חופשי זה לגמרי לבד: השחקנים הישראלים שעדיין לא מצאו קבוצה

אלי דסה
אלי דסה | אריאל שלום

מכבי ת"א נפרדה מאלי דסה, איתן טיבי סירב להצעה ש"היה צריך לחטוף" וגם ביברס נאתכו, אביחי ידין, בן רייכרט ומנודי הפועל ב"ש נמצאים על המדף. עונת 2019/20 תיפתח בלעדיהם? מוטי חביב מנתח את מצב השוק

(גודל טקסט)

עם כל החמלה והכאב שאנחנו מגלים כלפי השחקנים המנודים בהפועל באר שבע, צריך לזכור שעל כל אחד מהם יש לפחות שני שחקנים בליגת העל שהיו מוכנים להתחלף איתם. נכון, לא נעים להיות מנודה או מוחרם, אבל לאריאל הרוש, דור אלו, שיר צדק, חן עזרא ומתן אוחיון יש לפחות "ביטחון כלכלי" לעונה הקרובה.

הרוש כבר חתם והוצג בספרטה רוטרדם, העולה החדשה לליגה הבכירה בהולנד, דור אלו בוחן אפשרויות אחרי שנראה שכבר לא יצטרף למכבי ת"א, צדק בדרך להפועל ת"א. היתרון שהיה למנודים בקבוצה הבאר שבעית, ולחלקם עדיין יש, הוא בכך שעד שימצאו קבוצה חדשה יש להם מסגרת כדי להתאמן בה. לא עם ברק בכר ולא בשעה שהקבוצה כולה מתאמנת, אבל עדיין מדובר באימונים סבירים, עם איש מקצוע שמכוון אותם, ועם חדר כושר וציוד אימון משוכלל.

מה יגידו אותם שחקנים שאין להם קבוצה לעונה הבאה? אף אחד לא התחייב בפניהם על חוזה, ואת האימונים הם עורכים לבדם. מעטים הם אלה שמעסיקים לעצמם מאמן אישי, ואיך אמר לי פעם ערן זהבי? "אין כמו אימונים על מגרש כדורגל, ואין כמו לעבוד עם איש מקצוע שדואג שתזיע".


עזרא. זוכה לאימונים סבירים בהפועל ב"ש, שלא כמו שחקן חופשי (דני מרון)

רשימת השחקנים שעדיין מחפשים קבוצה לעונה הבאה מתקצרת כמובן מדי יום, אבל עדיין יש לא מעט שחקנים עם מאות הופעות בליגת העל שעדיין לא מצאו את האחת שלהם לעונה הבאה. הדבר המעניין ביותר הוא שמכל רשימת הפנויים, אין אפילו חלוץ אחד. יש בלמים, ויש מגינים, וגם קשרים לא חסר, אבל חלוץ ישראלי הוא מצרך מאוד מבוקש.

ישנם גם שחקני נבחרת שנמצאים על המדף. המגן אלי דסה והקפטן ביברס נאתכו שכמו דסה חושב אירופה, אבל מי יודע – אולי הצעה כספית נדיבה תנחית אותם כאן. מכבי ת"א כבר פרסמה באופן רשמי שהיא מודה לדסה על תרומתו לקבוצה, אבל סביב קריית שלום לא מפסיקים לביים תסריט של פניית פרסה.
איתן טיבי הוא הבלם הפנוי המנוסה מכולם. קיבל הצעה ממכבי ת"א, אבל ביקש אותה לשנתיים ולא נענה. איך אמר לנו יעקב הלל, המנהל בתי ספר לכדורגל ומייצג שחקנים: "לא מצליח להבין את השיקולים שלו. הוא היה צריך לחטוף את ההצעה".

בלם פנוי נוסף הוא צדק, שלא חזר לעצמו מאז ההרחקה הארוכה בעקבות השימוש בחומרים אסורים, אבל יהיה בן 30 רק בחודש הבא ויש לו מה לתת. המכשול העיקרי איתו יהיה השכר, והפועל ת"א מרגישה את זה על בשרה.


טיבי. "היה צריך לחטוף את ההצעה" (דני מרון)

ואם בתארים עסקינן, אז למהראן ראדי אין מתחרים עם שש אליפויות רצופות בשתי קבוצות שונות. הוא אומנם לא על המדף, יש לו חוזה לעוד עונה בסכנין, אבל הצעה טובה תתקבל בברכה גם אצלו וגם בקבוצה, שרוצה להוריד מעצמה נטל כלכלי כבד.

אביחי ידין, כדורגלן עם אליפות ושלושה גביעים בהפועל ת"א, אבל גם עם שתי ירידות ליגה (הפועל כפר סבא והפועל ת"א), מחפש בית חדש וזה יכול להיות בליגה הלאומית אחרי 289 משחקים בליגת העל. הוא מתקרב לגיל 33, הייתה לו עונה פושרת בהפועל רעננה, אבל הוא עדיין שחקן שיכול להוביל בעלויות סבירות לעומת חן עזרא (276 משחקים בליגת העל), שדחה הצעה לחזור למכבי נתניה ונשאר בינתיים במנודי טרנר.

בן רייכרט אומנם סייע לאשדוד לשרוד את העונה, אבל בגיל 25 כבר רשומות לחובתו שלוש ירידות ללאומית. הפרדוקס הוא שמדובר בשחקן שמכבי ת"א שילמה עבור 60% מכרטיסו 900 אלף שקל, ואחר כך הייתה אמורה להוסיף עוד 400 אלף לשחקן עצמו כדי להשלים את הרכישה המלאה, אבל אחרי חצי עונה רייכרט ויתר על הסכום והפועל ת"א שילמה עבורו מיליון יורו. הבדיחה היותר גדולה היא שבהסכם בין שני המועדונים מתל אביב נכתב שאם יימכר בעתיד בסכום גבוה ממיליון יורו, יקבלו הצהובים 20% מכל יורו שמעל מיליון – לא קרה ולא יקרה לעולם.

לירוי צעירי "הוקפא" בשנה שעברה בקריית שמונה, אבל בגיל 30, עם 245 משחקים בליגת העל, יש לו עדיין מה להציע. לחובתו שתי ירידות עם בני יהודה והפועל פ"ת. מדובר בשחקן חופשי, ועדיין לא מאושר. גם בגזרת הזרים יש לנו כמה רעיונות ששווים בדיקה: אליסון דוס סנטוס, חורחה מורסיו, אנתוני אנאן, קאיו, רומן אבארן, איסו לינגאנה וחאג'י ברי.


ירד ליגה שלוש פעמים, אבל נרכש בכמיליון יורו. רייכרט (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי