צפו: באר שבע בדרך לשלב הבא עם 0:2 ביתי על קייראט

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

מוקדמות הליגה האירופית: הקבוצה של בכר נהנתה משערי בכורה של רמזי ספורי בפנדל (9) ועדן שמיר בנגיחה אדירה (63) ותגיע לגומלין בשבוע הבא עם מקדמה נהדרת בקרב על הפלייאוף. שהר החמיץ, שער של המארחת נפסל

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע ניצחה הערב (חמישי) 0:2 את קייראט הקזחית בטוטו טרנר לעיני 8375 במשחק הראשון בסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית ותגיע לגומלין בשבוע הבא עם מקדמה נהדרת שאמורה להספיק לה כדי להעפיל לפלייאוף. אם בסיבוב הקודם נאור סבג וגל לוי שהצטרפו זכו לתהילה, הפעם היה תורם של  רמזי ספורי (פנדל בדקה התשיעית) ועדן שמיר (בנגיחה אדירה בדקה ה-63) לכבוש שערי בכורה לטובת הקבוצה מהדרום. 


בדקה האחרונה הייתה דרמה של ממש, אירוע שהיה יכול לשנות את כל צמד המשחקים: קייראט הצליחה לכבוש לאחר כדור קרן בתוספת הזמן כשילדוס אחמטוב דחק ממטר לרשת, אך השופט השופט פסל את השער בטענה לנגיעת יד של ראדה דוגאליץ' שהחליק על כר הדשא.
 

המערך ההגנתי יחסית של ברק בכר, עם נייג'ל האסלביינק (טוב) לבדו בחוד ההתקפה, הצליח לא רע בפתיחת המשחק כשהקבוצה ביצעה לחץ מצוין והצליחה לייצר הזדמנויות. היריבה הייתה טובה יותר בדקות 30-50 אך לאחר מכן התעייפה, הפקירה את העורף במטרה לכבוש שער חוץ ובאר שבע הייתה יכולה ואולי אפילו חייבת לנצל זאת לכבוש שערים נוספים, אלא שבן שהר שעלה מהספסל במקומו של רמזי ספורי לא הזכיר את כושרו מהעונה שעברה וגם ג'ימי מרין הציג סיומת לקויה מול השער. בצד הקזחי, אדרינסולה אסאולה וביירז'אן איסלמחן הוכיחו את הכישרון שלהם ואין ספק שהם השמות שיטרידו את ברק בכר לקראת הגומלין, אבל בסופו של דבר הוא יכול להיות אופטימי.
 



אוהדי הפועל באר שבע (דני מרון)



אלונה ברקת (דני מרון)


מהלך המשחק:



שחקני הפועל באר שבע (מאיר אבן חיים)


לאחר שלב הגישושים שכלל התלהבות מצד שתי הקבוצות אך גם הרבה חוסר דיוק, בדקה התשיעית הקהל בטרנר עמד על הרגליים: לואי טאהא חטף כדור ומסר להאסלביינק שדהר קדימה ושלח כדור רוחב מאגף ימין. ראדה דוגאליץ' נגע ביד והשופט הצביע על הנקודה הלבנה. ספורי ניגש ולא נכשל כשבש שער בכורה במדי קבוצתו החדשה –  0:1 לבאר שבע!



רמזי ספורי חוגג שער בכורה (דני מרון)



רמזי ספורי חוגג עם נייג'ל האסלביינק (דני מרון)


באר שבע הייתה בתנופה ובדקה ה-17 כמעט הגיע השער השני – שון גולדברג מסר למרכז ובן ביטון שלח פצצה שפגעה בקרקע, השוער המקומי סטאס פוקטילוב התעופף והדף לקרן. ב"ש המשיכה לבצע לחץ מצוין על קייראט, חטפה כדורים ויצאה מהר קדימה: האלסביינק שלח מסירה מצוינת לשטח (20) אבל מרין בעט חלש לפינה של השוער שהדף בקלות.



דוד קלטינס. באר שבע ביצעה מצוין (דני מרון)


לאחר דקות טובות מאוד חלה נסיגה בקבוצה של בכר, והיריבה הרגישה יותר בנוח. בדקה ה-29 האורחת סיכנה לראשונה: כדור החופשי נבלם ואדרינסולה אסאולה בעט שטוח סמוך לקורה. כעבור ארבע דקות ,הקזחים ניסו בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה, איסלמחן היה לא רחוק בכלל. בדקה ה-40 באר שבע יצאה יפה קדימה לאחר דקות ארוכות, קלטינס בפעולה התקפית טובה ראשונה במשחק דהר קדימה אבל מסר באיחור של מאית שנייה לואסלביינק כבר היה בנבדל. קייראט, מנגד, יכלה להשוות לפני הירידה להפסקה אבל אסאולה הפריע לקונראד ורז'סינסקי לנגוח ממצב נוח.


דווקא קייראט הגיעה לשני מצבים בפתיחת המחצית השנייה. לאחר שהלחץ של הקישור נשבר, הקזחים התקרבו לרחבה ואסאולה בעט חלש לידיו של שטקוס שהמתין לכדור. איבול אביקן היה חופשי ברחבה ונגח מעל השער (49). כעבור דקה, ספורי כמעט בישל כששלח הרמה נפלאה לרחבה אבל פוקטילוב הקדים את האסלביינק.



שון גולדברג. קשיים במחצית השנייה (דני מרון)


כדי להוסיף מחץ בחלק הקדמי, בכר חזר למערך שני החלוצים כשהעלה את מלך שערי הליגה בעונה שעברה, בן שהר, במקומו של רמזי ספורי שלא היה יכול להמשיך, אלא ששהר, כפי שתראו בהמשך, היה מעט חלוד.


קייראט לא חיכתה ומיגל ויטור בלם מסירת רוחב וכמעט כבש שער עצמי בעצמו. לאחר כדור הקרן שלח גפורז'אן סווימבאייב וולה מסוכן החוצה. אלה היו הדקות שלו, רגע לפני שנגמר לה האוויר. האורחת המשיכה לסכן במצבים הנייחים: כדור קרן נהדף למיקאנוביץ' והוא שלח בעיטה חזקה, שטקוס הדף עם הגוף אבל הבליץ' לא נעצר. אביקן השתלט על כדור ברחבה, פרפר את קבהא ושלח כדור רוחב ללא רגל מסיימת.


אלא שכמו קבוצה גדולה אמיתית, באר שבע ידעה לכבוש דווקא בדקות בהן נלחמה לשערה, והיא לא הייתה צריכה יותר מהתקפה אחת מצוינת: הקפטן החדש בן ביטון שלח הרמה נפלאה מאגף ימין ועדן שמיר הסתנן לרחבה ונגח בעוצמה אדירה לרשת מכל הלב, 0:2 לבאר שבע!



עדן שמיר חוגג עם ג'ימי מרין (דני מרון)


המאמן היריב הגיב עם חילוף כפול כשזרק למערכה את החלוץ מרטון האפל שהחליף את איסלמחן שדווקא היה לא רע, וגם ירקבולן סיידאמחט עלה לכר הדשא במקום ורז'סינסקי. באר שבע ניסתה לנצל את העובדה שהקזחים שלחו יותר שחקנים קדימה. קלטינס ביצע לחץ ושלח הרמה לרחבה  אבל שהר איחר. כעבור שתי דקות (72) החלוץ שוב הפגין חלוד כשבזבז הזדמנות ענקית אחרי מסירה של האסלביינק.



בן שהר. עלה מהספסל והחמיץ (דני מרון)


השער השלישי המשיך לרחף באוויר. האסלביינק שלח מסירה חכמה הצידה ומרין בעט מהאוויר סמוך לקורה. בדקה ה-80 מרין היה חייב להבקיע סוף סוף כשהגיע למצב נוח מול השוער אך פוקטילוב הדף עם הרגל. בדקה ה-92 הקהל בטרנר נכנס ללחץ כשילדוס אחמטוב בעט חזק לרשת לאחר כדור קרן אך השופט פסל את השער בטענה לנגיעת יד של ראדה דוגאליץ'. הקה בטרנר שחרר אנחת רווחה. 0:2 לבאר שבע בסיום.



איזו דרמה. שחקני קייראט כועסים על פסילת השער (דני מרון)


הרכבים
הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, דוד קלטינס (נאור סבג, 87), עדן שמיר, מרואן קבהא, ג'ימי מרין, רמזי ספורי(בן שהר, 53), נייג'ל האסלביינק (ניב זריהן, 79)


קייראט: סטאס פוקטילוב, דינו מיקאנוביץ', ראדה דוגאליץ', יאלדוס אחמטוב, גפורז'אן סויומבאייב, אילמבק קואט, ביירז'אן איסלמחן (מרטון האפל, 67) גיורגי ז'וקוב, איבול אביקן (רמאזן אורזוב, 79), קונראד ורז'סינסקי (ירקבולן סיידאמחט, 67), אדרינסולה אסאולה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי