דיווח בספרד: עסקת ניימאר לברצלונה בלתי אפשרית

ניימאר
ניימאר, ליאו מסי | Gettimages

לפי "מארקה", הרכישות שכבר בוצעו הקיץ והעובדה שרוב הכסף ממכירת שחקנים נכנס למאזן של העונה שעברה, הובילו לכך שיהיה צורך למכור שחקנים ב-300 מיליון יורו כדי להשיב את כוכב פ.ס.ז', שהגיבה: "הציעו עסקה רעה"

(גודל טקסט)
עם כל הכבוד להחתמתו של אנטואן גריזמן, כבר זמן רב שהזרקור בברצלונה מופנה לסאגת ניימאר, כשברור שהברזילאי רוצה לעזוב את פריז סן ז'רמן. מעבר לכך, דבר נוסף וודאי: העסקה מסובכת, יותר ממה שחשבתם.


לפי "מארקה", ברצלונה צריכה לגייס סכום בלתי נתפס של 300 מיליון יורו ממכירת שחקנים כדי לצרף את הברזילאי. אלופת ספרד השקיעה השנה כבר 225 מיליון יורו ברכש (בעיקר עם צירופם של אנטואן גריזמן ב-120 מיליון יורו ופרנקי דה יונג בתמורה ל-75 מיליון יורו), והרוויחה מעט מאוד. הסיבה: המכירות של אנדרה גומש, יאספר סילסן ודניס סוארס חושבו במאזן הכספי של העונה הקודמת. 


כידוע, אופ"א הקשיחה את התנאים לגבי הפייר-פליי הפיננסי. משמעות הדבר היא שברצלונה מתחילה את המו"מ לגבי ניימאר עם אוברדראפט של 223 מיליון יורו. הפער בין מכירות והכנסות יכול להגיע רק עד מאה מיליון יורו. כרגע, אלופת ספרד בבעיה והיא תצטרך אולי לקחת הלוואת ענק נוספת, אחרי שעשתה זאת כדי לצרף את גריזמן. העסקה מסובכת לא רק מבחינת הזמן לביצוע העסקה, אלא משום שהשחקנים לא רוצים לעזוב.




בברצלונה חייבים לדעת כמה כסף יש להם לפני שימשיכו את המו"מ. בקבוצה רצו לבצע טרייד אך פ.ס.ז' סירבה. בשער "לאקיפ" נכתב באנגלית "דיל רע מאוד" על ההצעה של הספרדים: פיליפה קוטיניו ואיבן ראקיטיץ' יחד עם 40 מיליון יורו נוספים עבור ניימאר. הברזילאי, יחד עם עוסמאן דמבלה, יכולים להכניס הרבה כסף לקופת המועדון אך בינתיים עזיבתו של מלקום היא הבטוחה ביותר. הצרפתים נלהבים לצרף את סמואל אומטיטי וסמדו, אך הראשון לא מעוניין לעזוב והמגן לא ניתן להעברה.


בסקר האוהדים ב"מארקה" בו השתתפו יותר מ-17 אלף אוהדים, יותר ממחצית (59%) הצביעו כי ברצלונה לא צריכה לעשות מאמץ מירבי להחתימו. ב"מונדו דפורטיבו" דווח כי אלופת צרפת הבינה שהספרדים לא יוכלו לעמוד בתנאי העסקה והציעו אותו לריאל מדריד, יובנטוס ובאיירן מינכן.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי