צפו בתקציר: מכבי ת"א הפכה פיגור ל-1:2 על ספרטה רוטרדם

אבי ריקן, מאור קנדיל, יונתן כהן
אבי ריקן, מאור קנדיל, יונתן כהן | מכבי תל אביב

אחרי שני הפסדים רצופים ותשעה ימים לפני המוקדמות, הצהובים השיגו ניצחון ראשון וחשוב מכך - קיבלו בחזרה את אצילי וגלזר. ההולנדים עלו ליתרון, אולם ריקן (49) ושכטר (56) סידרו מהפך. פרץ תופקד בתור בלם

(גודל טקסט)

בצל חזרתו המפתיעה של ניק בלקמן שסיכם לשנתיים עם אופציה לעונה נוספת, מכבי תל אביב רשמה הערב (ראשון) ניצחון בכורה במחנה האימונים במירלו, כאשר חזרה מפיגור וגברה 1:2 על ספרטה רוטרדם שתשחק העונה בליגה הבכירה בהולנד.

ולדימיר איביץ' שוב נאלץ לפתוח ללא אנריק סבוריט הפצוע שנמצא בספק למשחק במסגרת הסיבוב השני של במוקדמות ליגת האלופות (שייערך בעוד תשעה ימים), אך קיבל בחזרה את דן גלזר  שהחלים ופתח ב-11. מי שתופקד במרכז ההגנה לצד ז'איר אמאדור היה דור פרץ, כאשר בשני האגפים עלו מאור קנדיל ואופיר דוידזאדה. חוליית הקישור הורכבה מרוסלן ברסקי, אבי ריקן וכאמור גלזר, כשבחלק הקדמי פתחו אילון אלמוג, צ'יקו אופואדו ואיתי שכטר.

בניגוד לשני ההפסדים הקודמים, אלופת ישראל פתחה את המשחק בצורה טובה אבל סבלה מהחמצות של שכטר וריקן. ככל שהזמן עבר הקבוצה המקומית נכנסה לעניינים ובדקה ה-17 ז'איר אמאדור מנע שער בטוח כשהציל מקו השער. ארבע דקות חלפו וגם הבלם הפורטוגלי לא עזר למכבי תל אביב, כאשר רגנאר אכה נותר חופשי מאושר בתוך הרחבה, כבש מקרוב וקבע 0:1 לספרטה רוטרדם בהפסקה.


סיימו את המחנה בטעם טוב. שחקני מכבי ת"א (האתר הרשמי)

עם פתיחת המחצית השנייה ביצעה מכבי תל אביב ארבעה חילופים כשמתן בלטקסה, שרן ייני, דור מיכה ויונתן כהן החליפו את אופיר דוידזאדה, ז'איר אמאדור, אילון אלמוג וצ'יקו אופואדו. כנראה שהשינויים עשו את שלהם, כי כעבור ארבע דקות הצהובים איזנו ל-1:1. קנדיל פרץ בימין והעביר רוחב לריקן שמצא את הרשת בבעיטה מעשרה מטרים.

בדקה ה-56 המהפך של מכבי תל אביב הושלם. מיכה, שהוזעק בהפסקה מהספסל, הכניס כדור עומק נפלא לשכטר, שלא התבלבל והכניע את השוער ההולנדי עם בעיטה מדויקת מתוך הרחבה ורץ להודות למלך הבישולים של ליגת העל בעונה החולפת.

ארבע דקות מאוחר יותר יונתן כהן היה קרוב להבקיע את השלישי של הצהובים, אבל הגנת ספרטה התעשתה ברגע האחרון. 20 דקות לסיום עלה ארון שוינפלד מהספסל על חשבונו של שכטר, שהציג יכולת טובה ובהמשך (75) הגיעה בשורה מעודדת מאוד עבור אוהדי מכבי תל אביב, שראו את עומר אצילי, שסבל מפציעה, נכנס על חשבון ריקן.

גם עדן קארצב הצעיר, שחזר מהשאלה בהפועל חדרה, קיבל דקות במקום דור פרץ (81). שחקן נוסף ששב מפציעה אבל לא שותף הוא אלירן עטר, שנותר כאמור על ספסל המחליפים. בדקה ה-84 שיתוף פעולה בין צמד המחליפים כמעט סידר למכבי תל אביב את השלישי, אבל הבעיטה של אצילי, שקיבל מסירה טובה משוינפלד, חלפה ליד הקורה של ספרטה וזה 1:2 בסיום למכבי תל אביב, שסיימה את מחנה האימון בהולנד בטעם טוב.


הוכיח שמקומו על המגרש. אתי שכטר (האתר הרשמי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי