עטר יהיה כשיר ל"אלוף האלופים", מאחורי הקלעים של עסקת בלקמן

ניק בלקמן
ניק בלקמן | אריאל שלום

במכבי ת"א מרוצים מהניצחון הראשון במחנה ומהשיפור ביכולת. החלוץ שלא שיחק בהולנד יהיה כשיר לבני יהודה. המגעים לשובו של היהודי-אנגלי החלו כבר לפני שבוע, השיחה עם איביץ' ואיך האלופה תפסה שלוש ציפורים במכה

(גודל טקסט)

לאחר שני הפסדים רצופים, מכבי תל אביב ניצחה אתמול 1:2 את ספרטה רוטרדם ההולנדית במשחק אימון משערים של אבי ריקן ואיתי שכטר וסיים את מחנה האימונים במירלו שבהולנד בטעם טוב. כפי שבמועדון לא התרגשו יותר מדי לאחר ההפסדים, כך גם הפעם אף אחד לא יצא מגדרו, אך בקבצה בהחלט שמחו לנעול את המחנה עם טעם טוב של ניצחון. במכבי ציינו את השיפור ביכולת, בעיקר במחצית השנייה, עם כניסתו של דור מיכה שבישל לאיתי שכטר. אחת מנקודות הציון של המשחק אתמול הייתה חזרתו של עומר אצילי שהחלים לחלוטין מניתוח בקע שעבר לפני כמעט חודשיים. בצוות המקצועי בונים על אצילי לקראת המשחק הראשון במוקדמות ליגת האלופות, והוא ייכלל בסגל.

שחקני מכבי תל אביב יערכו הבוקר (שני) אימון נוסף ואחרון במסגרת מחנה האימונים וכבר בערב תמריא הקבוצה מבריסל שבבלגיה בדרך לישראל. בכך יסתיימו שלושה וחצי שבועות אינטנסיביים מאוד של הכנה של הצהובים לקראת העונה החדשה.

החלוץ אלירן עטר, שחזר לאימונים מלאים, לא שותף במשחק אתמול ולמעשה לא שיחק דקה בכל שלושת משחקי האימון. עטר צפוי להיות כשיר לקראת משחק אלוף האלופים נגד מחזיקת הגביע, בני יהודה, בשבת הקרובה באצטדיון המושבה. מנגד, מי שצפוי להחמיץ את המשחק הוא המגן השמאלי אנריק סבוריט שלא מצליח להתגבר על הפציעה בשריר הארבע ראשי. המגן נפצע עוד במחנה האימונים הראשון שקיימה הקבוצה, כזכור.


שחקני מכבי ת"א חוגגים. ניצחון ראשון במחנה (מכבי ת"א, רשמי)

הקשר אבי ריקן התראיין לאתר הרשמי של המועדון אחר הניצחון ואמר: "זה היה משחק שלישי השבוע. מחנה האימונים הוא זמן טוב כדי להתחבר ולהיכנס לכושר. אנחנו עובדים קשה, בשנים האחרונות קיימנו מחנה אימון אחד ולא שניים, אבל עכשיו היינו הרבה זמן ביחד, זו שנה שנייה שלנו, כולם מכירים אחד את השני ואנחנו יודעים מה הצוות רוצה. אנחנו רוצים להגיע מוכנים לדבר האמיתי, המאני טיים קורה כבר בשבוע הבא, כשכבר ביום שבת יש לנו משחק חשוב על תואר ראשון העונה. מועדון כמו מכבי ת"א רוצה לנצח את כל המשחקים והמשחק בשבת חשוב לנו במטרה להגיע עם ביטחון למוקדמות ליגת האלופות. 

עוד לפני המשחק הודיעו במכבי על חזרתו של של ניק בלקמן, החלוץ היהודי-אנגלי, שסיכם לשנתיים והצטרף בהעברה חופשית מספורטינג חיחון הספרדית. בלקמן, ששיחק במדים הצהובים לפני שנתיים וכבש עשרה שערים תחת הדרכתו של ג'ורדי קרויף, החמיץ את מרבית העונה שעברה בגלל פציעה ומיעט לשחק. לפני כחודש פורסם בתקשורת האנגלית שדרבי קאנוטי, בה היה חתום לעונה נוספת, החליטה להתיר את חוזהו ובכך הוא הפך לשחקן חופשי.

שמו של בלקמן, עלה על הפרק אצל ראשי האלופה בערך לפני כעשרה ימים, ברגע  שהאפשרות לצרף את החלוץ הספרדי אדריאן דלמאו מהראקלס ההולנדית ירדה סופית מהפרק. למרות שבתקשורת האירופאית, הוזכרו מספר שמות של חלוצים, אף אחד מהם לא היה באמת על הפרק, זאת בעיקר בשל העובדה שהבעלים מיץ' גולדהאר, שעדין מנהל את המועדון תחת הגבלות מסוימות של הפייר פליי, לא הסכים לשלם סכומי כסף גבוהים על העברת שחקנים וגם לא הסכים לאשר משכורות גבוהות במיוחד, כפי שדרשו חלק מהחלוצים הזרים שהיו על הכוונת של המועדון.

מבחינת ראשי מכבי ת"א, צירופו של בלקמן היה כמו לתפוס שלוש ציפורים במכה אחת: ראשית, בלקמן הגיע על תקן ישראלי והוא לא תופס משבצת של שחקן זר. שנית, הוא הצטרף כשחקן חופשי שלא היה צורך לשלם עליו דמי העברה, ובנוסף מדובר בשחקן שכבר שיחק בקבוצה ושיתף פעולה עם לא מעט שחקנים בקבוצה, מה שיאפשר לו להתאקלם באופן מהיר בשל קוצר הזמן עד לתחילת הקמפיין האירופאי. נציין כי המאמן ולדימיר איביץ' דרש לשוחח עם החלוץ בארבע עיניים לפני שהמועדון יצרף אותו, ובלקמן אכן הגיע לפני שבוע להולנד ופגש את איביץ'.


ניק בלקמן עם דור מיכה. יחזרו לשתף פעולה (דני מרון)

המגעים עם בלקמן החלו בזמן שהאפשרות  שהמגן אלי דסה,ימשיך כבר לא ממש הייתה על הפרק מבחינת הצהובים. הקשר בין הדברים הוא שהחתמתו של בלקמן מאפשרת כעת לצרף זר נוסף, בתפקיד המגן הימני, לאחר שפחתו הסיכויים להחתמתו של דור אלו בקבוצה. גם אתמול, לא נתקבלו עדין כל תוצאות הבדיקות המקיפות שנעשו למגן, שאמור היה להגיע בהשאלה מהפועל באר שבע, אך ככל הנראה לא יוחתם בסופו של דבר.

בסביבתו של אלו, נשמעו אמש קולות אופטימיים שהחתימה תצא לפועל למרות העיכוב הגדול, אולם מספר סוכני שחקנים, כבר אישרו אמש, שהצהובים החלו בחיפוש אינטנסיבי יותר, של מגן ימני זר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי