צפו בתקציר: הפועל חיפה ומכבי חיפה נפרדו ב-0:0 מאכזב בדרבי

שחקני הפועל חיפה ושחקני מכבי חיפה מאוכזבים
שחקני הפועל חיפה ושחקני מכבי חיפה מאוכזבים | מאור אלקסלסי

דווקא אחרי ציפיות גבוהות ומשחק פתיחת עונה משוגע, הירוקים לא הצליחו למצוא את הרשת ונראו אנמיים מול הקבוצה של סילבס, שסוגרת דרבי שביעי ברציפות ללא הפסד. סיינסבורי נכנס לדקות ראשונות, בוזגלו נפצע

(גודל טקסט)

באמת שלא לזה קיווינו. כאוהדי מכבי חיפה, כאוהדי הפועל חיפה או כאוהדי כדורגל טוב. הדרבי החיפאי הערב (שבת) נגמר בתיקו 0:0 חלש ומאכזב עבור שתי הקבוצות, שייצאו לפגרת הנבחרות עם ארבע נקודות בקופה כעבור שני מחזורים.

נדמה שמכבי חיפה לא יכולה להבקיע בלי לספוג קודם. אחרי ה-3:4 המשוגע נגד הפועל רעננה במחזור הפתיחה, רבים מאוהדי הירוקים קיוו לעוד משחק התקפי וסוחף ולעוד הרבה שערים. במיוחד כשבלבול ויתר סוף סוף על מערך שלושת הבלמים ועלה עם הרכב ששם דגש על החלק הקדמי, כולל צ'רון שרי שהצטיין כשעלה מהספסל בשבוע שעבר. שועה, רוקאביצה, חזיזה ואשכנזי עלו לצידו, אבל אף אחד מהכובשים המוכשרים האלה לא הצליח למצוא את הרשת.

ולא שלא היו הזדמנויות. ב-20 הדקות הראשונות שתי הקבוצות הגיעו למצבים קורצים, אבל השחקנים בשני הצדדים היו אופטימיים מדי והניחו שיגיעו עוד כאלה בהמשך. אז זהו שלא. החל מהדקה ה-25 המשחק נרדם, והאירועים המעניינים ביותר בו היו הפציעות של אלמוג בוזגלו ועופרי ארד, התגרה בין יסמין בוריץ' לשרי ורוקאביצה והכניסה לדקות ראשונות של טרנט סיינסבורי, שהגיע השבוע במקומו של אליסון דוס סנטוס. ב-10 הדקות שניתנו לו הוא אמנם הציג יכולת לא רעה, אבל זה היה מאוחר מדי והחברים שלו לא סיפקו את הסחורה.

אוהדי מכבי חיפה. ידעו שנים של אכזבות (מאור אלקסלסי)
אוהדי מכבי חיפה. ידעו שנים של אכזבות (מאור אלקסלסי)

בצד האדום, סילבס יכול להיות מרוצה מהעובדה שקבוצתו פתחה את העונה עם 180 דקות ללא ספיגה – לראשונה מזה 20 שנה – אבל חוסר המחץ בחוד שלו בולט הרבה יותר מזה של בלבול. הקאמבק של מהראן לאלה אמנם ריגש, כשהוא החליף את בוזגלו שפרק את הכתף, אבל החלוץ האהוב לא קיבל מספיק הזדמנויות להראות את ערכו. המחצית השנייה הראתה בבירור שהדרך עבור שתי הקבוצות לסיים את העונה טוב יותר מאיך שסיימו את העונה שעברה רחוקה מאוד. מיד אחרי פגרת הנבחרות יפגשו הירוקים את קריית שמונה ויקוו לחזור לנצח, בעוד הפועל חיפה תצא למשחק חוץ קשה בטדי. שם יהיה לה הרבה יותר קשה לשמור על שער נקי.

הרכבים
הפועל חיפה: יסמין בוריץ', דור מלול, ניסו קפילוטו, בן והבה, לירן סרדל, אלי בלילתי, קווין טאפוקו, פרנסיסקו ג'וניור, גילי ורמוט, אלמוג בוזגלו (מהראן לאלה 63), עדן בן בסט (נס זמיר 60).

מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד (טרנט סיינסבורי (71), רז מאיר, נטע לביא, יובל אשכנזי (מקסים פלקושצ'נקו 73), דולב חזיזה, צ'רון שרי, ניקיטה רוקאביצה, ירדן שועה.

מהלך המשחק
כבר תוך פחות מדקה הגיעה מכבי חיפה להזדמנות הראשונה שלה – שרי מסר למאבוקה בצד ימין, הבלם הגביה ודולב חזיזה נגח סנטימטרים מהקורה. המצב הראשון של הפועל לא הגיע זמן רב לאחר מכן, עם פעולה טובה של גילי ורמוט – שהורחק מהרחבה על ידי ההגנה הירוקה. הקצב המהיר נמשך, ועוד לפני שעברו 20 דקות מפתיחת המשחק כל קבוצה רשמה לפחות שלושה מצבים מסוכנים.

צ'רון שרי. יכולת טובה בבכורה בהרכב (מאור אלקסלסי)
צ'רון שרי. יכולת טובה בבכורה בהרכב (מאור אלקסלסי)

אחרי 20 דקות המשחק נרגע, והכדור בילה יותר ויותר זמן סביב קו האמצע. מדי פעם הגיעה אחת הקבוצות למצב בעיטה, אבל אף הזדמנות לא היתה קרובה. הירוקים נראו אנמיים והמסירות לא התחברו, ובדקה ה-41 בעיטה של שועה הורחקה לקרן – אבל עוד לפני הביעטה, התפתחה תגרה בין צ'רון שלי ליסמין בוריץ'. רוקאביצה ניסה להתערב, והתוצאה היתה שגם הוא וגם השוער הבוסני נרשמו בפנקס.

גם המחצית השנייה נפתחה בעצלתיים, ו-10 דקות חלפו לפני ההזדמנות הראשונה – שרי חדר לרחבה וניסה לעבור גם את בוריץ', אך ללא הצלחה. בצד השני, העייפות התחילה להראות את אותותיה – עדן בן בסט סימן לסילבס שאינו יכול להמשיך והוחלף בנס זמיר, ואלמוג בוזגלו נפצע בכתף בצורה מדאיגה ובמקומו עלה, לקול תשואות הקהל, מהראן לאלה.

בדקה ה-64 הגיעה כנראה ההזדמנות הטובה ביותר של מכבי חיפה במשחק, כשחזיזה הגביה לתוך הרחבה, רוקביצאה התרומם לכדור שהגיע בסופו של דבר לשועה, אך גם החלוץ הישראלי נגח חלש לידיים של בוריץ'. בלבול הגיב בשני חילופים – מקסים פלקושצ'נקו, שנכנס לקול קריאות בוז מהקהל האדום, והבלם החדש טרנט סיינסבורי להופעת בכורה במדים הירוקים.

סיינסבורי. בכורה מוצלחת, יחסית ל-10 דקות (מאור אלקסלסי)
סיינסבורי. בכורה מוצלחת, יחסית ל-10 דקות (מאור אלקסלסי)

עד הסיום שתי הקבוצות שמרו על הסטטוס קוו, כשמכבי חיפה מנסה נואשות לעלות על לוח התוצאות אבל נתקלת בהגנה נחושה עוד יותר בצד האדום. העייפות בלטה מתמיד, בעיקר במסירות הלא מדויקות, ובניגוד למה שקרה ביציעים ועל הקווים, על הדשא הודו לזיו אלדר ששרק לסיום בלי להאריך את תוספת הזמן מעבר למצופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי