, שעושה לילות כימים לטובת ההתאחדות כבר שנים רבות, הסכים גם הפעם לוותר על הנוחות האישית שלו לטובת הכדורגל הישראלי. תודה  גם לרותם קמר, מנכ"ל ההתאחדות, על השקעה אדירה ועל חלקו בהצלחת הארגון".


זוארץ אמר עוד: "התחייבתי להמשיך בתפקידי עד לסיום עונת המשחקים 2018/2019 וכהרגלי, אעמוד במילתי. למרות הקושי והתעצומות הנדרשות, נשארתי בתפקיד עד לרגע זה מתוך אחריות. כעת, זאת שריקת הסיום לתפקידי כיו"ר ההתאחדות לכדורגל, אחת השורות היפות והמכובדות ביותר בקורות החיים שלי".



זוארץ. הבטיח וקיים (עדי אבישי)


המנהל הטכני של ההתאחדות, ווילי רוטנשטיינר, הציג בפני חברי ההנהלה את התכניות לרענון ושינוי מוחלט בתהליך הכשרת המאמנים על ידי ההתאחדות. רוטנשטיינר הודה לחברי ההנהלה על התמיכה ובייחוד ליו"ר הפורש ולמנכ"ל קמר. רוטנשטיינר המליץ למנות את גבי בורשטיין למאמן נבחרת הנשים והמלצתו אושרה על ידי ההנהלה.


מנכ"ל ההתאחדות, קמר, עדכן כי ההסכם עם מנהלת הליגות לניהול הליגות המקצועניות הסתיים לפני כחודשיים ונוהל מו"מ על חידושו. ההסכם יוארך לשנתיים הקרובות בנוסחו הקיים ובחצי השנה הקרובה ינוהל משא ומתן על ההסכם הבא. הנהלת ההתאחדות אישרה זאת פה אחד.



זוארץ עם חולצת הנבחרת הנושאת את שמו (ההתאחדות לכדורגל)


הנהלת ההתאחדות אישרה פה אחד מעבר למשחק מבחן אחד על העלייה לליגה לאומית בין נציגת ליגה א' לקבוצה שסיימה במקום ה-14 בלאומית המוביל למבחנים. השינוי ייושם כבר בעונת 2019/2020.


ממלא מקומם יו"ר ההתאחדות וגזבר ההתאחדות דודי גיל, ימשיך כממלא מקום יו"ר ההתאחדות עד למינוי יו"ר התאחדות חדש בתוך מספר שבועות. גיל סקר בפני חברי וחברות הנהלת ההתאחדות את התוצאות הכלכליות של ההתאחדות בשנת 2018. גיל אמר: "מדובר בדו"ח היסטורי, לראשונה ההתאחדות עם עודף תקציבי. השיקום מאז המצב הקשה ב-2013 הוא בשורה גדולה, ויאפשר לנו עכשיו להתקדם בפיתוח מקצועי. זאת השנה החמישית ברציפות בה ההתאחדות מסיימת בעודף חיובי בדוחותיה הכספיים".


גיל הוסיף: "בשנת 2018 ו-2017 העודף הסתכם בסך של כ-14.5 מיליון ו-13.7 מיליון שקלים, בהתאמה. כבר בסוף 2017 חיסלה ההתאחדות את כל החובות לבנקים והחזירה הלוואות שלקחה מאופ"א. בשנת 2019 ההתאחדות מתמקדת בהקמת מרכזי מצוינות ואקדמיה לנוער. בסוף שנת 2018 ההתאחדות עברה לראשונה לעודף בנכסים נטו, שלא קיימת לגביהם הגבלה וששימשו לפעילויות. זאת בהשוואה לשנת 2013, אותה סיימה ההתאחדות בגרעון נטו בנכסים ששימשו לפעילות בסך של כ-69 מיליון שקל. בנוסף, להתאחדות הון חוזר חיובי בסך של כ-14.2 מיליון שקלים לסוף שנת 2018 לעומת גרעון בהון חוזר בסך של כ-2.3 מיליון שקלים לסוף שנת 2017".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי