הפסד שנותן תקווה: מכבי חיפה יכולה לחלום על חזרה למאבקי הצמרת

מכבי חיפה חוגגת בשטרסבורג
מכבי חיפה חוגגת בשטרסבורג | PATRICK HERTZOG/AFP/Getty Images

הירוקים עדיין רחוקים מהשלמת בניית הסגל ולראיה בצרפת עלה בלבול עם זר אחד בלבד בהרכב, אבל אורי אוזן ראה נקודות אור למרות ה-3:1. מאמץ אחרון מצד ההנהלה יכול להוביל לשינוי לו כמהים בכרמל שמונה שנים

(גודל טקסט)

 בסיבוב המוקדמות הראשון בליגה האירופית זכתה מכבי חיפה לקבל את מורה הסלובנית והיא חלפה על פניה בזכות ניצחון כפול, אבל אתמול (חמישי) כבר ניצבה מול סגנית אלופת ישראל משוכה גבוהה בהרבה, בדמות מחזיקת גביע הליגה הצרפתי, שטרסבורג.

מכבי חיפה המשיכה עם מערך של 5:3:2, כרמי שגרשון ממשיך ליהנות מהעובדה שעדיין לא הוחתם בלם ופתח כבלם שלישי לצדם של עאיד חבשי ועופרי ארד. גם מקסים פלקושצ'נקו קיבל אשראי במרכז הקישור וניקיטה רוקאביצה הועדף על מוחמד עוואד לצדו של ירדו שועה בחוד, כאשר השיקול שמנחה את מרקו בלבול הוא שחיפה תידחק רוב הזמן לאחור ותהיה חייבת את המהירות של רוקאביצה ואת יכולת הבעיטה והמסירה של פלקושצ'נקו כדי להפתיע את הצרפתים, שגם הם פתחו במערך של שלושה בלמים.

מכבי חיפה פתחה את המשחק בהתגוננות נמוכה ששיבשה את המשחק של שטרסבורג, שנראתה לא מתואמת. בלבול ויתר על הבלמים הצרפתים בלחץ ושלח את אשכנזי ושועה לאגפים כשחיפה התגוננה, כדי לתת עזרה לארנסט מאבוקה ולרז מאיר, המגנים שמצטיינים בעיקר במשחק ההתקפה. הצרפתים אכן שלטו בכדור, אבל חיפה הצליחה למנוע כמעט לחלוטין מסירות שוברות קווים ומצבים של יתרון מספרי צרפתי בשליש האחרון. שטרסבורג הצליחה להגיע לשני מצבים מסוכנים, אבל אלו הגיעו דווקא אחרי יציאה של חיפה קדימה ובזכות האיכות של שני שחקנים, דה קוסטה ויוסוף פופאנה הנהדר (השחקן הטוב ביותר של שטרסבורג, שנתון 99).


יובל אשכנזי. עזר באגף ועצר את הצרפתים (PATRICK HERTZOG / Contributor)

מצד שני, מכבי חיפה הצליחה לייצר גם מתפרצת נפלאה שהסתיימה עם בעיטה של רוקאביצה לעמוד ובעיקר את ההתקפה הנהדרת בדקה ה-39, שהיו בה שבע מסירות והיו מעורבים בה שבעה שחקנים עד שהסתיימה בבישול של אשכנזי ושער של פלקושצ'נקו. למעשה שני השחקנים שבלבול צרף להרכב הובילו את ההתקפות המסוכנות של חיפה, מה שאומר שעד לרגע הזה תוכנית המשחק של בלבול עבדה בשלמות.

אבל מה לעשות שכדורגל לא משחקים 42 דקות, אלא 90, ושחקני הגנה לא יכולים לטעות ברמות האלה, בטח לא טעות שגוררת עונש כפול. זה מה שקרה לחבשי, שהחליק, תפס את דה קוסטה, גרם לפנדל, הורחק ושינה לחלוטין את המשחק. חיפה עוד שרדה עד המחצית עם תוצאת 1:1, אבל במחצית השנייה זה היה גדול עליה. בלבול לא שינה ונשאר ב-4:4:1, בעוד לאורי ביצע חילוף התקפי בפתיחת המחצית השנייה ותומאסון המחליף גמל לו בשער ובישול ושלח את הצרפתים לסמי עופר ביתרון של שני שערים.


בלבול. יכול להיות מרוצה למרות פיגור של שני שערים (PATRICK HERTZOG/AFP/Getty Images)

ההופעה מכבי של חיפה הייתה טובה, ודאי עד ההרחקה. הקבוצה הייתה מסודרת, מלוכדת, יודעת מה היא רוצה מעצמה וביצעה היטב את המשימות הטקטיות מול יריבה עם עדיפות פיזית משמעותית. המערך של בלבול משרת היטב את הקבוצה ועם עוד חיזוקים בעיקר בחלק האחורי (שוער ובלם), חיפה בהחלט יכולה לחלום על חזרה לרלוונטיות מפתיחת העונה. חיפה עלתה עם זר אחד בלבד בהרכב, מה שאומר שבהחלט יש עוד זמן ומקום לשדרג את הסגל, כי מבחינת החומר המקומי, חיפה בהחלט יכולה להיות מרוצה.

אז 3:1 זה אמנם לא סוף פסוק, אבל זה בהחלט יתרון משמעותי מבחינת הצרפתים (כמה חבל על המשקוף של חזיזה בתוספת הזמן), בטח אם ניקח בחשבון שחיפה תהיה חייבת ליזום בסמי עופר (מה שעדיין קשה לה) ותהיה חשופה למתפרצות, אבל מבחינת בלבול ומכבי חיפה דווקא ההפסד הזה נותן תקווה לעתיד טוב יותר. אולי עכשיו תגיע ההבנה שעם עוד מאמץ כלכלי קטן, השינוי שחיפה כמהה לו בשמונה השנים האחרונות, סוף סוף יגיע.


פלקושצ'נקו ושועה. מאמץ אחרון יוביל לעתיד הרבה יותר טוב (PATRICK HERTZOG/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי