צפו בתקציר: צמד לזריהן, ב"ש בפלייאוף עם 1:3 על נורשפינג

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

זריהן המחליף שלח פצצה אדירה לחיבורים (67) והשלים צמד בתוספת הזמן כדי להרגיע את טוטו טרנר אחרי שער מצמק של לאוריטסן שגרם לדפיקות לב (72). גם האסלביינק הבקיע. בשלב הבא פיינורד בפלייאוף הליגה האירופית

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

בשנה שעברה העונה האירופית של הפועל באר שבע הסתיימה מוקדם מאוד. היא לא רק הודחה מליגת האלופות בבושת פנים אלא גם כשלה במטרה להעפיל לשלב הבתים. העונה, ברק בכר לא לוקח סיכונים, הוא יודע: המטרה מקדשת את האמצעים. הכדורגל לא תמיד יפה לעין אבל התוצאות מגיעות.

 

לאחר תיקו 1:1 במשחק החוץ בשבדיה, באר שבע, לעיני 10,088 בטוטו טרנר, לא ממש הבריקה ואף התקשתה בשעה הראשונה אך ניצחה 1:3. ב-25 הדקות האחרונות היא השתפרה בצורה נפלאה בזכות המחליף ניב זריהן שכבש צמד. ולא, הפעם לא מדובר בבית"ר ירושלים. החלוץ עלה מהספסל במקומו של בן שהר המאכזב בדקה ה-60 ונזקק לשבע דקות כדי לכבוש את השער הראשון בפצצה אדירה לחיבורים. כעבור חמש דקות, נייג'ל האסלביינק דחק מקרוב את השער השני (72).


הקבוצה מהדרום החלה להזיע, ולא בגלל החלום, כאשר האורחת שלחה את הבלמים הגבוהים והחזקים קדימה והבלם ראסמוס לוריטסן כבש שער מצמק בנגיחה אדירה בדקה ה-82, אבל זה היה הערב של החלוץ שבתוספת הזמן קיבל מסירה ממחליף אחר – ג'ימי מארין, עקף את השוער בסטייל ובעט לרשת.



אוהדי הפועל באר שבע (דני מרון)
  

אפשר לומר שבאר שבע רחוקה 180 דקות מההעפלה לשלב הבתים אלא שהיריבה שעומד בדרך היא האימפריה ההולנדית, הלא היא פיינורד, שזכתה בתואר ב-2002. ההולנדים העפילו לאחר ניצחון 1:5 בסיכום שני המשחקים. בשבוע הבא תצא באר שבע למשחק חוץ בהולנד, כשהזכרונות מ-1997 כלל לא נעימים. בכלל (באר שבע, מחזיקת הגביע, הובסה 10:0 מול רודה בגביע המחזיקות). הגומלין ייערך בטרנר ב-29 באוגוסט לאחר תחילת הליגה.
 



שחקני הפועל באר שבע בתמונה קבוצתית (דני מרון)



גיא צרפתי וברק בכר (דני מרון)



אוהדי נורשפינג מפגינים נוכחות וסובלים מהחום (דני מרון)


הרכבים
הרכב הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, עמית ביטון, לואי טאהא, שון גולדברג, מרואן קבהא, דוד קלטינס, עדן שמיר, רמזי ספורי (ג'ימי מארין, 84), נייג'ל האסלביינק (חוסה אנחל קאריו, 78), בן שהר (ניב זריהן, 60)


נורשפינג: איסאק פיטרסון, ראסמוס לוריטסן, לארס גרסון, קספר לארסן, אלכסנדר פראנסון, סימון סקראב, סימון טרן, פיליפ דוגרסטול, גונדומור ת'ורארונסון, כריסטופר נימאן, סיאד הקשאבנוביץ'.


מהלך המשחק:

למרות התוצאה הטובה ממשחק החוץ, הפועל באר שבע החלה את המשחק לחוצה ואיבדה כדורים פשוטים. האורחת, שסיכנה במשחק הקודם בעיקר מהמצבים הנייחים, גרמה לדפיקות לב בטרנר כבר בדקה הראשונה אלא שארנסטס שטקוס יצא נפלא לעבר כדור הגובה ואיגרף החוצה.




ארנסטס שטקוס הודף (דני מרון)


בדקה ה-11 באר שבע השתחררה: לאחר התקפה מהירה דרך צד שמאל, ספורי קיבל את הכדור, חתך לאמצע ושיחרר פצצה מחוץ לרחבה, השוער איסאק פיטרסון הדף לקרן. כעבור ארבע דקות באר שבע המשיכה להתקרב – נייג'ל האסלביינק מסר מצוין לרחבה אך בן שהר ועדן שמיר הפריעו זה לזה.


שון גולדברג. האורחת הלחיצה בפתיחה (דני מרון)



בדקה ה-19 יושבי טוטו טרנר כמעט שפשפו את העיניים למראה אחד השערים הגדולים שיהיו העונה כשלואי טאהא הבחין בשוער היריבה מחוץ לשער וכשהוא בחצי המגרש שלו כמעט הצליח להקפיץ מעליו – זה היה קרוב! בדקה ה-26 ספורי הרים מצד שמאל, עדן שמיר ניסה להגיע ולא הצליח והכדור כמעט הפתיע את השוער פיטרסון שקלט.



האורחת לא היטיבה לשחק אבל באר שבע טעתה בהגנה וכמעט שילמה על כך מחיר יקר: ספורי איבד כדור ברחבה, לארנס גרסון בעט חזק אך הבעיטה נבלמה. בהמשך המהלך, סימון טרן שלח כדור רוחב וסימון סקראב בעט גבוה מעל השער. בדקה ה-38 נורשפינג יצאה להתקפה ראשונה מהירה וניצלה את החור בצד ימין, מהאגף של בן ביטון. סיאד הקשאבנוביץ' מסר נפלא לשטח לגונדומור  ת'ורארונסון שבזבז מצב כשבעט חלש ואיפשר לשטקוס לקלוט את הכדור.


בן שהר. לא איים על השער (דני מרון)


המחצית השנייה החלה בקצב איטי ואופיינה בחוסר דיוק, אך את הדקות המטורפות באצטדיון אף אחד לא ציפה. בדקה ה-60 לברק בכר נמאס והוא הכניס את ניב זריהן במקומו של שהר כאשר האסלביינק עבר לחוד. כעבור שבע דקות המחליף "הרים" את טוטו טרנר באוויר עם פצצה אדירה לחיבורים. 0:1 להפועל באר שבע שקרובה-קרובה להעפיל לפלייאוף הליגה האירופית ולפגוש את פיינורד.




ניב זריהן חוגג שער ענק (דני מרון)




שחקני הפועל באר שבע חוגגים (דני מרון)


כעבור חמש דקות, אפשר לומר, המשימה הושלמה: רמזי ספורי ביצע סיבוב ענק ושלח בעיטה אדירה למשקוף, האסלביינק ארב לטרף ודחק בקלות לרשת, 0:2 לבאר שבע. אלכסנדר פראנסון היה קרוב להשבית שמחות עם שער מצמק אבל שטקוס שלח יד ארוכה וזינק ברחבה.




שחקני הפועל באר שבע חוגגים (דני מרון)


בדקה ה-82 טרנר השתתק. המאמן האורח הורה לשני הבלמים לעלות לרחבה בזמן שנותר. ראסמוס לוריטסן נגח נפלא לחיבורים והעלה את לחץ הדם. עד לסיום. שער נוסף של האורחת והיא תעפיל לשלב הבא בשל שערי חוץ. דווקא באר שבע הייתה קרובה יותר לכבוש. ג'ימי מארין בעט החוצה ממצב נוח ובדקה ה-89 ניב זריהן כמעט הכניס מסירת עומק נפלאה אך הבלם התערב ברגע האחרון.



נייג'ל האסלביינק חוגג עם עמית ביטון את השער השני (דני מרון)
 


בתוספת הזמן שני המחליפים של באר שבע שיתפו פעולה וכבשו שער שלישי: ג'ימי מארין שלח מסירת עומק נהדרת, זריהן המשיך בטירוף ועבר את השוער וכבש מזווית קשה. 1:3 להפועל באר שבע, תוצאת הסיום. בשלב הבא: פיינורד!



ניב זריהן עובר את השוער בדרך לשער השלישי (דני מרון)



שחקני הפועל באר שבע וברק בכר מאושרים בסיום (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי