צפו בתקציר: מכבי חיפה הודחה למרות מהפך ו-1:2 מרשים על שטרסבורג

מוחמד עוואד מאוכזב
מוחמד עוואד מאוכזב | מאור אלקסלסי

הירוקים חזרו מ-1:0 לעיני הקהל התומך בזכות שערים נהדרים של שועה (25) ורוקאביצה (40), אך ה-3:1 במשחק הראשון שלח את הצרפתים לסיבוב השלישי. ביכולת הזו, מרקו בלבול יכול להיות אופטימי לקראת ההמשך

(גודל טקסט)

מכבי חיפה סיימה הערב (חמישי) את העונה האירופית שלה כשלמרות מהפך נהדר וניצחון 1:2 על שטרסבורג הצרפתית לעיני הקהל האדיר שלה בסמי עופר – הודחה מסיבוב המוקדמות השלישי לאור ההפסד 3:1 בצרפת בשבוע שעבר. אולם, קשה שלא להחמיא לירוקים ששיחקו טוב ובהחלט יכולים להיות גאים ואף אופטימיים לקראת העונה שבפתח. אין ספק: תחושה של פספוס

 

הקבוצה של מרקו בלבול, שהפתיע בהרכב הראשון כשהחליט לספסל את ארנסט מאבוקה ושלח את רז מאיר לאגף ימין, הגיעה עם הגב אל הקיר מצד אחד כשהיא חייבת לנצח 0:2, אך חדורת אמונה מצד שני ולא הרימה ידיים גם כשנקלעה לפיגור בדקה ה-18 לאחר שער נגיחה של לודביק אז'ורק. 
 

סאן מנחם ואליסון דוס סנטוס שכבר היו בדרך החוצה מהקבוצה, הציגו משחק לחימה נפלא ואולי אף זכו בנקודות זכות לקראת ההמשך. הירוקים הצליחו להשלים מהפך עוד לפני המחצית: ירדן שועה שוב הוכיח את הכישרון הטמון ברגליים שלו כשכבש שער אדיר בסלאלום בדקה ה-25, ובדקה ה-40 ניקיטה רוקאביצה לא התבלבל מול השוער לאחר מסירה אדירה של דוס סנטוס והעלה את הירוקים ל-1:2. שער אחד בלבד היה חסר כדי לכפות הארכה, כשחיפה התקשתה ללא צמד החלוצים שנאלצו לצאת. אם הירוקים ישחקו באותה הדרך גם בליגה, הם בהחלט יהיו בצמרת הגבוהה העונה ואולי ישובו לאירופה בשנה הבאה.



אוהדי מכבי חיפה במפגן עוצמה (מאור אלקסלסי)





מהלך המשחק

הירוקים פתחו מאוד נמרצים עם הדחיפה של הקהל הגדול אך התקשו לאיים על השער מול המערך המעובה של שטרסבורג. דווקא האורחת סיכנה לראשונה, כאשר כבר לאחר דקה וחצי הצרפתים ניצלו איבוד כדור של הקפטן נטע לביא וג'ונאס מרטין הניף רגל מחוץ לרחבה – גיא חיימוב הדף לקרן.



שחקני מכבי חיפה בתמונה קבוצתית (מאור אלקסלסי)



ארנסט מאבוקה, יאניק ווילדסחוט (מאור אלקסלסי)


בדקה ה-18 הגיע הרגע ממנו חששו בסמי עופר – שער חוץ של הצרפתים. משחק מסירות נאה של שטרסבורג הסתיים בהרמה מעולה של אדריאן תומסון מאגף ימין, גיא חיימוב היסס ולא יצא לכדור ולודביק אז'ורק שכבש גם במשחק הראשון – נגח בקלות לרשת, 0:1 לצרפתים.



מרקו בלבול מתוח (מאור אלקסלסי)


תוך דקה אחת ראינו עד כמה הכדורגל הפכפף. בדקה ה-24 הצרפתים כמעט הכפילו את היתרון וסגרו את העניין – ארז'וק ניצח את עופרי ארד במאבק ויצא קדימה, העביר כדור רוחב מסוכן אבל חיימוב היה עירני וזינק. מייד אחר כך, בהתקפה הראשונה המסוכנת שלה – חיפה השוותה. ארד שלח מסירה נהדרת לירדן שועה, ספק בנבדל, החלוץ הפגין קור רוח עצום כשעבר את השוער, לא התרגש משחקן ההגנה וגלגל לרשת, 1:1.




ירדן שועה כובש שער ענק (מאור אלקסלסי)




ירדן שועה חוגג (מאור אלקסלסי)


אלה היו הדקות של חיפה: שועה המשיך להטיל אימה על ההגנה של הצרפתים, כדרר ברחבה וכמעט הביא למהפך (28) אך הבעיטה שלו נבלמה ברגע האחרון. מייד לאחר מכן, ניקיטה רוקאביצה שלא בלע עד עכשיו, גנב את הכדור לקפטן סטפן מיטרוביץ' וכמעט כבש אלא שמאטס סלס יצא בזמן והקדים אותו.



הקבוצה של מרקו בלבול לא הסתפקה בשער השוויון והשלימה מהפך עוד לפני ההפסקה! ההגנה של הצרפתים נפרצה שוב עם כדור ארוך בזכות המהירות של שחקני ההתקפה: אליסון דוס סנטוס שלח כדור ארוך נהדר, רוקאביצה עצר בנגיעה והכניע את השוער, 1:2 למכבי חיפה. הירוקים זקוקים לעוד שער אחד כדי לכפות הארכה. בדקה ה-44 גם המזל שיחק לטובת הירוקים כשסאן מנחם חמק מצהוב שני.




ניקיטה רוקאביצה משלים מהפך (מאור אלקסלסי)



עם פתיחת המחצית השנייה השוער מאטס סלס הוחלף משום שסבל מסחרחורות ובמקומו נכנס בינגורו קמארה. בלבול שמר על אותם 11. חיפה פתחה בסערה, שועה מסר בתזמון מצוין למאיר ששלח כדור רוחב וסחט קרן. מקסים פלקושצ'נקו שלח כדור רוחב חזק שלא הגיע לכתובת ירוקה.



הצרפתים הצליחו כמעט לתפוס את חיפה דלילה מאחורה כשהמגן השמאלי ליונל קרול דהר קדימה ושלח הרמה מדויקת, תומאסון נגח חלש למרכז השער וחיימוב קלט.  



אליסון דוס סנטוס ונטע לביא נלחמים (מאור אלקסלסי)


ההגנה הירוקה נרדמה גם בדקה ה-61 כשאוהד לויטה רשם שלוש הצלות מתוך הרחבה בהתקפה אחת – מול אז'ורק, מרין ויוסוף פופאנה, האחרונה מטורפת לחלוטין. בלבול רצה לרענן את השורות והכניס את דולב חזיזה במקומו של רוקאביצה שהתעייף. שועה שלא יכל להמשיך הוחלף במוחמד עוואד בדקה ה-67. כעבור ארבע דקות בלבול סיים את מכסת החילופים  כשמוחמד אבו פאני נכנס במקומו של פלקושצ'נקו



דולב חזיזה. עלה מהספסל (מאור אלקסלסי)


לאחר דקות רבות ללא מצבים, הירוקים התקרבו וכמעט השיגו את השער המיוחל דווקא מגיבור בלתי צפוי – סאן מנחם הגביה כדור מעולה מצד שמאל, מאיר הסתנן לרחבה בתזמון מעולה אבל בעט חזק מעל השער. הצרפתים החלו להעביר את הזמן כשהמאמן האורח הכניס למגרש את איברהים סיסוקו הפיזי במקומו של החלוץ אז'ורק. עוואד היה קרוב לשער בדקה ה-90 כששלח כדור מפתיע סנטימטר מהקורה. זהו-זה, מכבי חיפה הודחה.



הרכבים
מכבי חיפה
: גיא חיימוב, רז מאיר, עופרי ארד, אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, מקסים פלקושצ'נקו, ירדן שועה (מוחמד עוואד, 67), ניקיטה רוקאביצה (דולב חזיזה, 63)


שטרסבורג: מאטס סלס (בינגורו קמארה, 46), מוחמד סימקאן, לאמין קונה, סטפן מיטרוביץ', אלכסנדר ז'יקו, ג'ונאס מרטין, יוסוף פופאנה, ליונל קרול, לודוביק אז'ורק (איברהים סיסוקו, 86), דימיטרי לינאר, אדריאן תומאסון ( ג'וי דה קוסטה, 72)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי